jon///M Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 hei. nå har sjefen min begynt og hintet frempå at arbeidsbilen min skal byttes ut i løpet av året. nå har jeg en 04 mod hyundai h1 2,5td bilen er forsåvidt grei og kjøre men jeg er ikke imonert over plassen bak, diesel forbruk og kvalitet. dårlig går den også! jeg har vert og prøvekjørt nye hyundai h1, den går jo passe godt. den var bedre og kjøre men plassen er ikke stort bedre, bare at det har kommet en extra sidedør bak. og kvaliteten er jeg også skeptisk til. så da lurer jeg litt på om noen av dere kan ha noen tips til en slik kassebil jeg kan gå for. kriteriene er: den må vere god og kjøre den må ha ac! 2 side dører bak (er håndtverker så dette er et must!) god plass bak diesel jærrig henger feste jærne også gå litt godt! fint om noen har tips og anbefalinger av en bil. mvh jon
jon///M Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 m5 touring?eller toyota hiAce hehe, m5 touring hadde vel vert rått. men desverre for dårlig plass og litt for høy prisklasse:P toyota hiace ja, hvordan er di på plass og diesel forbruk? prisen på bilen spiller også en liten rolle da sjefen kan vere litt jerrig:P
StianA Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 vw multivan,transporter eller caravelle da? eller MB vito? de jeg kommer på i farta som kan fylle de kravene du har, er usikker på om man får mb vito med sidedører på begge sider da. men caraveller går greit kommer ann på motoren, og den har h.f og side dører bak. tilbrakt mye tid i caravelle gode og kjøre er de også
M3cabriolet Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 vw multivan,transporter eller caravelle da?eller MB vito? de jeg kommer på i farta som kan fylle de kravene du har, er usikker på om man får mb vito med sidedører på begge sider da. men caraveller går greit kommer ann på motoren, og den har h.f og side dører bak. tilbrakt mye tid i caravelle gode og kjøre er de også Transporter funker bra! men styr unna vito! ville nok gått for en lang type hiace, kjempebiler det!
D.C.V Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Hiace er vel det mest driftsikre Hadde en MB Vito som arbeidsbil og den funket bra Men skulle jeg ha valgt i dag så hadde det blitt Hiace
jon///M Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 vw multivan,transporter eller caravelle da?eller MB vito? de jeg kommer på i farta som kan fylle de kravene du har, er usikker på om man får mb vito med sidedører på begge sider da. men caraveller går greit kommer ann på motoren, og den har h.f og side dører bak. tilbrakt mye tid i caravelle gode og kjøre er de også multivan blir vel litt stor tror jeg. men caravelle er aktuell, sjefen har caravelle å den er god og kjøre samt mer jerrig på diesell en hyundaien min. plassen er nå det samme bortsett ifra at den har 2 sidedører (noe jeg ikke har på hyundaien, derfor skal jeg ha det nå!) får man foresten xenon på disse varebilen i den klassen? mb vito kan vere aktuell, men har hørt at di eldre har vert svært dårlige, hvordan er kvaliteten på di nye? iforhold til rust og motor og slikt. og hvor jærrig er di på dieseln? grunnen til at jeg vil ha en diesell jerrig bil er for at det blir svært mye småkjøring på bilen, og da går det mer diesel
A.Holzmann Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Jobber selv hos Toyota og anbefaler deg selvfølgelig en Toyota Hiace =) Utgavene med 4x4 har ikke den beste svingradiusen, det merker du spesielt på den lange typen. Men dette blir du fort vandt til. Den lange har utvilsomt best plass, både bak og i "førerhus" pågrunn av en litt annen skillevegg enn den som finnes i den korte typen. Jeg kjører ofte den korte utgaven som budbil, og har flere ganger blitt imponert over plassen:) I den nyeste utgaven er den også blitt betydelig mye bedre lydisolert. I mine øyne den beste bil for en håndtverker.
MGR Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 vw caravelle/multivan/transporter er vel samme bilen, bare forskjell på dører og seter. vito får man med skyvedører på begge sider, svingers har akkurat bestilt seg en ny en:P
hauken Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 vill anbefale transporter,der kan du krysse av på utstyr til lommeboka sier stopp,de går godt,og er rimelig i drift,hiace er latere og dårligere komfort...
Kobar Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 jeg har transporter selv, og kunne jeg velge hadde jeg lett tatt hiace`n til en av kollegaene Personlig hadde jeg klart meg fint med den korte typen, da det er nok av plass til meg og mitt verktøy som håndtverker, og dersom du skal ha med materialer har man takbøyler eller tilhenger uansett.. Di trekker bra også, lite feil generellt i motsetning til vw
Lars89 Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Hiace 4x4 er det sikre valget. Utgaven med bakhjulstrekk er skummel å kjøre på vinteren... Transporter får du med mer motor og utstyr, men det er jo en vw...
Bimmerchris Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Jepp,SkiHeis 4x4 er gode biler å kjøre,kollisjonssikre til å være kassebil og god plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå