Gå til innhold

5-Serie, drivstoffslukere?

Markn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei godt(bmw)folk :D

Har kikket litt rundt om kring på 5 serien, og lurer på om disse bruker mange l pr mil ?

Må også få veta hvilke jeg bør se på og hvorfor!

Kom gjærne med innspill hva jeg bør velge av automat og manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble litt overasket nå.

her bruker disse bilene nesten det samme

520i 0,96 (0,96)

525i 0,99 (0,99)

Og denne bruker jo relativt lite i forhold til de førstnevnte.

525TD 0,69 (0,69)

Noen som har 525 TD her ? Hvordan er disse bilene å kjøre? Forsikringa, dyr?

Mye slitedeler som ryker?

Er det noe jeg kan satse på som førstebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk Lars89 :)

Okennett; hører de som har 5 serie at de står så og si på bensinstasjoner landet over for å fylle, hvorvidt det er en realitet vet ikke jeg. Men om jeg satser på en 5-serie vil jeg nokk ikke ha den så lenge om den bruker mye pr mil. men det hørtes lovende ut :)

takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okennett : Det er jo kjempebra :D

takk takk . 5 serien har noen fine biler, og det er derfor jeg ser etter en 525 td, som jeg kan ha i noen år og være kjempefornøyd med.

:)

Hauken: Ja, stemmer nokk det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke så mye mer enn mye annent

Jeg har to 5-serier

E39 520i manuell, langkjøring 0.75 l/milen og rundt 1 på bykjøring. Var på langtur i sommern, og da kjørte jeg helt fra Bergen til litt forbi gøteborg på en tank.. ca 890km

og

E34 540i automat, langkjøring rundt 1 l/milen og ca 1.25 på bykjøring.. kommer helt an på hvor tung man er på foten..

Visst jeg skulle ha kjøpt en fin komprimiss bil så måtte det bli 528i, Lite forbruk og greit med guff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e39 tds. Og nå med sommerdekk og en del bykjøring ligger den på opp mot 1l/mil. På rolig langkjøring oslo-porsgrunn med vinterdekk havna jeg på 0,69...

Ville tenkt meg om to ganger før jeg valgte td'en. Vet ikke hvor mye tyngre e39 er en e34, men jeg ville ikke hatt mindre krefter en tds'en i min e39 med automat iallefal, det ville blitt alt for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet fra Mercedes til BMW 525i for et halvt år tilbake. I begynnelsen angret jeg på at det ikke bli Mercedes igjen. Men har etter hvert begynt og like BMWen bare bedre og bedre. Det er en fantastisk kjøremaskin. Synes heller ikke at forbruket er spesielt høyt, selv om det er et ikke tema for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...