Howrd Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Har lenge hatt lyst til dette, men har liksom aldri blitt noe av det, men nå har jeg en plass til å mekke, kapital og arbeidslyst Planlagt pris på prosjektet er ca 50`000,- Bilen blir en 3-serie ettersom det er det jeg har hatt av tidligere biler.. Har sett mye på e30, men har litt mer lyst på e36. Ser etter et kaross til rundt 10000, så blir vel litt rustsveising og lakkering, ellers så driter jeg egentlig i hvilken motor som står i, skal rives ut uansett, men hadde vel vært fordel med sekser-kaross grunnet bedre understell.. motor, så har jeg tengt meg en m50b25 med turbo.. har heller aldri bygd turbo før, men er skruvillig og nøye, så blir vel løsningene kommer etterhvert Dette prosjektet vil vel vare en stund (planlagt færdig rundt mai 2010), så kaross osv blir vel ikke kjøpt inn før rundt juli-august en gang.. Så det jeg ønsker nå, er å lære litt, om e36 er det rette karosset å bygge på osv.. Motoren kommer til å deles og bygges opp fra bunn, så anbefalte deler osv søker jeg erfaring om Ordner denne tråden nå for å spørre og greve litt til siden, ellers så er det bare å pøse på med anbefalinger, vet det er mange flinke byggere her som helt sikkert har noe å bidra med og så til den siste biten, dette skal ikke godkjennes, det skal bare på bane og spøles med
marius paulsen Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 er nok redd for at du vil oppdage fort at 50000kr er veldig lite å bygge banebil av. legg heller i 30-40000kr ekstra og kjøp en e36 m3 fra det store utland.
bård Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Kjøp deg et e30 karosseri, hiv inn en m50b25 eller en s50b30, glem turbo, og du skal se du får MYE morro for pengene da. Blir nok litt over 50 med en s50 hvis du skal ha litt understell og bremser i tillegg men.
Bimmerlars Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 E36 karosseri tror jeg vil fungere fint på bane. Motoren sitter ganske langt ned og bak i bilen. De er ihvertfall ikke understyrt, heller overstyrt noe som er morro. Det greieste er vel å ta ut alt interiør, lakkere innvendig ønsket farge, montere to bøttestoler med seks punkt sæler, bur, gromt ratt og alt annet man måtte ønske inni der. S50 motor og store bremser. Stivt understell med polyforinger. Nå er nok mye gjort.
Howrd Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 er nok redd for at du vil oppdage fort at 50000kr er veldig lite å bygge banebil av. legg heller i 30-40000kr ekstra og kjøp en e36 m3 fra det store utland. Bakgrunnen for dette prosjektet blir litt mer i retning av at jeg vil gjøre ting selv, E36M3 er såklart en vinner, men vil somsagt gjøre ting selv, og er litt forelsket i tubolyden 50000 er litt lite ja, sier vel egentlig den summen for å narre meg selv ligg egentlig, det er mere motiverende
Howrd Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 E36 karosseri tror jeg vil fungere fint på bane. Motoren sitter ganske langt ned og bak i bilen. De er ihvertfall ikke understyrt, heller overstyrt noe som er morro.Det greieste er vel å ta ut alt interiør, lakkere innvendig ønsket farge, montere to bøttestoler med seks punkt sæler, bur, gromt ratt og alt annet man måtte ønske inni der. S50 motor og store bremser. Stivt understell med polyforinger. Nå er nok mye gjort. Har lyst på E36 ja, er litt mer forelska i det karosseriet Blir som du sier, ut med alt interiør untatt dash, og med bøttestoler. Og om jeg finner en grei s50 til en grei pris, så kan det hende jeg velger det og
Bimmerlars Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 E36 ikke understyrt...? Neivel... Ikke min ihvertfall
Robbi3 Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Husk at en del E36 har subframe disaster, altså at gulvet som holder traversfestene løsner.. Så sjekk ut om de er utbedret om du skal ha E36.
hagenisse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Ikke min ihvertfall Orginalt er de iallefall solid understyrt. Vet ikke hva du har gjort for å minske det, men uansett; naturlig overstyrte biler er livsfarlige.
Bimmerlars Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Ikke min ihvertfall Orginalt er de iallefall solid understyrt. Vet ikke hva du har gjort for å minske det, men uansett; naturlig overstyrte biler er livsfarlige. Alle biler leveres vel noe understyrt, unntatt porsche. Men jeg vil ikke si E36 er noe veldig mer understyrt org. enn andre biler. Men respekterer at du synes det, så det ikke blir noe krangling
plugg69 Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Har e30 med m52b28 som er banebilprosjekt.. Har akkurat rundet femti, men da har jeg kjøpt turbokit og.. Har dog ikke montert det enda, så kommer vel litt kostnader til.. Har bare renovert bremsene(325) skulle kanskje hatt større, men det får vente.. Åsså mangler jeg bur.. Biler er brukbart sprek uten turbo, så blir vel at jeg prøver det først:)
hagenisse Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Alle biler leveres vel noe understyrt, unntatt porsche. Men jeg vil ikke si E36 er noe veldig mer understyrt org. enn andre biler. Men respekterer at du synes det, så det ikke blir noe krangling Porsche er da understyrt de også. Alle bakhjulsdrevne kan jo tvinges ut i slædd dog.
Howrd Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Husk at en del E36 har subframe disaster, altså at gulvet som holder traversfestene løsner.. Så sjekk ut om de er utbedret om du skal ha E36. Er det første som står på lista mi av hva jeg skal undersøke Blir Coupe kaross, så skal lage en ØK tråd der jeg ønsker et E36 coupe kaross til max 10000, som det helst har stått en 6`er i Har e30 med m52b28 som er banebilprosjekt.. Har akkurat rundet femti, men da har jeg kjøpt turbokit og.. Har dog ikke montert det enda, så kommer vel litt kostnader til.. Har bare renovert bremsene(325) skulle kanskje hatt større, men det får vente.. Åsså mangler jeg bur.. Biler er brukbart sprek uten turbo, så blir vel at jeg prøver det først:) 193hk er sprekt ja men er på jakt etter mellom 300-400hk, bur skal jeg sveise selv med tig`en Skal ribbe den helt inni, og poppe fast noen alu plater istede
Robbi3 Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Altså, hvis du skal ha 300-400hk og det blir kun banebil så er sjansen mindre på at kaross er rævkjørt på en r4 enn en r6. 300-400hk, må du uansett bytte mesteparten av understellet + oppgradere bremser. Så om du kjøper r4 eller r6 er jo ett fett egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå