Gå til innhold

Blinklys frem E46Ci forskjell på type? hjelp:p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestillte meg nye sorte blink frem på min e46 coupe, saken er den at de passet ikke slik som de skulle, den halvsirkelen på blinklyset som møter halvsirkelen på hovedlykta klaffet ikke helt, altså den ble for oval for hovedlysene..

Når man bestiller fra koed så står det jo "Til og med 8/2001" og "Fra og med 9/2001 Til og med 2/2003"

Dette gjelder altså ikke facelift.. i mitt vognkort så står det førstegangsregistrert 2002, så da bestillte jeg den det sto "Fra og med 9/2001 Til og med 2/2003", men den passer jo ikke som den skal :(

Sjekket prod. dato på bilen, og den er jo en gang i 2000 eller no slikt, kan det være årsaken?

Blir jo det gapet bakerst, og de blir liggende over lykta frem, har også prøvd å løsnet hovedlyktene og skyvd de innover, men det hjalp heller ikke :?

Legger ved noen bilder av skuffelsen, og håper noen har noen fornuftige inspill :)

Bilder:

rebqksew3ors3drmvfcs.jpg

6d3kf3a7kdsk3zfbsy83.jpg

qtmsqziyw9jg25sti0z7.jpg

xfbfix8byq0i1t0phv7z.jpg

dlsa6i6tzd277wu5o7wj.jpg

2hbaz6ge5ilt8psd8z7l.jpg

pbp2x0vh8fbwxhxectop.jpg

Skrevet

Har du tatt ut frontlykta teste passform? Ser at du skriver at du har løsnet frontlykta men usikker hva det betyr (om du har tatt ut den eller bare løsnet og skivd litt til side)

Jeg hadde samme problem idag, byttet frontlykt og skulle sette tilbake orginale sideblink og ble seendes sånn som ditt. Det stakk litt ut, og passet ikke til kanten på bilen. Men jeg hadde bare satt tilbake pæreholderen feil.

Skrevet

Var festene lik på de originale og uoriginale?

Ene typen skal skrues og andre typen er bare klipset fast..

Det er det som er forskjellen på blinklysene, ikke passformen (bortsett fra facelift selvfølgelig)

Dette kan skyldes uoriginal vare med dårlig passform dessverre. Bare å prøve forskjellige justeringer for å få det til å passe.

Hvis ikke må du bestille originalt! Da skal det passe..

Og forresten, kan jeg få kjøpe speilene dine for 600 inkl frakt ?

Skrevet

Slik ser mine ut også. REgner med at det er Depo lykter du har? De jeg fikk fra gs har ubrukelig passform... Prøvd å ta ut lykta for å montere på osv osv, men det blir ikke skikkelig bra...

Skrevet
Var festene lik på de originale og uoriginale?

Ene typen skal skrues og andre typen er bare klipset fast..

Det er det som er forskjellen på blinklysene, ikke passformen (bortsett fra facelift selvfølgelig)

Dette kan skyldes uoriginal vare med dårlig passform dessverre. Bare å prøve forskjellige justeringer for å få det til å passe.

Hvis ikke må du bestille originalt! Da skal det passe..

Og forresten, kan jeg få kjøpe speilene dine for 600 inkl frakt ?

Er typen for å skru fast ja:) skal prøve å justere litt på det i dag, har ikke hatt tid til så mye pga jobb..

og forresten, DET kan du :D

Ta kontakt med meg på pm, så avtaler vi:)

Skrevet
Slik ser mine ut også. REgner med at det er Depo lykter du har? De jeg fikk fra gs har ubrukelig passform... Prøvd å ta ut lykta for å montere på osv osv, men det blir ikke skikkelig bra...

Godt mulig det er det ja, skal sjekke merke og google det ;)

Skrevet
Har du tatt ut frontlykta teste passform? Ser at du skriver at du har løsnet frontlykta men usikker hva det betyr (om du har tatt ut den eller bare løsnet og skivd litt til side)

Jeg hadde samme problem idag, byttet frontlykt og skulle sette tilbake orginale sideblink og ble seendes sånn som ditt. Det stakk litt ut, og passet ikke til kanten på bilen. Men jeg hadde bare satt tilbake pæreholderen feil.

Løsnet bare litt på hovedlykta ja, for å å skli den så langt det gikk mot midten, regner med at man skal vel egentlig ikke trenge å gå no lengre enn det :?

pæreholderen kan jo bare settes på i en stilling :-k er jo 3 tagger, 2 like og en ulik, disse klemmes inn i og skrus en vei

Skrevet
pæreholderen kan jo bare settes på i en stilling Think er jo 3 tagger, 2 like og en ulik, disse klemmes inn i og skrus en vei

fant ut det etterpå. :oops: etter at jeg så at pæreholderen kom i kontakt med innvendig karroseri og derfor ville ikke blinklysa gå helt inn :idea: aha...og jeg som hadde strevet med å justere hovedlykta fram og tilbake. hadde faktisk fått til å skru på begge pæreholdere opp ned stilling. Men, man lærer av sine feil :D

da er det nok ikke pæreholderen som var feil hos deg, dessverre. håper ikke mine fra GS også har dårlig passform :(

Skrevet

GS skal jo i grunn levere kvalitet, men de leverer jo ikke bare oem, så man kan jo aldri vite :S

Jeg bestillte fra koed, men det kan jo hende at blinkersene ikke er ment for min årgang prefacelift, men det har jeg ikke fått noen bekreftelse på enda :P

Noen som vet om det er 2 forskjellige typer forblink til prefacelift E46 coupe?

Skrevet

Noen som vet om det er 2 forskjellige typer forblink til prefacelift E46 coupe?

Ja, det er som jeg sa tidliger innlegg...

Annen innfesting :)

Jeg bestilte feil til min egen bil en gang...

Skrevet

synes det var merkelig..

Er trådstarter sikker på at det er en 2000 modell hvis den er førstegangsregistrert i 02?

Det er ikke en som er nyere enn 09/01 da?

Skrevet

er jo sikkert det, har vært litt frem og tilbake med dette, siden den har prod.dato sent i 2000, men er førstegangsreg 2002, og er derfor en 2002 mod, har ivertfall skru-innfestning, og jeg bestillte jo fra 09/01 til 03 så skal jo være til "ny-typen"

Men regner uansett med at dette problemet skyldes dårlig passform på blinklysa, har gs noen som er av "sikker" kvalitet som er sorte da? :)

Skrevet
synes det var merkelig..

Er trådstarter sikker på at det er en 2000 modell hvis den er førstegangsregistrert i 02?

ehm, du har sett på bildene eller?

Skrevet
synes det var merkelig..

ehm, du har sett på bildene eller?

Hva mener du Arnesen :oops:

Jeg ser ikke noe galt på bildene utenom at det er dårlig passform på blinklysene :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...