Bimmer89 Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Jeg har nettopp bytta motor i min 318i 1995.. Det sto en m43 95mod og satt inn en m43 97mod, Vi har fått start på motoren, men den går og hopper ¨på tur tall og det høres ut som den "suger" falsk luft Finner ikke ut hva som er problemet, på insugs manifoilen er det to nye koblinger som ikke var på den gamle motoren, når jeg kobler fra den går den litt bedre og på luftmengde måleren når jeg kjører med ledingen kobla til ligger den og jager hele tiden, tar jeg den av går bilen fint.. Finner ikke ut hva som er problemet ! Er ikke noe flink og forklare, men har prøvd Jeg har ikke peilig på hva jeg driver med Så Alle svar hjelper.... Takker på forhånd...
SweetBMW Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 lambda sonden sitter i eksosen og g[r med en ledning opp til ecu bak filteret i bakkant av motorrommet ved frontruta.. det er to lambdasonder, en foran og en etter katten.
helgeb Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 sjekk for falsk luft på innsugsiden/ veivhusventilasjon, alle prater om disse lambdasondene, men til og med med feilkode på lambda er feilen falskluft i di fleste tilfeller
Bimmer89 Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 Takker for svar Det er to ledninger under som jeg ikke har satt sammen, den ene kommer fra motoren en plass og en fra eksosen, det kan høres ut som det dere forklarer, MEN de passer ikke sammen, Kan det ha noe med at det sto en 95mod motor og byttet til 97 ?? Jeg kan klippe av ledningene og koble dem sammen med en "sukkerbit" ?? Men på den ene ledningen er der 4 farger 2 hvite 1grå og 1svart.. På den andre er der 1 grønn 1 gul 1 brun og en svart !!
SweetBMW Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 grunnen til det er pga det er en heater circuit på den med fire ledninger, mens den med tre har ikke dette, du trenger en lambda med like farger... kjøp ny lambda med like farger.
Bimmer89 Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 Begge er med 4 ledniger, men passer ikke sammen ! Er ikke helt sikker på om det er lambda sonden... Skal prøve og få lagt ut noen bilder i morgen
Bimmer89 Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 Noen som vet om en Lambdasonder eller vet om de på biltema er brukbare ???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå