Gå til innhold

Satt på 5mm spacer - trenger jeg lenger hjulbolter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte to 5mm spacere for å se hvordan det ble bak.

De sa jeg ikke trengte å bytte hjulbolter så lenge det

ikke var over 5mm spacer.

Jeg satt i bolten, og skrudde ca 3.5 turn før den satt tight.

Er det noen grunn til å være skeptisk?

Skrevet

Var kanskje litt lite det ja... Jeg har dog ikke bytta hjulbolter, og jeg kjører med 5mm spacer. Det er orginale bolter, og de har nok å holde fast i med 5mm spacer...

Skrevet

Jeg hørte med en kamerat, han sa det samme som MGR. Minimum lengde på gjengene skrudd inn som diameter på bolten pga navet er litt svakere materiale enn bolten.

Jeg forsøkte å anta hvordan det lå an, det kunne se ut som at dette gikk akkurat. Eller så er det litt for kort, men vanskelig å se for min del.

Jeg tror jeg lar spaceren stå på, men jeg vurderer å stikke innom og kjøper nye bolter i morgen.

Kan jo hende at en ikke-bmw felg som hartge sin spiser opp litt av lengden på bolten også?

Skrevet

Satt på 5mm spacer da jeg skulle ha på noen 17 på 316en. Hjulet løsna og holdt på å falle av etter en liten burnout :roll:

Ville kjøpt lengre hjulbolter :wink:

Skrevet

Jøss, sier du det. Jeg har kjørt en tur i kveld, det gikk bra heldigvis :P

Det er nok gjerne ved store påkjenninger at det løsner hvis det ikke er bra.

Som ved auto-x eller burning.. Jeg så forresten en bil som hadde mista det ene framhjulet i går.

Skrevet

Da må det være felga dine som spiser opp lengden på bolten,

har aldri hadd noe problem med 5mm Spacer.

Burner så det griner :lol:

Skrevet

Som sagt så tok det 3.5 turn å skru den helt inn. Jeg prøvde å vurdere lengden på bolten ved å skru den inn i navet og se, kunne se ut som at lengden da oppnår minimumskravet, men er ikke 100% sikker.

Skrevet

Er jo berre å ta av hjulet og sette bolten i felgen med spaceren, for så å måle kor langt gjengeparti du har igjen å skru inn i navet. Som nevnt over her er det ein god regel at min.lengden på gjengene er minst like mykje som dimensjonen på bolten (10 mm?).

Lengre boltar er ein billig forsikring viss du er i tvil ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...