Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg skjønner de av dere som sier at førerkortet er et gode, og ikke en rett, og kan si meg enig.

Problemet i denne saken er at et enkeltindivid blir offer for en statuering.

Jeg tipper at i samtlige lokalaviser så leser dere hver mandagsmorgen om folk som har banket kjerringa, knust ruter, slåss på byen o.l.

Ugjerningen vedkommede her har utøvd er vel rett og slett ordensforstyrrelse.

Tenk HVOR mange som for bøter/forenkla forelegg for dette hver uke her til lands.

Jeg mener faktisk det er verre å knekke nesa til en fyr på byen enn å sjenere andre med høy musikk og andre vanlige ordensforstyrrelser.

Hvorfor blir ikke de som da utøver vold fratatt førerkortet?

Er en person som kan utøve blind vold bedre skikket enn en som lager litt leven?

Eller, er denne gutten fra Egersund verre enn omlag 250 000 andre nordmenn som gjør det samme hver helg?

Isåfall burde det vært konsekvent samme straff for alle.

Det er "vanlig" å ta fra seksualforbrytere førerkortet, dersom de har brukt bil og reist rundt og utført handlingene..

Det er mer i denne saken enn hva vi har lest i artikkelen.. Denne personen er nok et ordensproblem..

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det er ulovlig og drikke på offentlig sted..men ikke være beruset

Det er helt rett.. Denne er avskaffet.. MEN i følge politiloven §9 står det følgende:

Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.

denne loven er laget for at man kan innbringe personen om man uroer omgivelsene..men sier ingenting om at det er ulovlig og være full

Skrevet
Jeg skjønner de av dere som sier at førerkortet er et gode, og ikke en rett, og kan si meg enig.

Jeg tipper at i samtlige lokalaviser så leser dere hver mandagsmorgen om folk som har banket kjerringa, knust ruter, slåss på byen o.l.

Tenk HVOR mange som for bøter/forenkla forelegg for dette hver uke her til lands.

Jeg mener faktisk det er verre å knekke nesa til en fyr på byen enn å sjenere andre med høy musikk og andre vanlige ordensforstyrrelser.

Er en person som kan utøve blind vold bedre skikket enn en som lager litt leven?

Eller, er denne gutten fra Egersund verre enn omlag 250 000 andre nordmenn som gjør det samme hver helg?

Det er "vanlig" å ta fra seksualforbrytere førerkortet, dersom de har brukt bil og reist rundt og utført handlingene..

Det er mer i denne saken enn hva vi har lest i artikkelen.. Denne personen er nok et ordensproblem..

je men da er han dømt for forseelsen!!!!!!!!

Skrevet

Kimmit.. Kan du vær så snill snart bare fatte hva det handler om? Det handler IKKE om fyllekjøring.. Det handler om edruelighet..

Jeg har skrevet FLERE ganger til deg nå nettopp HVORFOR han mister lappen.. Det er ikke fordi de TROR han skal fyllekjøre.. det har INGENTING med hva du kan gjøre i fylla.. Det har med at de ikke lenger anses deg skikket til å motta det godet det er å få lov til å kjøre bil..

Vær så snill, ta deg tid til å tenke deg litt om etter at du har lest innleggene :roll:

Skrevet

je men da er han dømt for forseelsen!!!!!!!!

Det handler om vandel.. Om personenen er en gjenganger hos politiet, og at han til stadighet ikke irettesetter seg de retningslinjene gitt av politiet..

Da anser ikke lenger staten Norge deg skikket til å inneha førerkortet.. Trenger ikke være dømt for noe som helst.. Det holder at du er en kvise på lensmannens rumpe..

Skrevet
det er ulovlig og drikke på offentlig sted..men ikke være beruset

Det er helt rett.. Denne er avskaffet.. MEN i følge politiloven §9 står det følgende:

Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.

denne loven er laget for at man kan innbringe personen om man uroer omgivelsene..men sier ingenting om at det er ulovlig og være full

Helt korrekt.. Og du uroer edru folk ved å være overstadig beruset og "ute av kontroll" på et eller annet område..

Er så enkelt som det.. Om jeg og mine venner er edru og er redd deg fordi du er full.. Så kan det i teorien være nok til at du blir hentet inn..

Skrevet
Kimmit.. Kan du vær så snill snart bare fatte hva det handler om? Det handler IKKE om fyllekjøring.. Det handler om edruelighet..

Jeg har skrevet FLERE ganger til deg nå nettopp HVORFOR han mister lappen.. Det er ikke fordi de TROR han skal fyllekjøre.. det har INGENTING med hva du kan gjøre i fylla.. Det har med at de ikke lenger anses deg skikket til å motta det godet det er å få lov til å kjøre bil..

Vær så snill, ta deg tid til å tenke deg litt om etter at du har lest innleggene :roll:

legger denne tråden død fra min side og menner at dette er helt uhørt!!!dømme ett menneske til og miste førerkortet når forseelsen ikke er skjedd.man mister førerkort for en forseelses som står til førerkortet sine regler..det vil si i denne sak.HAN MÅ TAES FULL BAK RATTET,IKKE BARE TRO AT DET VIL SKJE!!!han bør heller dømmes til ordens uro etc...

og dessuten så ser det ut til at han tar godt vare på "GODET"dere mener..han har aldri fått fartsbot etc...

Skrevet

Dette kan vel kun skje i Norge... Latterlig!

Det er MINST én nyhet hver dag som får meg til å sjekke kalenderen om det er 1. april...

Skrevet

Jaja.. Vi er vel venner for det om ;)

Det synker nok inn etterhvert at det handler om å miste retten til førerkort fordi du ikke lenger tilegnes det "godet"..

Ikke for noe du er dømt til ;)

Om det er slik at denne gutten ER ett ordensproblem som ikke tar til seg politiets retningslinjer, men til stadighet er ett ordensproblem, uten egentig å bli dømt for det, så er det egentlig helt greit at han mister det godet det er å føre ett kjøretøy..

Da har han ikke respekt for politiets håndheving av loven rett og slett..

Skrevet
":87ze6b7a]Dette kan vel kun skje i Norge... Latterlig!

Det er MINST én nyhet hver dag som får meg til å sjekke kalenderen om det er 1. april...

Ja, må vel si meg enig i at det er teit, men som nevnt i posten ovenfor, om det er dette som skal til for å få skikk på gutten, så ålreit for meg..

For min egen del er jeg en lovlydig gutt, som respekterer andre når de sier nok er nok, aldri hatt noe trøbbel med politiet og følger de anvisninger de måtte komme med.. Kan godt kjøre litt fort, men aldri fyllekjøre og aldri i 60 soner eller byggefelt (andre 30 soner)..

Og for de fleste som er som meg så er jo aldri dette her noe tema engang..

Skrevet
Jaja.. Vi er vel venner for det om ;)

Det synker nok inn etterhvert at det handler om å miste retten til førerkort fordi du ikke lenger tilegnes det "godet"..

Ikke for noe du er dømt til ;)

Om det er slik at denne gutten ER ett ordensproblem som ikke tar til seg politiets retningslinjer, men til stadighet er ett ordensproblem, uten egentig å bli dømt for det, så er det egentlig helt greit at han mister det godet det er å føre ett kjøretøy..

Da har han ikke respekt for politiets håndheving av loven rett og slett..

vi er venner selv om vi er uenige:-)

men som sagt så oppfyller han politiet sine krav når det gjelder førerkortet..han har aldri fått bot...så det er grunn nok til og gi han tilbake førerkortet...om han er små tørst ellers er ingen grunn til og ta fra han førerkortet :D

Skrevet
skulle vel mista lappen før jeg fikk den da!!!

Jeg regner med du er en pålitelig kar som retter seg etter politiets henvisninger. Og da er du vel heller ikke i problemområdet..

Skrevet

Vel, jeg kan godta at man mister lappen hvis du er "shitfaced" 24/7 over lengre tid, men hvem er det som bestemmer det? Baserer de seg på det naboene dine sier eller overvåker politiet deg?

Det med å miste lappen pga at du spillet for høy musikk er litt drøyt selv om personlig syntes jeg at det er en del folk som fortjener det. Finner det ganske plagsomt når en eller annen tard kjører forbi huset mitt etter midnatt med musikken sin skrudd opp såpass at jeg kan gjenkjenne sangen sittende inne i huset med lukket vindu og headset med min egen musikk på...

Selv om jeg ønsker å kastrere slike folk med teskje, er det litt voldsomt å ta lappen fra dem. Gi dem bot eller ta stereoanlegget deres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...