Gå til innhold

ang banekjøring BMWCCN HORDALAND!

Share

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Få tak i en instruktør og kjør i ditt eget tempo, hva alle som ser på tenker, er jo ikke noe å bry seg om. Alle har vert nybegynnere og de med litt erfaring tar hensyn til de som er nybegynnere. Det farligste er faktisk nybegynnere som overvurdere sine egne evner og kjører som sirkusdyr. (det finne riktig nok endel apekatter med erfaring som aldri burde sluppet utpå, men de er det heldigvis ikke så mange av)

Det med at det er så skummel å kjøre første gang glemmer du etter en runde, og hvis du sitter å tenker på hva alle andre syns om kjøringen din, og er livredd for alle andre biler på banen bør du kanskje revurdere om banekjøring er noe for deg. Hold sporet ditt, så er det de andre sitt ansvar å kjøre forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt av hvert her nå..MEN jeg startet denne tråden for folk i Bergen (medlemmer eller de som ønsker å bli medlemmer) som kunne tenke seg å prøve seg på bvane med bilene sine...JEG skjønner ivertfall veldig godt at man synst det er ekkelt å gjøre noe som man aldri har gjort før og det også med haugevis av folk man ikke kjenner som tilskuere.. nettop derfor vil jeg veldig gjerne få organisert et SKIKKELIG nybegynner heat før alle andre får kjøre.

Det er et problem for dem som aldri har kjørt på bane ,spesielt her i Bergen fordi vi har 2 baner(om man kan kalle det baner) som vi har tilgang på kun 4-5 ganger i året..da vil det være massevis av erfarne bane kåte folk som kjører alt de kan(meg inkludert) og selv om det er 80km maks på familiekjøringen og ingen forbi kjøringer tilatt så er det uansett like skremmende å skulle kjøre sammen med folk man kansje ikke kjenner,biler som er tunet max som kommer driftende rundt.. Jeg kommer tilå bruke en ropert på neste banetreff og alt jeg kan gjøre er å håpe at dere som vil prøve stiller opp sammen med meg og at vi får noen kjekke og behagelige runder på banen,ps.det er faktisk sant at man glemmer alle folkene som ser på når man først er der ute...man konsentrerer seg veldig og er fult optatt med å virkelig kjenne hvordan bilen reagerer...det gjelder om man tar det rolig eller vil teste ut litt.. :)

det er KJEMPEGØY når man kommer inn i det så kom igjen folkens :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

estorilskreppa om denne tråden var for folk fra bergen burde du kansje forandret trådteksten din?

Selv om jeg har prøvd vanlig heat, men syntes jeg det forsatt er greit starte opp med familiekjøring, gjerne med instruktør for føler meg forsatt som nybegynner.

Er for en klasse beregnet nybegynner og de med motorsvake biler som kansje ikke er så bane moda :-).

Nå er det faste dameheat på hovedtreffene til bmwccn noe som jeg syntes flere jenter burde slenge seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

estorilskreppa om denne tråden var for folk fra bergen burde du kansje forandret trådteksten din?

Selv om jeg har prøvd vanlig heat, men syntes jeg det forsatt er greit starte opp med familiekjøring, gjerne med instruktør for føler meg forsatt som nybegynner.

Er for en klasse beregnet nybegynner og de med motorsvake biler som kansje ikke er så bane moda :-).

Nå er det faste dameheat på hovedtreffene til bmwccn noe som jeg syntes flere jenter burde slenge seg på.

Jepp,er fixet nå :wink:

Dame heat har vi ikke her i Bergen,og jeg syns egentlig ikke det er noe mening i det heller...ser ikke den store forskjellen på jenter og gutter når det gjelder den følelsen av å hive seg utpå noe nytt og ukjent...det er vel nettop derfor det ER jenteheat ,fordi jentene regnes for å være litt mer forsiktig og nervøs for å kjøre heftig med bil...jeg tror det er akkurat det samme for gutta som ikke har kjørt bane før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :-).

På våler så kjørte jeg faktisk med damene søndagen ;-). Syntes det er fint du tenker andre veier for rekruttere :-). Stå på ;-)

det er jo bra da... :D du er såå heldig som har tilgang på skikkelig bane,skjønner ikke hva det er med Bergen by...ikke har vi skikkelig konsert arena og ikke har vi skikkelig bilsport bane ,til tross for at bilentusiasmen her oppe er blitt SVÆR med de siste årene... men de derre forbanna fotball banene...DET skal de bruke penger på :shock:ps.takk for det...jeg syns det er kjempe gøy å bli kjent med nye folk og vil at så mange entusiaster som mulig skal være med,det er bare så hærlig at uansett kjønn/alder/bil(bmw) osv osv så kan vi møtes for å preike og fleipe sammen.. det er et fantastisk samhold i klubben og vil gjerne at andre og skal få muligheten til å se det...Nå er det sikkert mange av dere som kansje synst det er litt rart at en jente(og blondy atpåtil) maser sånn om dette..men ikke døm meg på noen måte før dere tar sjansen på å bli kjent med meg.. :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo også kansje nevne at jeg har fått meg ny jobb nå (i tilegg til Jæger sentrum) på Bergen chip tuning center(TS RACING)(lønningsflaten) så kjekt om noen kommer opp og tar en preik og kikker litt...der jobber de med å tune alle biler...chip/turbo/kompressor kit osv ...og også styling til alle biler... jeg jobber hver tirsdag foreløbig (i tilfelle noen vil preike med meg og) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg en tur på bane :D

Må bare skaffe meg noen "banefelger" :P

Ja huff ,det må jeg og ..herper jo gatedekkene mine(og plutselig felgene og) ,ikke bra...FY Sylvia :oops:

dere må samle en gjeng fra vestlandet og komme til gardermoen for å kjøre litt,- himmelspretten neste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff ,det må jeg og ..herper jo gatedekkene mine(og plutselig felgene og) ,ikke bra...FY Sylvia :oops:

dere må samle en gjeng fra vestlandet og komme til gardermoen for å kjøre litt,- himmelspretten neste

ja vi burde jo det men den tiden rekker aldri til :cry: ..nå reiser jeg til Danmark i morgen og til Haugesund nest helg.. MEEEEN..vi har jo bmw dagene på rudskogen og våler å se frem til...for oss her i Vest er det jo julaften og bursdag på en gang :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi burde jo det men den tiden rekker aldri til :cry: ..nå reiser jeg til Danmark i morgen og til Haugesund nest helg.. MEEEEN..vi har jo bmw dagene på rudskogen og våler å se frem til...for oss her i Vest er det jo julaften og bursdag på en gang :D

såpass ja. intressant å høre fra det andre kjønn faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja. intressant å høre fra det andre kjønn faktisk :D

:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak :wink:

Prøvde å kjøre på bane for første gang i fjor (CCN Våler). "Varma opp" med familiekjøring og heiv meg etterhvert på frikjøringa. Havna en tur i sanda, men var bare gøy. Skikkelig kick! :D

For min egen del hadde jeg ikke hatt noe behov for et lavere nivå, men folk er forskjellige :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sikkert mange av dere som kansje synst det er litt rart at en jente(og blondy atpåtil) maser sånn om dette..men ikke døm meg på noen måte før dere tar sjansen på å bli kjent med meg.. :wink:

Jeg er den lille blonde mannen med blå øyne så vi får slarve litt på Rudskogen da vet du, he he :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...