Gå til innhold

'05 E46 320cd M-tech II Stratusgrau *Solgt, kan stenges*

Share

Anbefalte innlegg

Mysild: Jeg ser de hos meg, men det er så vidt. Men tar poenget ditt. Øvelse gjør mester :)

nå er ikke jeg verdensmester, men skal jeg skrive litt abc til hva jeg gjør:

skyter først og fremst i RAW, der får man litt småinnstillinger som er kjekke med en gang... exposure (lys/mørke), recovery(hente inn litt mista detaljer i over/undereksponering) contrast, clarity, temperatur...

så pleier jeg å gå på image->auto color/evt auto contrast/evt auto tone (tone bruker jeg skjeldent lenger)

så kan du gå på image->adjustments->shadow/highlights for å hente detaljer (gjerne i skyer og på grusen, og i grillen feks)

så går jeg på image->adjustments->curves her skal man lage en svak s litt ned fra midtstreken på nederste halvdel, og litt over på øverste

så en ting manalltid bør bruke:

filter->sharpen->unsharp mask (her er det fint å bruke rundt 70-130 % 1 og 1)

er ikke noe fait, men dette er bare for å gjøre de litt greiere, så kan du også justere farger og slikt etterpå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mysild: Jeg ser de hos meg, men det er så vidt. Men tar poenget ditt. Øvelse gjør mester :)

nå er ikke jeg verdensmester, men skal jeg skrive litt abc til hva jeg gjør:

skyter først og fremst i RAW, der får man litt småinnstillinger som er kjekke med en gang... exposure (lys/mørke), recovery(hente inn litt mista detaljer i over/undereksponering) contrast, clarity, temperatur...

så pleier jeg å gå på image->auto color/evt auto contrast/evt auto tone (tone bruker jeg skjeldent lenger)

så kan du gå på image->adjustments->shadow/highlights for å hente detaljer (gjerne i skyer og på grusen, og i grillen feks)

så går jeg på image->adjustments->curves her skal man lage en svak s litt ned fra midtstreken på nederste halvdel, og litt over på øverste

så en ting manalltid bør bruke:

filter->sharpen->unsharp mask (her er det fint å bruke rundt 70-130 % 1 og 1)

er ikke noe fait, men dette er bare for å gjøre de litt greiere, så kan du også justere farger og slikt etterpå ;-)

En annen ting som også kan være greit er å bruke verktøyet der man juster bildet slik at det er i "vater".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på effekten man vil ha i bildet ;-)

Tenkte jeg skulle gi innlegget en liten edit men du kom meg i forkant !

Men hvis man skal ha bildet så "rett" som mulig som mulig så er det et genialt verktøy.

Og et annet bra verktøy der man "strekker ut bygningen". Sett at man tar bilde av en trang gate i lengderetningen så kan man fikse på bygningene ved hjelp av det perspektivverktøyet (husker ikke hva det heter i farten).

Lærte en del av de filmene som ligger på the x :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man skal ha bildet så "rett" som mulig som mulig så er det et genialt verktøy.

Og et annet bra verktøy der man "strekker ut bygningen". Sett at man tar bilde av en trang gate i lengderetningen så kan man fikse på bygningene ved hjelp av det perspektivverktøyet (husker ikke hva det heter i farten).

OT, hva synes du om bildene jeg la ut i dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... hva er navnet på de da?

har svart deg i din tråd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... hva er navnet på de da?

har svart deg i din tråd ;-)

Rart tydligvis sensur på den siden her ? Jaja, uansett så kan du ta et søk på verdens mest populære x side (piratene) og søke etter Lynda.com photoshop, mange bra filmer/illustrasjoner i de videoene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok CCFL angel eyes fra ebay idag.. Alle 4 ringene virket og lysstyrken er akkuratt slik jeg vil ha :)

DSC_10921280x768.jpg

Her er også rustboblen på bakluken som gjør at bilen skal inn til Jæger BMW for å lakkes på nytt (på BMW sin bekostning).

DSC_11041280x768.jpg

Ringene blir montert etter bilen har vert inne hos Jæger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...