Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Liker kjørestilen din!  veldig godt balansert, men ser ut til at bilen sklir ut veldig fort i rompa, får ikke den myke overgangen ut i sladd, når du har den i slædd så klarer du det utrolig bra!  

 

Bilen er grisegrom :applause: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Etter å ha vært på besøk hos Stord Bilteknikk igjen så har jeg denne gangen fått "ny" motor. Er iallefall eit HELT annet register enn før :P Det har alltid vært litt muffens på hvorfor motoren er så treg med å komme i gang, men jeg har alltid trodd at det var kammene så har vært grunnen. Stord Bilteknikk mente at her var det noe som ikke stemte å gidde seg ikke før alle feilkilder ble funnet (det var noen instillinger i sprutet) å at ventilen til wategaten var veldig skjev var hovedgrunnen til at motoren har komt så sent i gang. Det var 4-5mm åpning på wg når den var stengt så det sier seg selv at trykket kommer sent da :/ Det ble iallefall ordnet å jeg fikk en HELT annen motor etter dette :D Faktisk ble den så sterk i mellomregisteret at det ble misstanke om at toppen løftet seg under pull å den slapp litt vann. Ble anbefalt å skifte til Cooper-ring pakkning fra PPF å komma tilbake igjen. noe jeg er helt enig i :) Så bare med litt grovmapping å noen pull ser tallene MEGET lovende ut for neste gang :D

Ble kjørt 1.3bar å da viser talla 610whp å 686wnm. 650wnm ved 4200omdr må være MEGET oppegående :D

Den røde linja er potensiale der det er kjørt med ladetrykkstyringen, de andre pulla er kun kjørt på fjæra i wg.

post-45373-0-14857100-1391851211_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begyner å bli bra nå ja :) Målte ikke baktrykket, men skal gjøre det neste gang. Tallene foreløbigt er bare på grovmap, mente han skulle klare over 700wnm å 630whp på samme trykk 1,3bar. Turboen bør klare over 700whp på E85, vet om en svenske som har benket 730whp på samme turbo. Turboen skal uansett tømmes neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Gratulerer til raymond for imponerenes tall i dynapak i dag,tross litt innkjørings problemer fekk vi luka vekk litt feil og resultatet blei ikkje so aller værst,dette er nok ny rekord hos meg på denne turboen på m50,so tipper den drar litt røyk i år og :) dette er på 1.58bar trykk ,vi lada 1.75 men senka trykket til 1.55 pga baktrykk...seier litt kor vondt denne har hatt det før med 200hk mindre på samme ladetrykk :) gratulerer med bra motor oppsett....

post-55766-0-21584500-1395346529_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Raimond Nordnes (Dynoperformance) er VELDIG fornøyd med dagens tur i benken :D Tross litt motgang i starten så ble det ordnings tilslutt :)

 

Grønne kurva er toppeffekten, den ble 794whp å 844wnm 1.75bar

Røde kurva er det mappet jeg kommer til å leke meg på :) 744whp å 821wnm på 1.55bar 

 

 

 

post-45373-0-27033100-1395351245_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...