Gå til innhold

ang banekjøring BMWCCN HORDALAND!

Share

Anbefalte innlegg

Heisann ,starter en ny tråd på dette om banekjøring jeg :)

Jeg tenkte at vi må få samlet oss en gjeng som sjelden eller helst aldri har kjørt på banekjøring før.

Det jeg tenker på er at jeg sitter i gang et nybegynner/lære/teste heat neste gang vi har banekjøring med klubben,og da mener jeg at vi IKKE slipper utpå noen av disse "drevne galningene" på banen menst dette heatet går.

Jeg skjønner veeeldig godt at det er mange som har lyst å prøve seg men ikke gjør det av forskjellige grunner som for eks...redd for bilen,syns det er ekkelt at folk står å ser på og at mange av disse som har kjørt på bane i mange år kjører eh..litt vilt osv...Jeg selv begynte å kjøre på bane i fjor og hadde alle disse tankene,men nå er jeg utrolig glad for at jeg bare kastet meg uti det,ER HEKTET!!! det er utrolig gøy(Eikås er jo en pitteliten bane ,men man kan ha det kjekt der og er en grei bane å lære på)

så nå spør jeg dere...om jeg sitter i gang et sånt heat neste banekjøring..er dere med? som vanlig bare å huke fatt i meg og preike...Jeg er hun blondyen som faktisk er UUUTROLIG LETT Å BLI KJENT MED.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hyggmaister, for å få prøvd banekjøring med bil er faktisk gokartbanen på Reve (mellom Klepp/Orre) helt OK. Der er det ofte arrangementer åpent for alle, gjerne av Trim-4-Eldre eller BMWCCN Rogaland. CCNR har også pleid å ha et kjørekurs en gang i året.

Ikke allverdens kjøretur fra Helleland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg interisert i. Har vært å sett på et par banekjøringer tidligere. Har ikke villet være noe sinke som gjør de andre sure, så derfor har eg holdt meg fint i ro på sidelinjen. :D

Hvordan er det med forsikringen om man er borti med bilen i autovernet/dekkstabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde det være slike heat på alle treff, fordi det finnes faktisk folk som ikke har en eneste runde på banen fra før, og som kanskje trenger ett par runder for å bli bedre kjent på banen..
Ja og vi i styret er HELT enig i dette,det som har skjedd på alle banetreffene som jeg har vært med på er at Ståle(formannen vår) har sagt til de som er møtt opp at vi gjerne kan arrangere et nybegynner heat først,men så virker det som om folk syns det er veldig ekkelt å hive seg utpå,kansje fordi det er mange som ikke man kjenner og de som er skikkelig dreven er veeeldig klar for å kjøre og dermed hiver seg på familie kjøringen også,dette vil jeg gjerne forandre på sånn at folk kan snakke med meg og at jeg maser litt mer på dere ang å prøve :wink: pluss at jeg selfølgelig holder villbassene av banen.og også gjerne kobler opp nybegynnerene med erfarne folk i klubben som kan lære litt ang sporvalg osv :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BMWCCN sine treff kan du få med instuktør i bilen og du kan sette deg selv i en klasse hvor farten ikke er så høy. Er å anbefale å ha med en instuktør, det er veldig lærerikt.
Ja desverre så har vi ikke det i Bergen...instruktør altså(på banetreffene,bmw cup dagene vi har her)MEN vi har altså sterke resurser blandt medlemmene i klubben som er mulig å bruke som lærere :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er fint med et par rolige heat. Jeg har bare kjørt på rudskogen en gang før med min m3. Og jeg er faktisk glad jeg heiv meg på familiekjøringa noen runder først for å lære meg banen før jeg prøvde å gi mere gass!

Nå med min nye turbotralle kommer jeg garantert til å hive meg på familiekjøringa noen runder først igjen hvor det går litt roligere, bare for å få litt "feelingen" igjen. Nestegang vil jeg også prøve å få huka tak i en instruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et bra tiltak det. Men det blir ikke banekjøring på meg riktig enda.

Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre på bane, men jeg ville nok ikke stilt opp på et "løp" første gang på bane, spesielt ikke i en M3 som folk forventer skal gå fort rundt på bane.

Det er vil sikkert være et forstyrrelsesmoment med masse tilskuere og andre biler som kjører fra deg hele tiden med mindre man kanskje drar på mer enn man egentlig burde.

Jeg er ute etter å lære å kjøre på bane, og bli bedre kjent med bilen uten å dra av veien og ende opp med en regning på tusenvis av kroner.

Nå har jeg nesten aldri vært på biltreff, men jeg har sittet på en Z3 M Coupe på Rudskogen under familiekjøring, og det gikk jo helt villt gjennom noen svinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde det være slike heat på alle treff, fordi det finnes faktisk folk som ikke har en eneste runde på banen fra før, og som kanskje trenger ett par runder for å bli bedre kjent på banen..

Vil anbefalle være med på førermøte og familie kjøring første gangene. Der kan en bli litt kjent med banen, flagg etc.. . Som Øyvind.L nevner kan enn lære utrolig mye av ha med seg instruktør. Om det er av bmwccn sentralt sine treff er det bare spørre de med røde vester.

For de som liker mindre forhold og bor på østlandet, er autoslalomen bmwccn avd øst har vært prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefalle være med på føremøte og familie kjøring første gangene. Der kan en bli litt kjent med banen, flagg etc.. . Som Øyvind.L nevner kan enn lære utrolig mye av ha med seg instruktør. Om det er av bmwccn sentralt sine treff er det bare spørre de med røde vester.

For de som liker mindre forhold og bor på østlandet, er autoslalomen bmwccn avd øst har vært prøve.

Førermøte er jo helt ok.. Men det er ALLTID mye bedre med praksis.. noen rolige runder å bare lunke rundt banen for å bli kjent gjerne sammen med en instruktør.. Bør være fin kjøring med klare oversiktlige forbikjøringer og kanskje burde det også settes en fartsgrense (?)...

Det handler å lære de aller mest utrygge og nyeste sjåførene banen, samt at det skjer under rolige og uforstyrrende forhold.. Det høres kanskje dørgende kjedelig ut for dere, men det er flere nye som slettes ikke tørr hive seg utpå sammen med de andre fordi de ikke føler for å være til bry, og fordi de ikke føler de har så kontroll at de vil ha mange biler bak/ rundt seg samtidig..

I enkelte tilfeller kan også selv det tregeste heatet være for fort for nybegynnere.. Og familiekjøring.. Selv DET er jo ofte litt flaut for en nybegynner..

Det handler å følge opp de nyeste, og minimere risikoen for uhell blandt de, slik at de blir sikre banesjåfører som man med god samvittighet kan slippe utpå sammen med andre mer erfarne sjåfører..

ETT heat før alle andre er feks alt som skal til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...