Larris Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Har en E46 318 touring som er noe treig å sette i første og andre gir. Noen som har peiling om det kan vare synkroniseringene som er slitt eller kanskje noe med overføringene? Må også bytte bærearms foringer i forstillinga og lurer på om dette er enkelt eller om man trenger justering etterpå
Tor e46 Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Har det samme på bilen min, spessielt når den er kald da kan den være litt treg.. tenkte jeg skulle bytte girolje og foringene på giroverføringen, Har hørt at det er en svakhet på e46 uten at det er noen big deal egentlig! Vil nok ambefale deg å ta en firehjuls kontroll på bilen etter du har byttet bærearmene, kjedelig å dyrt og slite ut dekk pga feil hjulstilling.. Mvh Torstein.
PenguiN- Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 jeg snakket nettop med verksmester på motortecnick. Sa at girspaken var litt "slarkete" samt litt treg å få i 1 gir. han sa at her kunne giroverføringen byttes og spessielt på min bil (som har gått 225000km) så ville dette være en skikkelig WOW opplevelse...det skulle vistnok ikke ta mer enn maks 2 timer på verksted og være en billig affære hva deler angikk også. I tillegg til shortsift så ville jeg få en 100% annerledes gir opplevelse og 80% annen gir opplelvese med kun skifte av giroverføringen. Dette blir nok min neste prioritering!
PenguiN- Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 noen andre som har byttet giroverføring ?? resultat? pris? tid?
Hansh Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Synes 2. til 3. kan være litt kranglete til tider og det kan fort ta seg litt dårlig ut! Tror jeg må sjekke dette
Larris Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Skrevet Mai 17, 2009 Fine tips her. Er det snakk om overføringene fra kassa til spaken? Åltså ingen skruing på selve kassa?
Robbi3 Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Ordnet alt dette selv.. 2000kr inklusiv short shift + alle deler og frakt.. Tok 3-4 timer for meg å gjøre jobben.
bad_ip Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Å bytte bærearmsforingene er ikke noe spesielt vanskelig. Men kan være lurt å ta en hjulstilling etterpå. Jeg gjorde ikke dette fordi jeg ikke visste at det var nødvendig. Verste jobben jeg hadde var å få de av. Satt som bare pokker. Brukte litt zalo.
Rune H Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Hvor ligger disse foringene på giroverføringen? Er det noen som kan være å snille å legge ut en dele tegning eller dele nr på foringer som må byttes. Takk
Spiritus Sancti Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 noen andre som har byttet giroverføring ?? resultat? pris? tid? Hvem som helst uten ti tommeltotter klarer det fint selv
Rune H Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Jeg byttet 2 stk foringer på giroverføring pga treg å få i gir og grispak vibrerte og lagde irriterende lyd. Jeg byttet BMW del nr: 25 11 7 507 695 og 11 1 220 600 Kostet ca 110 kr. Litt kranglete å få av den ene foringen Brukte 1,5 time. Haynes mekkebok anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå