Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe jeg bør passe på? korteste foran eller bak, eller ser jeg dette når jeg skal montere?

Hvordan er det med boltene som manifoldene sitter fast i blokka med, lette å ødelegge?

Skrevet

Lengste forran (1-3)og korteste bak(4-6).

Noen av mutterene går fint av. På noen så følger sikkert pinbolten med ut. Med mindre du bruker slegge, så skal du få til denne jobben uten å ødelegge noe.

Skrevet
Lengste forran (1-3)og korteste bak(4-6).

Noen av mutterene går fint av. På noen så følger sikkert pinbolten med ut. Med mindre du bruker slegge, så skal du få til denne jobben uten å ødelegge noe.

Ok, har også ett rør fra AC som går forbi de manifoldene som står på orginalt, det er en del klaring der, men noen som vet om det går greitt eller?

Skrevet

Legg opp ett bilde. Så tror jeg det er flere som kan hjelpe deg. Da det grenrøret du beskriver passer M50 og M52 og er flittig brukt.

Tviler på at det vil komme i konflikt da grenrøret ikke bygger så mye mer ut enn orginale M52 manifolder.

Skrevet

Vil absolutt tro den korteste skal være nærmest torpedo, men det ser du når du monterer :wink:

Boltene kan ha en lei tendens til å ryke. Er du uheldig knekker de inni blokka. Bruk masse rustløser og sats på at det går bra :wink:

Skrevet

Stålet varmes jo opp og kjøles ned tusenvis av ganger og blir sprøtt. Skjer ikke ofte, men kan skje. :wink:

Skrevet

Hmm, målte grenrøret til 14 cm på det bredeste, da vil det vel ta borti det AC røret, skulle gjerne visst om det er noen som har installert dette på en bil med AC.

Skrevet

Ok, fikk bøyd det AC røret så nå er det ca 16 cm mellom blokk å AC rør, kan bøye mer om nødvendig, får ta å montere, kommer med bilder senere. :D

Skrevet

Merkes det noe på effekt eller lyd på dette grenrøret fra koed i forhold til orginalt?

Skrevet

Ok, fikk det på til slutt, men ikke fått trukket til muttrene, får ta resten i morgen, går dagskift denne uken.

Så konklusjonen blir da at det går greitt på E39 med AC også, mildt tatt ganske trangt nedi der, jeg måtte som sagt bøye det AC røret litt, men det gikk helt fint.

En annen ting er Lamda sondene, kablene blir litt for korte, så det man må gjøre er å ta av dekselet til dysene (Fuel Rail Cover) for å strekke kablene litt lenger.

Gleder meg virkelig til å få testet det ut i morgen ja, har hørt flere som sier man får bedre bunndrag. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...