Gå til innhold

BT har konfiskert bilen min, hva skjer nå?

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

Idag konfiskerte biltilsynet/statens vegvesen e30'en min.

Den var inne på kontroll for godkjenning, alt gikk tilsynelatende bra etter jeg hadde fikset opp i feil/mangler som var tilstede på en tidligere kontroll.

Av en eller annen grunn fikk kontrollørene for seg at mine nydlige M3-skjermer, tak og bagasjeluke ikke var montert i ettertid. Og de begynte da å sjekke rammenr. nøye. Fram med et kamera av typen "slange". Der fant de tydelig spor av et rammenummerbytte, noe hverken jeg eller forrige eier kan svare for, så dette har skjedd tidligere.

Så.... bilen min står nå på trafikkstasjon for demontering eller gud hvet hva som måtte skje med den.

Hva kan jeg forvente nå, vil jeg noen gang få bilen tilbake? hva med motor, gir, understell, fangere, lykter interiør alt jeg har kjøpt og konstruert?

Motoren har også en tendens til å overopphete, så dumt om noe skulle skje med den.

Noen som har vært borti liknende saker før?

Ehrnst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Reis ned til BT og krev svar på allt. Dette er jo ikke din skyld og du har betalt penger for den bilen og du eier jo bilen. Jeg hadde nektet å forlatt stedet hvis de hadde gjort noe lignende med meg. Burde også få tak i en advokat og høre hva du kan gjøre.

Hadde det vært meg hadde jeg gjort allt for å lage ett helvete der nede. Kansje du kan kontakte din lokale avis også hvis du har allt ditt på det tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart de har lov til dette. Trafikkfarlig er det jo ikke, men at det kan være en tollsak, ja det er jo ikke utenkelig.

Jeg fikk to valg. levere frivillig, eller vente på lovens lange arm kom å tok den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo helt sykt, har de virkelig lov til slikt? Hvilken trafikkstasjon var dette?

Ja de har dessverre det.

Noe som skaper unødvendig mye dritt for senere eiere.

Dessverre kan du faktisk risikere miste bilen uten å få noe igjen, pga at en av tidligere eiere ville snyte staten for noen penger de mener de fortjener..

Men biltilsynet kan spore historien, og da ser de jo når bilen har blitt bygget om, og hvem som var regga eier da.

Og han risikerer nok anmeldelse for dokumentfalsk..

Uansett tror jeg du bør skaffe en god advokat,helst via naf eller annen organisasjon som kan bil og billover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk RDX og spreng de drittunger!.... er sure som ikke de har fått noe i senga på lenge...mensen unger!

Dette var seriøst :roll:

Føler med trådstarter. Er nok lurt å være ydmyk og kontakte NAF advokat dersom du er medlem. Så får vi håpe at dette løser seg til din fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er medlem av naf ja. så kanskje jeg bør rådføre meg der.

håper det finnes en ordning hvertfall. fårjeg ikke igjen hele bilen, bør jeg hvertfall få alt bortsettfra rå-kaross synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shock:

Du hadde den på BT for etterkontroll av PKK eller?

Mener de at det er en org M3 som har fått påsatt ch.nr til en standard 325 el noe sånt alså?

Blir vel påstand mot påstand om når og hvem som har eventuelt gjort dette vel?!? Men utfallet er vel som ofte neppe i privatpersons favør vil eg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo eiers ansvar at bilen er i orden på alle måter...

Om dem mener det er byttet nr i den blir den beslaglagt uten at eier får noen deler av den i tilegg så blir du anmeldt for dok falsk.

Hvem som har gjort hva er vanskeli og bevise så da sier dem at du må bevise at du ikke har gjort det , noe som ikke er så lett.

Men kan jo hende dem ikke finner noe, men dette tar nok lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...