Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har møtt på et problem nå.. Bytter dempere og fjærer foran og litt, og før så var det staget ut fra stab.staget festet til fjærbenet.. Men jeg kjøpte nytt stag, som skulle festes til bærearmen, og festegreier til det. Men skulle til å montere nå, og da ser jeg at stab.staget er jo noen cm. for langt til at det staget fra bærearmen treffer hullet..

Sååå, er det forskjellig stab.stag til e36? Kan legge ut noen bilder senere

Skrevet

Det er ett skille i midten av 92. Dvs at modellene før festes i bærearmen, mens senere går rett på fjærbeinet.

Skrevet

Ja det viste jeg, men er stab.stagene forskjellige også? Trodde det bare var at de var festet i fjærbenet før, og i bærearmene etterpå..

Eller, ser jo det at de er forskjellige, om ikke jeg har gjort noe feil?

6yrosg3dfuvg5vz8t7io.jpg

Skrevet

Ja, de er forskjellige. Med lavere festepunkt må stabstaget være stivere for å oppnå samme effekt. Som du har funnet ut er de nok i litt forskjellige lengde også. :)

Skrevet

Joda, det passer fint, men du må bytte foringer og festeklaver. På alle E36 fram til 10.1991 er det lange støttestag uansett, dette vet jeg da jeg hadde en 91-modell for mange år siden. :)

Skrevet

Ser at det ikke passer, byttet pendelstag og de festene, men stab.staget mitt er for langt.. Så får få tak i nytt :) Eller, har fått tak i, må bare få sagt ifra at jeg skal ha det :) Er fra en 328, så det burde vel passe?

Skrevet
Det er ett skille i midten av 92. Dvs at modellene før festes i bærearmen, mens senere går rett på fjærbeinet.

motsatt ;-)

men merkelig... mine passet rett på... selv med nye bærearmer... men du skal jo justere de greiene litt til siden for å treffe stabstaget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...