Pledd74 Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 I går så starta jeg bilen og skulle reise fra jobb, da lyste airbag lampa fast og har gjort det siden. Har søkt i forumet og sett at 3-serier har noe greier under passasjersetet. Er det samme på min? Kan ledninger etc. falle ut under passasjer setet? Forskjell fra andre dager på jobb, så hadde jeg i går med meg en kollega som satt i passasjer setet Noen enkle ting jeg kan sjekke selv før evt. resett på verksted?
Amzoch Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 er en kontakt under setet ja. som e dårlig kontakt.. man må vist bytte den kontakten... Hadde slikt på min å når eg kjøpte den. men forje eier fikk bytta den kontakten før jeg overtok,., koster ikke så mye å få det gjort
Pledd74 Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Skrevet Mai 9, 2009 Flott takk for tips!! Da vet jeg hva deler av søndagen skal brukes til
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Det kan også være "passasjerføler matta" som har tatt kvelden. Denne koster ca 1000 og for å bytte den må du ut med setet og plukke av setetrekket... Men for å være sikker på hva som er grunnen må du få tatt en diagnose...
Pledd74 Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Skrevet Mai 9, 2009 Ok, Men det skader ikke å se under der i alle fall.. Interiøret mitt er ganske slitt, så jeg skulle egentlig byttet fremsetene. Da er vel den passasjerfølermatta med de evt. setene?
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Jepp det er den... Husk at du må nullstille airbaglampa også når du har fiksa en eventuel feil, eller slukker den ikke. Er bare å koble av batteriet ca. 30min
TheBirg Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Er dette også en grei jobb på skinnsete ? Lampa mi lyser også rødt og fint. Etter nullstilling er lampen slukket inntil noen setter seg i pasasjersete, så kontakten er vel ikke mitt tilfelle.
hillmar Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Om det er en grei jobb får du vurdere selv, men her er en DIY: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/291770
Saltkjelen Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Det kan nok være at det er sensormatta som er gåen i setet. Det kan også være at beltestrammeren er defekt.
en325ic Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Jepp det er den...Husk at du må nullstille airbaglampa også når du har fiksa en eventuel feil, eller slukker den ikke. Er bare å koble av batteriet ca. 30min funker ikke med batteri reset på airbaglampa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå