Simmelim Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 er bittert ja.. og så er det så fort å bli tatt au. skal jo ingenting til med bmw'er:)
Hakon Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Det var trist. Er en Egen Facebook-gruppe som har bilder av de fleste sivil-biler, og denne audien (de har to) dukker opp til stadighet. Er en 2007 A4 2,0 FSI med 200 hester. Den ene av de er PP registret, så jeg er alltid obs på sorte Audi A4. UP har forresten også en del andre mystiske biler, så det er verdt å sjekke facebook-gruppen og se tendensen. Mye Nissan Primera (gammle) Toyota Avansis (selvfølgelig) Ford Mondeo osv. Politiet har i tillegg fått en del nye VW Passat, så de må man passe seg for. I østfold patruljerer det ofte en Sølvfarget Mercedes Benz C-klasse man også bør være obs på. Samme gjelder Pug 406 (?) som visstnok kjører litt gris.
BreitBau Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Au au.. Nei å nei altså.. Dette var ikke slik det skulle være.. Forøvrig så håper jeg ikke folk kjører uten lappen, da forsikringsselskap ikke er blide på slik.. Er lov å tenke litt konsekvenstenking også når du sitter der, har gjort en liten jente grønnsak, og må betale hele sulamitten sjøl fordi du ikke hadde gyldig førerbevis som forsikringsselskapet selvfølgelig krever.. Da kan du sitte der i den 45 kvadratmeter store leiligheten din som du leier av sosialen, fordi alle pengene du har går med til å betale for den lille jenta og all behandlingen hun trenger.. Jonr.. Virker som om du tar det som en mann.. Er helt sikker på at dette kommer til å løse seg på best mulig måte.. Om noen måneder er det her helt glemt..
EirikL Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Du har gjort en god jobb allerede med å være ydmyk. Tror du kan komme unna uten for mye tid uten lappen hvis du opptrer ærlig og høflig på møtet. Lykke til!
bård Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Har de laser i bilen? siden de rekker å få måling på en kjapp forbikjøring. Trodde de brukte gj.snitt måling i bilene og det blir vel vanskelig på en forbikjøring som tar noen få sekunder..?
jonr- Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Skrevet Mai 16, 2009 håkon: hva heter den gruppen da? breitbau: jeg må jo bare bite i det muggne eplet.. ikke stort anna å gjør.. erikl: ja, vi får håpe dette går bra. I.o.m at jeg bruker bilen nesten hver dag i fbm jobb, så må jeg virkelig krysse fingra:P
Eng1 Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Har en kompis som mistet lappen i 2 år. Han gjorde noe skikkelig dumt. Men, uansett. Han kjørte litt uten lappen og ble stoppet rett ved huset hans. Det som skjedde var at han fikk utsettelse på lappen 6 måneder ekstra. Tror ikke det er så lurt å kjøre uten lappen spesielt når man har en bil som din. Den ber jo om å bli straffet med høyre foten. Når det har godt 2 måneder og du finner ut at du skal kjøre deg en tur så blir du ikke å greie en bestefar tur under fartsgrensen hele tiden. Men uansett jævli synd det som skjedde deg. Håper du får minst mulig straff.
Haug530D Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 håkon: hva heter den gruppen da? breitbau: jeg må jo bare bite i det muggne eplet.. ikke stort anna å gjør.. erikl: ja, vi får håpe dette går bra. I.o.m at jeg bruker bilen nesten hver dag i fbm jobb, så må jeg virkelig krysse fingra:P http://www.facebook.com/group.php?gid=2393348038
hauken Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Har de laser i bilen? siden de rekker å få måling på en kjapp forbikjøring. Trodde de brukte gj.snitt måling i bilene og det blir vel vanskelig på en forbikjøring som tar noen få sekunder..?lurer også på de,hvordan fikk de den målingen?
jonr- Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Skrevet Mai 16, 2009 Har de laser i bilen? siden de rekker å få måling på en kjapp forbikjøring. Trodde de brukte gj.snitt måling i bilene og det blir vel vanskelig på en forbikjøring som tar noen få sekunder..?lurer også på de,hvordan fikk de den målingen? har ikke peil.. skal spør om dette på møte med politijuristen.
jonr- Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Skrevet Mai 16, 2009 Har en kompis som mistet lappen i 2 år. Han gjorde noe skikkelig dumt. Men, uansett.Han kjørte litt uten lappen og ble stoppet rett ved huset hans. Det som skjedde var at han fikk utsettelse på lappen 6 måneder ekstra. Tror ikke det er så lurt å kjøre uten lappen spesielt når man har en bil som din. Den ber jo om å bli straffet med høyre foten. Når det har godt 2 måneder og du finner ut at du skal kjøre deg en tur så blir du ikke å greie en bestefar tur under fartsgrensen hele tiden. Men uansett jævli synd det som skjedde deg. Håper du får minst mulig straff. ja, nei. jeg kommer ikke til å bruke bilen sålenge jeg ikke har gyldig førerkort. en straff er en straff. kun meg selv å skylde. såklart er det fristende... hvertfall om 1-2mnd da jeg sikkert drømmer om å cruise e6, hver natt.. men men. helvette drit dette er...
Kristov Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Har de laser i bilen? siden de rekker å få måling på en kjapp forbikjøring. Trodde de brukte gj.snitt måling i bilene og det blir vel vanskelig på en forbikjøring som tar noen få sekunder..? De kan snittmåle deg på 150m - sykt nok. Siden de har film har de mest sannsynlig startet målingen i det du passerte de og avsluttet i det du er ferdig med forbikjøring (da stoppet klokka ved et referansepunkt de selv passerer senere). På denne måten får de høyest snittmåling på deg. Pass på at du er ilagt riktig sikkerhetsmargin. Man skal være sykt påpasselig i 60 sonene og ned. Skal bare 26 over så er man lapplaus. Litt mer spillerom i de høyere sonene hvor man skal over 36 mer enn grensa.
D.C.V Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Veldig kjip sak dette, vet selv at det er sværy morro å trø en ///M bil Men jeg må rose deg for din ekstremt gode fortellerevne og at du lager en god historie av det, sett i sakens lys Men igjen, jeg håper det ordner seg for deg
DanH Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Måtte bare komme med ett innlegg, siden jeg har vært like uheldig en gang. Første prioritet er å skaffe seg en dyktig advokat. Og i slike tilfeller som dette, kan du få gratis advokat. Måten å gjøre dette på er å snakke med Politi juristen, og la henne hjelpe deg med å få oppnevnt den du ønsker. Dette må gjøres for som f..... Så er det å få lagt alt klart til retten. Ikke gå for frifinnelse, det kommer du garantert ikke noen vei med, men jeg ville heller prøvd å få mindre enn 6 måneder, slik at du slipper å ta lappen på nytt. Husk på at Dommer har hørt den samme regla tusen ganger før, så tenk nytt. Men nøkkelen her er gratis avdokat som blir "oppnevnt" for deg, men du får selv velge hvem. Lyke til.
Rao Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Har de laser i bilen? siden de rekker å få måling på en kjapp forbikjøring. Trodde de brukte gj.snitt måling i bilene og det blir vel vanskelig på en forbikjøring som tar noen få sekunder..? De kan snittmåle deg på 150m - sykt nok. Siden de har film har de mest sannsynlig startet målingen i det du passerte de og avsluttet i det du er ferdig med forbikjøring (da stoppet klokka ved et referansepunkt de selv passerer senere). På denne måten får de høyest snittmåling på deg. Pass på at du er ilagt riktig sikkerhetsmargin. Man skal være sykt påpasselig i 60 sonene og ned. Skal bare 26 over så er man lapplaus. Litt mer spillerom i de høyere sonene hvor man skal over 36 mer enn grensa. Svært viktig å ha med seg dette til møtet/saken !! Det er helt klart at de må ha målt deg over en særdeles kort distanse for i det hele tatt kunne rukket det. 1. I den forbindelse vil vinkelen til referansepunkt #2 lett bli så spiss for de i UP bilen at det kan reises spørsmål i forbindelse med nøyaktigheten til deres anslag på din bils posisjon i forhold til ref. pkt når timeren blir trykket for 2. gang. 2. At din bil akselererte kraftig over den angitte strekningen gjør tidtakingen desto vanskeligere. Selv om det vil bli påpekt at betjentene som utførte målingene har så og så lang erfaring, kan de ikke uten videre fritas for at avstand er svært, svært vanskelig å bedømme, særlig for akselererende objekt. 3. Politi har også reaksjonstid. Er reaksjonstid som er trukket fra realistisk for aktuell situasjon. Hva ville f.eks +-0.5 sekund ha utgjort for din måling i dette tilfellet ?? (ikke så rent lite, tror jeg.) Prøv å nøste 0.5 sekund her og der, så tvil om at usikkerheten til en gjennomsnittsmåling over så kort avstand for et akselererende objekt vil inneholde så mange kilder til feil av helt avgjørende/ utslagsgivende størrelsesorden at målingen derfor bør anses ugyldig. Når det blir sagt at de har stoppet klokkene i din favør, må du spørre hvorfor de har gjort det og påpeke at det bare bekrefter hvor unøyaktig en slik måling er nødt til å bli ....-og at de selv er fullstendig klar over det. Du er interessert i en nøyaktig måling. Politiet kjører ikke rundt i sivil UP for å være snille mot akkurat deg !! Lykke til Jon, føler med deg ! ...litt synd du samtykket. Tror faktisk du kan trekke dette, men da må du skynda på !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå