Gå til innhold

SLETT DENNE

Beamer
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, noen ganger gikk den fint. Og plutselig så gikk den helt ræv. Også gikk den fin igjen.

Det som skjer er at det dannes et trykk ved den ene lambdaen evt begge. Noe hjernen prøver å kompensere for ved at den sender inn mer drivstoff og luft også går den enda mer ræv. Blir nesten som om katten blir blokkert og at motoren ikke greier å blåse igjennom.

Prøv å ta strømmen fra hjernen i 10 min når bilen blir sånn også prøver du å kjøre, som regel så blir feilen borte en liten stund.

Det du kan gjøre er å koble den opp mot en diagnose maskin og se på verdiene på lambdaene om de ikke er like så er det feil med en av kattene. Jeg for min del byttet begge.

Ja du sier noe der. Kan vel kanskje forklare det forholdsvis høye forbruket også(ca 1,5l/mil.) Drev å kikket på de lambdaverdiene ja, og de var i alle fall ikke like. Får surfe ebay etter et par katalysatorer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Magnaflow 94404 80$ per stykk ;) Evt så må du ha 23819 og 23818 som koster 350$ per stykk. Jeg valgte å sveise mine.

Jeg skal dog gjøre om jobben da jeg ikke ble fornøyd første gangen.

Takk for tipset! :) Tror jeg kapper ut driten i først og ser om det blir bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan jo bare ta av fra grenrørene og bakover. Da gikk min utrolig fint, men den bråkte noe vilt.

Men selv om det høres gromt ut, ikke lek for mye med gassen. Kanskje spytter den ut litt bensin og vips så tar hele bilen fyr :P

Prøvde forressten å koble fra lambdaene forrige helg, og slettet feilkoden, men den hadde samme problemet da og. Mulig jeg skulle koblet fra hjernen også sånn som du skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg tok vel bare bort batteriet, men om det var årsaken til at den gikk bra igjen en liten stund vet jeg ikke.

La fort merke til at det var noe galt når jeg kakket på katalysatorene, da kom det en rasle lyd fra dem. Når jeg kappet dem av randt det masse dritt ut av dem.

Men jeg tror nok at kattene tetter seg da det ligger en slags filt inne i katalysatoren som skal beskytte mot viberasjoner, så er nok dette som har løsnet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg tok vel bare bort batteriet, men om det var årsaken til at den gikk bra igjen en liten stund vet jeg ikke.

La fort merke til at det var noe galt når jeg kakket på katalysatorene, da kom det en rasle lyd fra dem. Når jeg kappet dem av randt det masse dritt ut av dem.

Men jeg tror nok at kattene tetter seg da det ligger en slags filt inne i katalysatoren som skal beskytte mot viberasjoner, så er nok dette som har løsnet osv.

Er vel ikke akkurat uvanelig at de ryker heller, spesielt ikke etter snart 300 000km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Har blitt noen oppgraderinger på bilen i senere tid. Fikk montert FK Highsport coilovers, noe som løftet bilens kjøreegenskaper til nye høyder :) Kjøpte nye skiver, og brukte calipere foran til 740 på Ebay, og overhalte caliperene, så nå er det vel i teorien mulig å få den godkjent som 740.

qjc9fbu46oc3hspbo7rl.jpg

Før:

ejwi118rtveprfk15qun.jpg

Etter:

d366l3uzcjdyfcpzq74h.jpg

Men da jeg tok av de gamle caliperene stusset jeg litt på at det sto Brembo på de. Er dette originale 730 calipere?

ashygcyx8i4e1inpjkbo.jpg

6zni922n7od8030wwlvh.jpg

Det meget irriterende problemet jeg har skrevet om i de foregående sidene har GS Bildeler fikset. Svingningsdemperen på reimhjulet på veiva var gåen, så da ble ikke signalet til triggersensoren riktig når hjulet kastet på seg. En drøm å høre 8'eren i rå symfoni på høyvarv igjen! :D

Neste punkt på lista er å få byttet bakskjerm på førerside. Kappet tidligere ut hele skjermen fra delebilen, så da er det bare å vente på at karrosserieverkstedet får tid :wink:

Før:

unqcejq2e3syv8osdrx1.jpg

Etter:

0uf4ffcbr5mve7bgwnqp.jpg

al7f6cja3i4xkr1no61u.jpg

Har etter hvert planer om å få byttet ut eksosen fra midtpottene og helt bak da det snart ikke henger på lenger pga rust, men alle disse planene er kostbare, så da må man ta tiden til hjelp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...