Gå til innhold

Vært borti Sub+Forserker på original bmw spiller?


Anbefalte innlegg

Heisann 8)

En kompis krasja E36'en sin i vinter, og nå har vi vært og henta anlegget hans. Husker ikke helt effekten på de forskjellige komponentene, men det var ett komplett anlegg med sub, forsterker og bakhøyttalere.

Planen var jo å montere dette i den "nye" E46'en min, men frykter at jeg må trikse det til for at det skal være mulig og koble det på original anlegget som ser sånn ut.

Grunnen til at jeg gjør det på denne måten er fordi jeg får anlegget latterlig billig, og har lite penger for øyeblikket som skal brukes på grommfelger :headbang:

Har googla litt, og fant ut at om du har cd spiller kan du bruke et adapter som du kobler til bakpå spilleren og får de utgangene du trenger. Men nå har jo ikke jeg cd spiller, og har ikke tenkt å punge ut 2-3000 for en brukt en heller med tanke på at jeg har navigasjonssystem her som mest sannsynlig krever den sizen på skjermen.

"Hva skal du med anlegg når du ikke har cd-spiller da?" :stupid:

Kjøpte meg iPhone mest for å bruke den som spiller i bilen. Er klar over at lydkvaliteten via fm-sender ikke blir prima, men det kan jeg leve med 8)

Spørsmålet er da, Hvordan kobler jeg til en f.eks 1200W forsterker, 800W 12" sub og bytte ut de originale bimmer høyttalerne med f.eks vision elementer på den originale spilleren? Også, Hvordan skal jeg komme meg gjennom torpedoveggen for og legge opp strøm til forsterkeren?

Om jeg har glemt noe så bare si i fra. Vil helst få gjort dette i løpet av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkemotoren er ikke den beste, og jeg viste ikke helt hva jeg skulle søke etter :-k

Men tusen takk for link 8)

Vet du om det adapteret har noen begrensning? Det står

"Inntil 60 watt pr kanal på inngangen". Hva vil det si?

Adapteret gjør om høyttaler signal til phono. Vil det si at jeg må legge phono mellom radioen og forsterkeren? Blir phonoen det samme som remote kabelen da? Forstår ikke helt hvordan jeg skal bruke denne saken ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke de overgangene over her, men støtter fortsterkeren høynivå inn ville jeg vurdert kabel settet til Blaupunkt sine THA forsterkere. Er plugNplay på E46 og du får alle kabler du trenger for å koble på en forsterker ekstra uten å ødelegge originale lednings nettet bak spillern.

Samtidig ville jeg kanskje invistert i en ny Dice ipod tilkobling så får du bra lyd fra iphonen, så slipper du fm sender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker. Forsterkeren min er Boschmann JA948ATX 1200W. Kunne du ha sjekka full fart om den støtter det?

Og den Dice enheten. Jeg har ikke CD-spiller eller cd-changer, men jeg har navigasjonssystem og sånn cd-rom sak baki bagasjerommet. Prøvde å få tak i supporten på sida, men må vist registrere ett kjøpt produkt for å bli medlem på siden sånn at jeg kan høre med dem om det hadde funka ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkemotoren er ikke den beste, og jeg viste ikke helt hva jeg skulle søke etter :-k

Men tusen takk for link 8)

Vet du om det adapteret har noen begrensning? Det står

"Inntil 60 watt pr kanal på inngangen". Hva vil det si?

Adapteret gjør om høyttaler signal til phono. Vil det si at jeg må legge phono mellom radioen og forsterkeren? Blir phonoen det samme som remote kabelen da? Forstår ikke helt hvordan jeg skal bruke denne saken ](*,)

"Inntil 60w pr kanal på inngangen" Dvs at spilleren ikkje bør gi ut meir enn 60w pr kanal.

Du kobler deg inn på bakhøgtalerene. So tar du ein signalkabel ifra utgangene på boksen og inn på forsterkeren.

Eg har ikkje brukt boksen.

Forsterkeren din har sikkert ikkje høgtalerinnganger. Men det er jo ikkje vanskeligt å sjå! (er lik høgtalerutganger, men er innganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpte det kabel settet løst da, trenger ikke å handle blaupunkt forsterker ;)

Kabel settet er hverfall genialt. Bare husk å legg den på venstre siden av bilen om du drar den bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette kabelsettet slik at du kobler det på spilleren så får du Rca utganger til foran og bak, pluss strøm, jord og signal?

Du får bare forlenget kablene fra original forsterker. Men du slipper å klippe/endre på originale lednings nettet til stereo. Kobler deg bare på i serie.

Du har jo original forsterker bak så det skal være veldig enkelt å legge opp et slik hos deg for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...