Pelton Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Ja. Det er tragisk at vi har kjeltringer blandt oss Men hvorfor ikke sende deler/ting i oppkrav? Tryggest for både kjøper og selger. Man kan selvfølgelig tape portoen om man treffer på en useriøs kjøper, men det er tross alt bedre. Dukker jo opp nye tråder om svindlere her på forumet hver bidige uke. Er ikke noe nytt problem... Og det må vi nesten rette oss etter, for vår egen skyld. For all del... de som svindler kan brenne. Men... Desverre er det nå en gang sånn at man aldri kan vite hvem man kan stole på.
M3cabriolet Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 det å sende i oppkrav er ikke alltid det beste alternativet. jeg sender aldri noe til noen få tusenlapper som oppkrav, fordi det er altfor mange som bestiller delene, som ofte ikke har penger, og dermed må man betale for returen og. jeg krever forskudd, eller henting av deler jeg selger, og det har fungert veldig bra. det er et par stykker som har nektet å betale forskudd, og da gjør vi heller ingen handel. jeg jeg sjønner poenget, at man kvier seg for å betale en ukjent person penger uten annen garanti enn hans gode ord.
S.Arnesen Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Når det bor så mange i området så trenger faen ikke handlekraften være større enn å stikke opp og se om fyren faktisk eksisterer og om han faktisk har delene han skal selge. Er ikke vits å gjøre store nummer ut av slike ting. Gjort slikt før jeg. Null stress. Slutt å gjør en fjær til 10 høns! Men i alle dager, det er da ikke jeg som har laget en stor sak ut av det. Er ikke jeg som truer med å møte opp på døra med en eller annen tøffing for å hente "renter+diverse". Det jeg sier er at det dukker opp slike tråder hele tiden, og vær gang så blir det de samme nyttesløse truslene osv osv. Trusler skaper kun sintere/hardere konflikter, derfor funker det ytterst sjeldent. Om man drar til vedkommene for å undersøke om han virkelig har delene er en annen ting, her i tråden blir det som nevnt truet med å kreve inn "renter+div" og da kommer vi tilbake til det jeg skrev i mitt første innlegg. Dessverre så lever vi i ett urettferdig samfunn, der små kriminelle kan regjere som de vil i de fleste tilfeller. Skjer jo gang på gang at den som skal hevne seg for en ugjerning ender med å betale for det istede.
Pelton Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 det å sende i oppkrav er ikke alltid det beste alternativet. jeg sender aldri noe til noen få tusenlapper som oppkrav, fordi det er altfor mange som bestiller delene, som ofte ikke har penger, og dermed må man betale for returen og. jeg krever forskudd, eller henting av deler jeg selger, og det har fungert veldig bra. det er et par stykker som har nektet å betale forskudd, og da gjør vi heller ingen handel. jeg jeg sjønner poenget, at man kvier seg for å betale en ukjent person penger uten annen garanti enn hans gode ord. Sånn ja, skjønner skjønner
wagon Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Men i alle dager, det er da ikke jeg som har laget en stor sak ut av det. Er ikke jeg som truer med å møte opp på døra med en eller annen tøffing for å hente "renter+diverse". Jeg skal bare hente pengene mine, diverse betyr ikke at jeg tar med en tøffing på døra til vedkommende Det må være en scene du har laget oppi hodet ditt. "Diverse" er for turen, kjører ikke dit for moro skyld heller. Ikke noe å bekymre seg for, det ender her som det ender i alle slike tråder. Mange store karer på nettet, men ingen handlekraft i virkeligheten... Godt er jo det, poenget forsvinner jo litt når man gjør seg til kriminell for å gjengjelde en kriminell handling... Kanskje greit å fjerne navn og addresse fra tråden? da moderator har reagert på slikt før... Stapp det moralpisset ett vist sted!! Helt enig
Galro Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Det er litt pussig å se enkelte si at man ikke prate om moral, når det faktisk er moral man begrunner med når man man sier at det er galt å stjele om en tar bort det rent lovmessige ved det. Grunnen til at S.Arnesen skrev som ham skrev (og dermed misforstod deg, Wagon), kan nok skyldes at flere andre har "truet" med å banke/skade/drepe personer som har gjort lignende det det snakkes om i denne tråden.
Ingebrigtsen Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Det jeg pleier å gjøre når jeg selger er å kreve kostnadene for oppkrav i forkudd.. Da er jeg litt tryggere på at folk henter tingene også taper jeg ikke noe hvis dem ikke henter.. Enkelt og greit og litt tryggere for begge parter.
Ron Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 har faktisk opplevd at en oppkravs pakke kom tilbake full med bøker og reklamer og den ble aldri henta ut fra posten..(men den måtte posten erstatte,var ett helt turbokitt) Håper noen i Posten fikk sparken etter dette??
Kimmit Racing Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 har faktisk opplevd at en oppkravs pakke kom tilbake full med bøker og reklamer og den ble aldri henta ut fra posten..(men den måtte posten erstatte,var ett helt turbokitt) Håper noen i Posten fikk sparken etter dette?? han fikk vell kalde føtter etter dette
Ron Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 har faktisk opplevd at en oppkravs pakke kom tilbake full med bøker og reklamer og den ble aldri henta ut fra posten..(men den måtte posten erstatte,var ett helt turbokitt) Håper noen i Posten fikk sparken etter dette?? tro meg han fikk kjørt seg med rettsak etc Bra, må være noe av det frekkeste jeg har hørt på lenge.
Bimmerhansen Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 er bare å ringe på døra hans det..er en her inne som kaller seg for erik2k3k,hvis noen har noe info om han hadde jeg blitt glad... han skylder meg deler.. Han er 20år, er ifra Ålesund og ser slik ut: Fjernet(Bilde er hentet ifra Gatebil profilen hans) Jeg personlig syntes vi skal legge ut all personalia på personer som svindler andre her inne... Vi er en klubb, og klubbmedlemmer/kammerater skal det gå ann å stole på.. Får vi all personalia kan vi legge inn en annmeldelse, hvis 20 stk gjør det må det skje noe..
Nygaard Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 er bare å ringe på døra hans det..er en her inne som kaller seg for erik2k3k,hvis noen har noe info om han hadde jeg blitt glad... han skylder meg deler.. Han er 20år, er ifra Ålesund og ser slik ut: Fjernet(Bilde er hentet ifra Gatebil profilen hans) Dette er ikke erik2k3k.. Vedkommen som har blitt lurt/svindlet av han kan skrive til meg på pm så skal han få alt av info.
jacooob Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Er heilt enig me folk her inne..vi er en klubb å svindlere hører ikke hjemme her inne..støtter 100% de med liste over folk som ikke sender deler eller ikke har deler...slik ikke fler går i samme fella...folk som svindler er enkelt å greit homofil i hode.. Eg er ikke ute etter å banke noen men viss eg må kjøre ned for å hente den bakluka å bruke tid å energi i ei helg så jer eg de.....men da skal han fyren få dekke alt av utgifte å skade eg påføre han om han ikke er samarbeidsvillig...viss de vise seg att han ikke har nokke bmw deler i de heile tatt så må han vell bli utesperra herfra SYNST vertfall eg..
mrbatnes Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 er bare å ringe på døra hans det..er en her inne som kaller seg for erik2k3k,hvis noen har noe info om han hadde jeg blitt glad... han skylder meg deler.. Han er 20år, er ifra Ålesund og ser slik ut: Fjernet](Bilde er hentet ifra Gatebil profilen hans) naboen min nesten dette.. tviler på han har svindlet noen. men hvis det er tilfelle stikker jeg gjerne opp en tur å sjekker om han har deler liggendes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå