Gå til innhold

5-Serie, drivstoffslukere?

Markn
 Share

Anbefalte innlegg

Vet egentlig ikke hvilke årganger trådstarter vurderer, men når det gjelder eldre BMW'er så vil jeg på det sterkeste fraråde diesel. For det første er de ALT for høyt og TOTALT UREALISTISK priset i forhold til bensinutgavene. Jeg har sikkert lest 1000 BMW annonser på nettet det siste halve året i forbindelse med at jeg solgte min E39 og kjøpte E61. Jeg kan ikke forstå at det finnes kjøpere som er villige til å betale 20-50.000 ekstra for en 10-12 år gammel dieselbil. Kjøp 520 eller 523 bensin, ev. 520 diesel som kom etterhvert. Den andre årsaken til at jeg fraråder er at risikoen for dyre reparasjoner er MYE større på en turbodiesel. Når det gjelder nye og nyere biler så er prisbildet mer fornuftig og jeg endte opp med en diesel denne gangen. (Prisen var omtrent lik en bensinbil) Hvis man ikke kjører så mye så spiller det liten rolle også. Husk også at BMW har den store fordelen at du slipper å bytte registerreim. Økonomisk sett så tilsvarer det ca 0,1 liter pr mil. For de som kjører mye vil jeg også fraråde eldre E39 diesel. Det blir for fort høye verkstedutgifter og mange verkstedbesøk. Dette er en stor ulempe når man er avhengig av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knut O E39... interessante poeng du belyser...

utenom at jeg ikke mener dem henger på greip..

"eldre e39 diesel", vel da har men stort sett bare tds motren å ta av.. og den er omtrent så skuddsikker som du kan få en diesel..

har hørt mange historier om pumpehavari...dette er et oppblåst problem, faktisk det er ikke noe problem.. dog har jeg sett noen pumper som er byttet på helt feil grunnlag, det er en annen ting..

Jeg er enig i at tds er priset noe høyt, spes med automat, som faktisk er en DÅRLIG kombinasjon.. men det er på ingen måte en mer uøkonomisk motor enn en tilsvarende bensiner.

Turboer holder relativt bra... det er YTTERST sjelden at dem ryker da dem bare lader 0,8 originalt. Dyser ryker ikke (som dem gjør på nyere cr motorer).. det hender dem må byttes, men det er så super sjeldent at det blir dumt å ta med.

Det hender det går en temp føler i toppen, det hender det går ei fødepumpe, og det er nok noen biler som går med def lmm, uten at eier vet det eller gjør noe med det. dette gjelder dog stort sett på biler som har passert 300 000...

så kan vi ta lista på m52.. For det første så har du noen lambda sonder.. disser er relativt dyre og ikke uvanlig at ryker. Du har LMM som ryker oftere enn på diesel ( har ikke noen god forklaring på hvorfor akkurat nå), du har kam givere som ryker, veivgivere som ryker.. det vil liksom ingen ende ta.. også ryker en veivhusventilasjonsslange... så jukser den..flere tusen i feilsøking...dritt å komme til... osv..

så har vi jo ikke begynt på det spennede... coiler... først jukser den litt etter hardkjøring, så oftere..du byttet en coil i april, og kjører lykkelig.. i mai så må du f!"#¤ bytte en til... og sånn fortsetter det.. plugger som løsner i toppen.. (vanligvis uten noe andre følger enn at det må strammes til igjen)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med bilen min? og alle de bmwene jeg skrur på _hver_ dag.... ettersom jeg jobber på et bmw verksted...

men for all del, er bmw som gjelder for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...