S.Arnesen Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Rimelig horibel forskjell på pris da Rimelig horibel forskjell også, om du prøver m3'n først Er like moro å lese vær gang disse 318is folka skal forsvare bilen sin. Hvis man monterer det og det og det så drar den ifra 325 osv osv... Samme gamle skrønene hele tiden. om jeg hiver kompressor på 2l min så drar jeg ifra en 325 også, men hvor er relevansen? Det er snakk om hvordan alternativene er opp mot hverandre, ikke hvordan det kan være om du oppgrader her og der... Ser stadig at folk sier "monterer man turbo på is'n så spinner man rundinger rundt 320/325". Det eneste det beviser er jo at en is ikke er bra nok, da den må oppgraderes for å gjøre noe nytte for seg opp mot det andre alternativet. Jeg har hørt at en m3 3.0 har så grovt dimensjonert drivverk at den ikke har no særlig mer enn 230-240hk ut på hjula.Og i et ordentlig IS turbo bygg, så skal man ha mulighet for å dra ca 250RWHP ut av, og den veier faktisk 180kg mindre enn m3. Så veit ikke hvem som spinner rundinger rundt hvem jeg da ? M3en har ikke noe mer effekttap i driverket enn andre bakhjulsdrevene biler. 240hk på hjula er ganske nøyaktig 15% tap det, som er vanlig. At e36 m3 3.0l har ca 240hk på hjula stemmer rimelig bra, stemmer like bra som at en 318is hadde ca 120hk på hjula når den var ny engang.. tenkte jeg skulle kjøpe meg en bmw e36. og lurte på hvordan bil jeg burde kjøpe. en 320 eller en 318is. artig med 6er, men lurte på om litt info ang 318is kontra 320?? Er det på grunn av pris eller ønske du skal ha e36? Sist jeg sjekket finn.no og lignende så fikk jeg meg nemlig en rimelig stor overraskelse. E36'ene har holdt seg veldig godt i pris, mens mange e46'er har sunket noe veldig. Som f.eks: så en e36 94 mod 320 med over 220k km til 65 000 ca for litt siden, på neste side var en e46 320 98mod med ca 200k km på telleren til ca 80. Riktignok så var e36'n coupe, og e46 sedan, men vil du ha mest mulig for pengene så er e46 det soleklare valget. Det skjer mye på bil fronten på 4 år, spesielt når det kommer en ny generasjon inn i bildet...
Halvor89 Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Rimelig horibel forskjell også, om du prøver m3'n først Er like moro å lese vær gang disse 318is folka skal forsvare bilen sin. Hvis man monterer det og det og det så drar den ifra 325 osv osv... Samme gamle skrønene hele tiden. om jeg hiver kompressor på 2l min så drar jeg ifra en 325 også, men hvor er relevansen? Det er snakk om hvordan alternativene er opp mot hverandre, ikke hvordan det kan være om du oppgrader her og der... Ser stadig at folk sier "monterer man turbo på is'n så spinner man rundinger rundt 320/325". Det eneste det beviser er jo at en is ikke er bra nok, da den må oppgraderes for å gjøre noe nytte for seg opp mot det andre alternativet. Sier ikke det seg selv at en IS går dårligere enn en 325 ? Det er jo snakk om HELT forskjellige motoralternativ, og prisen var jo HELT forskjellig når de var nye. Samma gjelder jo m3. En ny m3 kosta jo rundt 800lapper. En IS fikk du for rundt 350-400..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå