morteym Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Kjøpte to 5mm spacere for å se hvordan det ble bak. De sa jeg ikke trengte å bytte hjulbolter så lenge det ikke var over 5mm spacer. Jeg satt i bolten, og skrudde ca 3.5 turn før den satt tight. Er det noen grunn til å være skeptisk?
S.Arnesen Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Var kanskje litt lite det ja... Jeg har dog ikke bytta hjulbolter, og jeg kjører med 5mm spacer. Det er orginale bolter, og de har nok å holde fast i med 5mm spacer...
MGR Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 man skal ha like mye gjenger som tjukkelsen på bolten..
morteym Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Jeg hørte med en kamerat, han sa det samme som MGR. Minimum lengde på gjengene skrudd inn som diameter på bolten pga navet er litt svakere materiale enn bolten. Jeg forsøkte å anta hvordan det lå an, det kunne se ut som at dette gikk akkurat. Eller så er det litt for kort, men vanskelig å se for min del. Jeg tror jeg lar spaceren stå på, men jeg vurderer å stikke innom og kjøper nye bolter i morgen. Kan jo hende at en ikke-bmw felg som hartge sin spiser opp litt av lengden på bolten også?
Lars89 Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Satt på 5mm spacer da jeg skulle ha på noen 17 på 316en. Hjulet løsna og holdt på å falle av etter en liten burnout Ville kjøpt lengre hjulbolter
morteym Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Jøss, sier du det. Jeg har kjørt en tur i kveld, det gikk bra heldigvis Det er nok gjerne ved store påkjenninger at det løsner hvis det ikke er bra. Som ved auto-x eller burning.. Jeg så forresten en bil som hadde mista det ene framhjulet i går.
Ron Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Da må det være felga dine som spiser opp lengden på bolten, har aldri hadd noe problem med 5mm Spacer. Burner så det griner
morteym Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Som sagt så tok det 3.5 turn å skru den helt inn. Jeg prøvde å vurdere lengden på bolten ved å skru den inn i navet og se, kunne se ut som at lengden da oppnår minimumskravet, men er ikke 100% sikker.
Lars89 Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Hørtes lite ut... Ville invistert i nye bolter hvis du er usikker. Billig forsikring
Bjørn 320 Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Er jo berre å ta av hjulet og sette bolten i felgen med spaceren, for så å måle kor langt gjengeparti du har igjen å skru inn i navet. Som nevnt over her er det ein god regel at min.lengden på gjengene er minst like mykje som dimensjonen på bolten (10 mm?). Lengre boltar er ein billig forsikring viss du er i tvil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå