Gå til innhold

BT har konfiskert bilen min, hva skjer nå?

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oddis, joda. er to stk, men det var dette med beviser da.

Klarte å spore opp han som har interiøret som sto i bilen og, hyggelig fyr som tok ut baksetene for å sjekke, men de hadde skjult sine spor der og gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så kjipt :(

Jeg synes det er helt forbanna utrolig at de bare kan ta bilen din uten noen form for bevis på at du har gjort noe galt.

Nesten enhver mann med litt vett i skallen burde jo skjønne at stakkaren som prøver å være lovlydig og faktisk godkjenne bilen for å kunne kjøre på vei lovlig.Har faktisk betalt masse penger på denne bilen og faktisk ikke prøver å gjøre noe annet enn det rette.

Jeg ser faktisk ikke noen grunn til at ikke ehrnst burde få igjen bilen sin på nye skilter og nytt VIN nr..

Dersom biltilsynet og politiet hadde valgt å ligge ressurser i å finne ut hvem som er den skyldige, kan de heller kreve vedkommende for tollavgifter senere.

Det å ta bilen og ikke minst alle delene til denne ærlige mannen som sagt tidligere bare prøver å gjøre det rette og lovlige er rett og slett slemt, uhørt, forkastelig og forbanna tåpelig!

Har jo merket at en del av oppgavene man har når man jobber hos et biltilsyn er å være vrien, sur og vanskelig. Men det går da an å tenke seg om 2 ganger og prøve å lete frem litt sunn fornuft.

Lykke til Ehrnst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er endret på reglene nå, men før var det hvertfall sann att de har ikke lov til å se på andre ting enn det som skal vises i utganspunktet... Om de ser no annet galt enn det som skal vises så kan de ikke ta deg for det før du evt blir stoppet i teknisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er endret på reglene nå, men før var det hvertfall sann att de har ikke lov til å se på andre ting enn det som skal vises i utganspunktet... Om de ser no annet galt enn det som skal vises så kan de ikke ta deg for det før du evt blir stoppet i teknisk...

delvis sant, men f.eks om man blir stoppet i teknisk og får mangellapp på senkesett, og deretter drar til BT for å vise det så kan de gi deg ny mangellapp på andre ting. men når du kommer for å godkjenne siste mangellapp har de ikke adgang til å gi enda en ny. derimot, drar du på BT uten mangellapp, men for å godkjenne eller PKK så kan de gi deg mangellapp, men så kan de ikke gi deg en ny mangel når du skal inn for å vise at du har rettet feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke biltilsynet kunne se på hva de vil? Dersom det er mistanke om noe eller bare som stikkprøve?

Dersom jeg er på biltilsynet og skal vise bilen for senkesett, og de ser at jeg har turbo som ikke skal være der, da kan da ikke jeg bli sinte på de? Jeg vet jo at jeg har gjort noe galt og må da tåle å ta støyten for det!

Og at bilen er konfiskert er vel pga. biltilsynet har gjort jobben sin etter instruksene vil jeg tro. Har ikke noe med de som jobber der å gjøre. Ser ut til at den eneste som har forståelse for dette er trådstarteren selv.

Jeg hadde selv blitt frustert og sikkert sint om bilen min hadde blitt konfiskert pga. mistanke om noe slik. Men tenk om det var bilen min som var stjålet og biltilsynet hadde konfiskert pga mistanke. Da hadde jeg blitt like skuffet om den noen dager senere hadde dukket opp med nytt VIN og skilter og saken var ute av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv blitt frustert og sikkert sint om bilen min hadde blitt konfiskert pga. mistanke om noe slik. Men tenk om det var bilen min som var stjålet og biltilsynet hadde konfiskert pga mistanke. Da hadde jeg blitt like skuffet om den noen dager senere hadde dukket opp med nytt VIN og skilter og saken var ute av verden.

Er litt enig med deg der, men å ta bilen og alle delene fra nåværende eier over lang tid uten å få noe fortgang i saken er helt idiotisk spør du meg.

Si at de ikke finner ut noe. Da får ikke gamle eier bilen sin igjen og ikke nåværende eier heller.

Hvorfor i alle dager skal de da ta bilen og alle deler bare for å konfiskere? Det er idioti og helt bak mål hvis ikke trådstarter får igjen et rødt øre for hverken alle deler og bilen han har kjøpt i god tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...