marararius Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Hei Har møtt på et problem nå.. Bytter dempere og fjærer foran og litt, og før så var det staget ut fra stab.staget festet til fjærbenet.. Men jeg kjøpte nytt stag, som skulle festes til bærearmen, og festegreier til det. Men skulle til å montere nå, og da ser jeg at stab.staget er jo noen cm. for langt til at det staget fra bærearmen treffer hullet.. Sååå, er det forskjellig stab.stag til e36? Kan legge ut noen bilder senere
CrZyWiz Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Det er ett skille i midten av 92. Dvs at modellene før festes i bærearmen, mens senere går rett på fjærbeinet.
marararius Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Ja det viste jeg, men er stab.stagene forskjellige også? Trodde det bare var at de var festet i fjærbenet før, og i bærearmene etterpå.. Eller, ser jo det at de er forskjellige, om ikke jeg har gjort noe feil?
hagenisse Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Ja, de er forskjellige. Med lavere festepunkt må stabstaget være stivere for å oppnå samme effekt. Som du har funnet ut er de nok i litt forskjellige lengde også.
marararius Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Noen som har stab.stag liggende å slenge?
Chris_325iM Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 kan se ut som om du har skaffet deg m3 stab.stag...?
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Så det stab.staget på min er fra M3? Da passer det jo ikke?
Niklas Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Det kan sjå slik ut, M3 har litt lengre stag men det er tynnere.. Det passer ikkje på vanlig 3serie.
Kai-P. Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Joda, det passer fint, men du må bytte foringer og festeklaver. På alle E36 fram til 10.1991 er det lange støttestag uansett, dette vet jeg da jeg hadde en 91-modell for mange år siden.
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Ser at det ikke passer, byttet pendelstag og de festene, men stab.staget mitt er for langt.. Så får få tak i nytt Eller, har fått tak i, må bare få sagt ifra at jeg skal ha det Er fra en 328, så det burde vel passe?
///Mysild Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Det er ett skille i midten av 92. Dvs at modellene før festes i bærearmen, mens senere går rett på fjærbeinet. motsatt men merkelig... mine passet rett på... selv med nye bærearmer... men du skal jo justere de greiene litt til siden for å treffe stabstaget...
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Men det er forskjellige stab.stag fra M3 da tydeligvis.. Men mest sannsynlig fått tak i nytt nå
///Mysild Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 m3 stagene skal vel gå til fjæbenet om ejg husker riktig... uansett om det er 3.0 elelr 3.2 liter
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Ja, og det er det det gjorde på min, men skal ha det til bærearmene, men da må jeg bytte stab.staget også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå