BreitBau Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Til alle lastebilsjåfører.. Er det en ny taktikk innad blant flere av dere at det er forferdelig artig å legge seg ut i skråninga når det ligger bil bak, slik at dere harver opp hele skråninga og spruter småpukk utover bilen bak? Den siste uken har jeg sett flere lastebiler gjøre det.. Og det er ikke de samme engang.... Neste gang det skjer kvir jeg meg faktisk ikke for å kaste ut, den store steinen jeg nå har lagt i passasjersete, så kan det gå til helvette med hele fronten på lastebilen deres i det jeg har kjørt forbi... Selvfølgelig ikke ment å generalisere, men det KAN da ikke være tilfeldig? Er dere sånn at noen av dere støtt å stadig er uti grøfta fordi de er helt inkompetente til å kjøre? Eller er det blitt en ny trend?
marius paulsen Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 spruter det stein på deg så ligger du vel bare for nært bilen forran
BreitBau Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Døøh.. Ta å regn litt da.. Hvis du kjører 22 m/s og steinen blir kastet bakover, hvor langt skal du ligge bak for å unngå steinsprut? Denne gangen lå jeg langt over 1001-1002-1003ern faktisk.. Allikvel hagler det pukk! Når du ligger i grøfta sånn, er det på tide å innse at man ikke kan kjøre tungbil.. Eller så er det rett og slett ikke tilfeldig.. Man skal tross alt holde seg innenfor den gule og den hvite stripa..
BreitBau Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Btw marius.. Siden du antyder at jeg ligger for nærme.. Er det en taktikk mot biler som ligger for nærme kanskje? Er du lastebilsjåfør?
316 Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Det er sikkert ingen som mener å sprute stein på bilen din, BreitBau. Finnes hvertfall ingen lastebiler heromkring som ligger konstant utenfor den hvite stripa. Har aldri opplevd det du snakker om, faktisk.
BreitBau Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Det bare har skjedd SÅÅÅÅ mange ganger.. Og jeg hadde "heldigvis" e30en... Æsj.. Blir så forbanna altså.. *snufs*
Morten01 Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 er jo rv7 det er snakk om her da, skjønner godt att de ligger på kanten og delevis i skråningen når det er 15 cm djupe høl midt i vegen. Tror du, akkurat som meg legger deg godt ut i veg kanten og delevis over kvitstripa når vegen ser ut sånn som den gjør nå. En ting er att vi syns det er ille å kjøre der med en vanelig personbil maks en halvmeter over bakken å kjenne det gjynge. Da kan du tenke hvordan det er for en lastebilsjåfør som sitter yterligere halvannen meter over bakken, da må vel gjynginga føles mye verre enn det gjør i en vanelig personbil??
Oderschvank Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 tenker de heller spruter litt sand, enn å kjøre i bilene som kommer imot , men ja, det er irriterende når folk, ikke bare lastebiler, ikke klarer å holde seg på veien, å spesiellt rett etter at bilen er nyvaska å fremdeles våt
Z1 Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Får la bilen stå i garasjen ,da holder"n seg like fin i mange år.
BreitBau Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Får la bilen stå i garasjen ,da holder"n seg like fin i mange år. Det har du heelt rett i Men slikt liker vi heller ikke.. Forøvrig, så har jeg bare i ett fårtall av disse gangene møtt bil.. Så det er ikke det at de legger seg ut for å møte bil.. De bare legger seg uti liksom.. Sprøtt... Rv7 eller ikke.. Blir for dumt.. Er det EN ting veien ikke er laget for, så er det jo å legge seg ut i GRØFTA med en trailer.. Utenfor hvitstripa er det vel 6 tonn begrensing også.. Var bare frustrert.. Og å få det ut på bimmers hjelper alltid.. Nok engang har det gjort det.. Måtte bare få ut en ting jeg har irritert meg over i nesten 2 uker nå.. Har skjedd meg en 5-6 ganger og jeg har vært like forbanna hver gang.. Morten: Neste som skjer nå er at de forbyr Rv7 for biler over 7 tonn.. Lokale busser og lastebiler på disp seff.. De har jo ikke tenkt å fikse veien likevel.. Og når det kommer til gynginga.. Har kjørt lastebil, og på slik vei er det egentlig ganske behagelig med luftfjæring.. Men problemet er at lasten ikke har det så bra da..
Morten01 Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 haha, ja, så sant så sant, skulle ikke forundre meg aha, det er det ja, men da skal jeg ikke utale meg om hvordan det gjynger i lastebil lenger, ser bare ut som det gjynger og hopper noe helt jævelig når de kommer susende
BreitBau Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Ja gynger gjør det nok.. Men det er ikke veldig slag.. Syns synd på alle som MÅ kjøre rv7, utenom de som legger bilen i grøfta med vilje.. Selv om det sikkert ikke er mange av de...
Morten01 Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Ja gynger gjør det nok.. Men det er ikke veldig slag.. Syns synd på alle som MÅ kjøre rv7, utenom de som legger bilen i grøfta med vilje.. Selv om det sikkert ikke er mange av de... Mhm, det er en sikkelig mare å kjøre opp og ned til jobb der hver dag altså, river litt i hjerterota hver gang det kommer ett slag eller smeller i en dump eller høl i vegen altså. Og det er ikke akkurat sjeldent det skjer på rv7..
STM5 Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 BreitBau: Hvorfor har ikke lasten det bra med luftfjæring? Og hva er dette med 6 tonns "begrensning" utenfor den hvite stripa?
Cyrus^^ Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Enkelte Volvo-modeller er kjent for at en må sitte og krige for å holde de på veien pga dårlig retningsstabilitet, men har vansklig for og tro at det er så ille som det du beskriver. Har selv kjørt min andel mil i en lastebil, og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Noe kjørelærerne også legger veldig vekt på når en tar lappen er at en ikke bør ligge utenfor hvitstripa med mindre det kan unngås. Med enkelte av veiene i AS Norge så kan det ganske enkelt ikke unngås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå