Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Hei hei Bimmers gutta, tenkte muligens noen av dere smarte hoder. kunne hjelpe meg med noen. som sikkert mange har fått med seg gikk jeg på taket. skal prøve å forklare saken. og forklaringen min VI kjørte i en 50 sone \ kjørte rundt 50, bremset ned før krysset var ingen biler etc. og kjører på videre gir litt gass. ser på sidemannen som sitter stresset i tlf i 1 sec. så snur jeg meg igjen. det er NOE i veien. reagerte på reflex. det kunne vært et barn . så hev bilen nesten over i andre kjørefelt. fikk sleng og i grøfta. joda der traff vi jo såklart en hau og tippa rundt på hodet. ( det var et dyr av noen slag) Politiet Tok lappen på stedet Fakta : bremsespor kontra skrensespor ble målt til MAX 45 er ei 50 sone. men dette var etter krysset 20-50 meter Bilen hadde blankslitte bakdekk de vet også det var sveist diff. og annen motor. neste uke har det gått 3 uker , og vis e ikkje hører noe kan e vel hente lappen. men regner med å høre noe. da jeg har vært på tlf med de flere ganger og avhør av meg og passasjer. jeg må kjøre 6 mil vær vei te jobb så trenger lapp. heldigivs har jeg en kjæreste som e fantastisk, og kjører meg til jobb før hun skal på jobb. og en far som har hentet meg. men kan ikke holde på sånn men hva tror folket.? kan de ta lappen for annen motor? alt av bremser etc er fra den nye motoren osv. Sånn ellers har de endel klager på spinning på min bil som står i min far sitt navn sånsett. men det kan vel ikke ha noe invirkning på min dom ? de har aldri kontaktet meg etc. fikk bare høre d i avhør at de hadde fått tlf på min bil med lilla panser .
Tom K Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 De tar det anntagelig for uaktsom kjøring, kan tenke meg 3 mnd uten lappen pluss en bot
Tom K Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Jeg sier ikke at du har kjørt gris, men sålenge du har kjørt av v eien fordi du var litt ukonsentrert så mener som regel politiet at dette er uaktsomhet, de pleier også og være litt ekstra hissige når det er personskade
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 men uaktsom kjøring ? hadde skjønt det vis de hadde målt fart til si 70-100 km\t men burde vel slippe unda med ei bot ? alle kan jo ha uflax. hadde vi treffa 1 meter lenger nede i grøfta , hadde d ikke skjedd noe annet en knust front sånn eller er det lov å kikke i speilet etc i 1 sekund. så de kan jo ikke si noe på at e kikka på sidemannen. føler politiet blåser opp saken siden vi gikk på taket.
hagenisse Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Blir jo bare synsing her uansett, men "blankslitte bakdekk" er jo nok til at det er uaktsom kjøring. At det er masse annet som ikke er godkjent på bilen i tillegg teller jo ikke akkurat positivt - ei heller at du tydeligvis har et rykte for å ikke akkurat kjøre som ei gammel dame.
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Nei er klar over at det ikke teller positiv. men er det nok til å ta lappen? tenker. greit dekka e dårlige men man må ha 3 dårlige for å miste lappen. jeg hadde 2. bilen er ikke godkjent me den motoren, men søknad e sendt inn og fått lov til starte ombyggingen . kjøringen blir jo iallefall ord mot ord. når de aldri har tatt meg fornoe
hagenisse Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Jeg ville i utgangspunktet trodd at du ikke mistet lappen siden hastigheten ikke var høy osv, men nå har jo folk mistet lappen pga mye festing så du ligger neppe godt ann.
Bjørner Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Du må nesten høre kan de har å si, sannsynligvis er det en politiadvokat som sitter og vurdere saken din. Så lenge motor og bremser er i samsvar skal det ikke ha noe å si. Mulig du må bevise dette. Når det gjelder å kjøre med blankslitte dekk er dette å regne som uaktsomt, kan også føre til avkorting på forsikring. Det er ingen god unskyldning at fører ble 'forstyrret' av passasjer, ikke bruk dette som argument mot politet. Du får nok 2-3mnd utlappen og kanskje ei lita bot. Kan jo håpe på at du slipper med en advarsel.....
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 brukte ikke at jeg ble forstyrra men at e kikka på han. de må jo ha en grunn til å ta lappen fra meg. ikke bare fordi jeg taka. alle kan jo gå rundt eller i grøfta. dekkene hadde ikke noe med ulykken å gjøre. da slics sitter dønn på tørt
hagenisse Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Nå er det stor forskjell på slicks som er laget som det og slitte dekk. De forrige bakdekkene mine var gamle og rimelig slitte - og det var direkte skummelt å kjøre med. Bilen slapp bak hvis man svingte brått...
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 Nå er det stor forskjell på slicks som er laget som det og slitte dekk. De forrige bakdekkene mine var gamle og rimelig slitte - og det var direkte skummelt å kjøre med. Bilen slapp bak hvis man svingte brått... joda vet det. men disse var ikke gamle hehe. kan sende de i posten så kan du prøve de sitter dønn
RoaldJ Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 kan de ta lappen fra han som festet for mye i helgene (annen sak her på forumet) så kan de nok dessverre ta din også politiet er trangsynte, og har de først fått snusen i kjørestilen til en person så husker de dette og stopper "deg" til en hver tid. (sorry off topic, men dritbra "signatur" Hagenisse) ler meg ihel.
Dirty Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 joda vet de e trangsynte. derfor jeg skal kontakte advokat. men tenkte det var greit å vite ca henne jeg sto . vis folk her hadde peiling på regler osv
catos88 Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 jeg har gått i over 1månde nå uten lappen.. har ikke hørt en drit fra politiet... de er FETTE treige... du må nok bare smøre deg med sykt god tid.. :/
wabby Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Det med 3 uker teller desverre ikke så mye.... Da jeg mistet lappen og ikke hadde hørt noe etter 3 uker fikk jeg beskjed om at utfallet mitt vil være uansett sperre på over 3 uker så derfor valgte de å beholde førerkortet selv om jeg ikke hadde hørt noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå