///Mysild Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Mysild: Jeg ser de hos meg, men det er så vidt. Men tar poenget ditt. Øvelse gjør mester nå er ikke jeg verdensmester, men skal jeg skrive litt abc til hva jeg gjør: skyter først og fremst i RAW, der får man litt småinnstillinger som er kjekke med en gang... exposure (lys/mørke), recovery(hente inn litt mista detaljer i over/undereksponering) contrast, clarity, temperatur... så pleier jeg å gå på image->auto color/evt auto contrast/evt auto tone (tone bruker jeg skjeldent lenger) så kan du gå på image->adjustments->shadow/highlights for å hente detaljer (gjerne i skyer og på grusen, og i grillen feks) så går jeg på image->adjustments->curves her skal man lage en svak s litt ned fra midtstreken på nederste halvdel, og litt over på øverste så en ting manalltid bør bruke: filter->sharpen->unsharp mask (her er det fint å bruke rundt 70-130 % 1 og 1) er ikke noe fait, men dette er bare for å gjøre de litt greiere, så kan du også justere farger og slikt etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet August 13, 2009 Forfatter Share Skrevet August 13, 2009 Bjørnar_: Takk H&R fjærene er veldig bra ja. Litt stivere enn M-tech. Mysild: Takk for den! Skal prøve meg litt frem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Mysild: Jeg ser de hos meg, men det er så vidt. Men tar poenget ditt. Øvelse gjør mester nå er ikke jeg verdensmester, men skal jeg skrive litt abc til hva jeg gjør: skyter først og fremst i RAW, der får man litt småinnstillinger som er kjekke med en gang... exposure (lys/mørke), recovery(hente inn litt mista detaljer i over/undereksponering) contrast, clarity, temperatur... så pleier jeg å gå på image->auto color/evt auto contrast/evt auto tone (tone bruker jeg skjeldent lenger) så kan du gå på image->adjustments->shadow/highlights for å hente detaljer (gjerne i skyer og på grusen, og i grillen feks) så går jeg på image->adjustments->curves her skal man lage en svak s litt ned fra midtstreken på nederste halvdel, og litt over på øverste så en ting manalltid bør bruke: filter->sharpen->unsharp mask (her er det fint å bruke rundt 70-130 % 1 og 1) er ikke noe fait, men dette er bare for å gjøre de litt greiere, så kan du også justere farger og slikt etterpå En annen ting som også kan være greit er å bruke verktøyet der man juster bildet slik at det er i "vater". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 kommer ann på effekten man vil ha i bildet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 kommer ann på effekten man vil ha i bildet Tenkte jeg skulle gi innlegget en liten edit men du kom meg i forkant ! Men hvis man skal ha bildet så "rett" som mulig som mulig så er det et genialt verktøy. Og et annet bra verktøy der man "strekker ut bygningen". Sett at man tar bilde av en trang gate i lengderetningen så kan man fikse på bygningene ved hjelp av det perspektivverktøyet (husker ikke hva det heter i farten). Lærte en del av de filmene som ligger på the x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 kommer ann på effekten man vil ha i bildet Tenkte jeg skulle gi innlegget en liten edit men du kom meg i forkant ! Men hvis man skal ha bildet så "rett" som mulig som mulig så er det et genialt verktøy. Og et annet bra verktøy der man "strekker ut bygningen". Sett at man tar bilde av en trang gate i lengderetningen så kan man fikse på bygningene ved hjelp av det perspektivverktøyet (husker ikke hva det heter i farten). Lærte en del av de filmene som ligger på the x OT, hva synes du om bildene jeg la ut i dag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet August 13, 2009 Forfatter Share Skrevet August 13, 2009 Kan gjerne skrive hva disse verktøyene heter også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 kommer ann på effekten man vil ha i bildet Tenkte jeg skulle gi innlegget en liten edit men du kom meg i forkant ! Men hvis man skal ha bildet så "rett" som mulig som mulig så er det et genialt verktøy. Og et annet bra verktøy der man "strekker ut bygningen". Sett at man tar bilde av en trang gate i lengderetningen så kan man fikse på bygningene ved hjelp av det perspektivverktøyet (husker ikke hva det heter i farten). Lærte en del av de filmene som ligger på the x OT, hva synes du om bildene jeg la ut i dag ? hehe... hva er navnet på de da? har svart deg i din tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 kommer ann på effekten man vil ha i bildet Tenkte jeg skulle gi innlegget en liten edit men du kom meg i forkant ! Men hvis man skal ha bildet så "rett" som mulig som mulig så er det et genialt verktøy. Og et annet bra verktøy der man "strekker ut bygningen". Sett at man tar bilde av en trang gate i lengderetningen så kan man fikse på bygningene ved hjelp av det perspektivverktøyet (husker ikke hva det heter i farten). Lærte en del av de filmene som ligger på the x OT, hva synes du om bildene jeg la ut i dag ? hehe... hva er navnet på de da? har svart deg i din tråd Rart tydligvis sensur på den siden her ? Jaja, uansett så kan du ta et søk på verdens mest populære x side (piratene) og søke etter Lynda.com photoshop, mange bra filmer/illustrasjoner i de videoene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 piratbukta skal sjekkes ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet August 14, 2009 Forfatter Share Skrevet August 14, 2009 Det skal sjekkes ut Har også bestilt meg CCFL angel eyes da LED-ringene ble altfor kraftig og "prikkete" lys i, samt Depo tona sideblinklys. Begge deler er fra ebay... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 14, 2009 Share Skrevet August 14, 2009 ebay vettu... ebay er din venn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet August 14, 2009 Forfatter Share Skrevet August 14, 2009 Ebay har en del bra så lenge du vet hva du ser etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet August 19, 2009 Forfatter Share Skrevet August 19, 2009 Mottok CCFL angel eyes fra ebay idag.. Alle 4 ringene virket og lysstyrken er akkuratt slik jeg vil ha Her er også rustboblen på bakluken som gjør at bilen skal inn til Jæger BMW for å lakkes på nytt (på BMW sin bekostning). Ringene blir montert etter bilen har vert inne hos Jæger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet August 19, 2009 Share Skrevet August 19, 2009 Var det deg jeg kjørte forbi litt etter nesttun mot os rundt hal fire i dag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg