Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok sjansen... handlet inn pussepapir, grunning, lakk og klarlakk! her er noen bilder!

beklager hvis dårlig billedkvalitet! tatt med mobil!

Maskering må til!

rf5xts0ffbf0yffrvmi7.jpg

mao5dmnzgmvrmcb6gwb9.jpg

Nedpussing og grunning!

2pxieiaxgzil6zlholdw.jpg

Lekkering!

890t4lsz0a23mxjdhqh0.jpg

i211m0hizy1rrf7peg26.jpg

Etter en del timer med arbeid og smerter i ryggen er resultatet! Må få på mer klarlakk!

qwh1gd6uto7x8ksmi7ll.jpg

aq82zkquclmjfmj361ui.jpg

ed0bhgit2qgtnjerjf90.jpg

k2takar1g1ngf839ad9f.jpg

Det ble iallefall bedre enn det det var før! men klarer ikke helt dette med klarlakken.. fortsatt litt matt. jeg har hatt på 2 lag med klarlakk!

Hvor mange lag må jeg legge på for å få det blankt og fint.. :D

Dette er jo amatør messig! :D

Skrevet

Ble uansett utrolig mye finere enn den matte falma gråfargen, men litt blankere finish hadde ikke vert å forakte nei! Har forøvrig ikke noe peiling på hvor manga lag du trenger, men er sikkert noen luringer her inne som kan det.

Skrevet

Annen klarlakk er cluet der.. Motip sin støver sinnsykt og blir bare tull..

Motip Duplicolor sin er fin..

Ellers så må du legge på tykkere lag såp det flyter sammen..

Skrevet

er ikke antall lag det går på heller, 2 strøk skal være nok, men du har sikkert ikke hatt på nok. husk at det skal flyte godt ut når du legger på. men nå er det egentlig no dritt å få det veldig bra med sprayboks ;)

Skrevet

det så jo bra ut . Men fikk du ikke masse lakkstøv under avispapiret ? Du burde brukt maskerings teip i hel lengde over skjørtene :)

Ellers tror jeg nok du bør mellomslipe på klarlakken for å få den blank .

Petter

Skrevet

Nå er ikke lakkering det jeg har mest kunnskaper om, men jeg vet at tildekking av bilen er svært viktig for å unngå lakkstøv på bilen. Da er det ikke nok å bare dekke til rundt selve lakkeringsområdet. Hadde det vært min bil hadde jeg nok dekket til hele bilen (ville nok brukt noen ekstra kroner for et bedre resultat, men regner med at løsningen din er midlertidig?)

Skrevet

Er det ikke veldig lett at det renner når en legger tykke lag? Spesielt med sprayboks iallefall? Trodde cluet var mange tynne lag jeg, gjelder det kanskje bare med selve fargen, og ikke klarlakken?

Skrevet

Jøss, maskert bakken også... :) Miljøhensyn, tøft!

Men siden dette nå er oppe, vil jeg låne tråden til å spørre om man "matter" ned "farge-lakken" for en sprayer på klar-lakken?

Skrevet

Ellers så må du legge på tykkere lag såp det flyter sammen..

Korrekt, men igjen passe på at det ikke renner.

Og det skiller nybegynnern og den erfarne.. Er litt vanskelig før man har prøvd seg litt frem, så man må få feelingen med lakken..

Uansett er det noen som er helt vanvittig rævva..Som feks Motip boksene.. De har bare alt for høyt trykk og man ender med å blåse i lakken i stedet for legge på tykt nok..

Jeg liker Motip duplicolor, og den lakken flyter fint..

Skrevet
Nå er ikke lakkering det jeg har mest kunnskaper om, men jeg vet at tildekking av bilen er svært viktig for å unngå lakkstøv på bilen. Da er det ikke nok å bare dekke til rundt selve lakkeringsområdet. Hadde det vært min bil hadde jeg nok dekket til hele bilen (ville nok brukt noen ekstra kroner for et bedre resultat, men regner med at løsningen din er midlertidig?)

Ja.. skal ha nye skjørter men hvorfor ikke prøve dette... morsomt da..

Skrevet

Har du ikke fått masse lakk opp på dørene slik du har maskert? Ellers så er vel løsningen å ha tykkere lag med klarlakk som tidligere nevnt..

Om du tar litt for mye i, og klarlakken begynner å renne så blir det bedre når den tørker enn det ser ut akkurat når den renner. Det er uansett finere med litt sig enn at det ser ut som nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...