Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis dere hadde full kasko med leiebil får dere leiebil fra første stund, og skyldpartens forsikringsselskap må betale dette, så det er jo en grei måte å presse frem en løsning på i en slik sak som dette, der det skal mye til at de klarer å vri seg unna.

Ja, det er sant. Men nå har Terese kun delkasko, så da blir saken en helt annen.

Men som flere nevner er bilder viktig! Bilder er noe hun har masse av. Bilder som er tatt på egenhånd etter ulykken og som politiet har tatt rett etter kollisjon. I tillegg skal hun ta bilder fra førersetet og se i sidespeilet med kameraet der hun stod før hun svingte over. Dette vil da vise sikten bakover fra hennes posisjon.

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

BMW 2002 Fredrik skrev

En tredjepart som "er" på "k" sin side kan ikke regnes som en objektiv part da denne personen satt på som pasasjer i denne bilen.

Det var ikke det jeg mente. Meningen var at begge parter legger frem sin sak med vitner bilder og dokumentasjon og all relevant info. Deretter kan en tredje person vurdere hele samen og ta en avgjørelse. Slk som i en rettsal. :D

Mvh

-GV-

Skrevet

For det første: Bra hun eller venninnen ikke ble skadet, eller hun/de som kjørte på hun! Bedre med materielle skader enn personskader, uansett..!

For det andre: Ettersom det er VELDIG mye her som tilsier, stor fart, ikke overblikk fra personen bak, har bryti MINST 2 trafikkregler i denne situasjonen. Så vil jeg påstå å si at det blir personen som kjørte inn i (K) sin feil!

For det tredje: Ettersom denne bilen var (K)s eneste bil (regner jeg med) så trenger hun en bil. Og fra hvordan forsikringen min er (Jernbane personalets bank og forsikring) så betyr det at hvis jeg kræsjer en annen bil, må jeg betale leiebil for den andre parten, med delkasko. Fullkasko --> forsikringen betaler..

Dette kan du ringe (K)s forsikringsselskap og høre om. Det er nok disse du bør spørre om mye, ettersom de er på deres side, og vil gå mot den andre parten og forsikringsselskapet så langt det lar seg gjøre..

Finn ut med de(som har greie på dette) om det andre forsikringsselskapet/den dama må betale leiebil frem til (K)/dere får igjen forsikringssummen..

Iallefall: Lykke til! Regner med dette går bra for dere, ettersom ALT heller mot motparten deres..!

Skrevet
BMW 2002 Fredrik skrev

En tredjepart som "er" på "k" sin side kan ikke regnes som en objektiv part da denne personen satt på som pasasjer i denne bilen.

Det var ikke det jeg mente. Meningen var at begge parter legger frem sin sak med vitner bilder og dokumentasjon og all relevant info. Deretter kan en tredje person vurdere hele samen og ta en avgjørelse. Slk som i en rettsal. :D

Mvh

-GV-

Sånn ja :) Da virker alt mere lovende ;)

Skrevet

Takker for alle gode tips! Er snart noen møter på gang nå mellom forsikringsselskapene osv, så da vil vi legge frem alt av bilder og argumenter etc, så får vi se hvordan det går derfra. Eneste man må kjempe imot er tiden alt papirarbeidet tar...

Satser på at det tydelig kommer frem hvem som har skylden her.

Skrevet

Lykke til! Bra det gikk godt med de involverte. Trenger ikke store farta før ting kan gå skikkelig ille...

Er 9 uker siden e smalt og ikke blitt noe avklaring enda. Litt mer difus/vanskelig sak men...

Skrevet

Må hive meg på resten her og si at utifra din historie har kjæresten din ingenting og bekymre seg for. Var den andre jentas skyld.

Så var bare bra at det i allefall ikke ble noen personskade hos noen av partene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...