Markn Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Hei godt(bmw)folk Har kikket litt rundt om kring på 5 serien, og lurer på om disse bruker mange l pr mil ? Må også få veta hvilke jeg bør se på og hvorfor! Kom gjærne med innspill hva jeg bør velge av automat og manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Mange liter er det vel ikke så mange som bruker,men at de er litt tørste er det vel ikke tvil om. Litt mer spesifikt hvilken modell og motorstørrelse,samt drivstoff type ville hjulpet en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markn Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2009 520i 525I 525TDS 528I 530i 535i Det er vell det som er Men bruker bilen mer eller mindre med automat/manuell, og hvorfor ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide Trykk deg inn på den aktuelle modellen av 5-serien, og du vil få listet opp all info om de forskjellige bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markn Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2009 ble litt overasket nå. her bruker disse bilene nesten det samme 520i 0,96 (0,96) 525i 0,99 (0,99) Og denne bruker jo relativt lite i forhold til de førstnevnte. 525TD 0,69 (0,69) Noen som har 525 TD her ? Hvordan er disse bilene å kjøre? Forsikringa, dyr? Mye slitedeler som ryker? Er det noe jeg kan satse på som førstebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
okennett Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Har en BMW 523i 1996 mod 2,5L med 170hk.. Kjører den på ca 0,7 / 0,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markn Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2009 takk Lars89 Okennett; hører de som har 5 serie at de står så og si på bensinstasjoner landet over for å fylle, hvorvidt det er en realitet vet ikke jeg. Men om jeg satser på en 5-serie vil jeg nokk ikke ha den så lenge om den bruker mye pr mil. men det hørtes lovende ut takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
okennett Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 hehe.. Hørte også det da jeg kjøpte den jeg har idag. Veldig fornøyd med bilen, kan vertfall anbefale 5-serien E39. Lykke til med bilkjøp 5-serie <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 husk at drivstofforbruk er de minste problemet,de viktigste er å holde seg unna verksteder,de er de som koster.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markn Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2009 okennett : Det er jo kjempebra takk takk . 5 serien har noen fine biler, og det er derfor jeg ser etter en 525 td, som jeg kan ha i noen år og være kjempefornøyd med. Hauken: Ja, stemmer nokk det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Bruker ikke så mye mer enn mye annent Jeg har to 5-serier E39 520i manuell, langkjøring 0.75 l/milen og rundt 1 på bykjøring. Var på langtur i sommern, og da kjørte jeg helt fra Bergen til litt forbi gøteborg på en tank.. ca 890km og E34 540i automat, langkjøring rundt 1 l/milen og ca 1.25 på bykjøring.. kommer helt an på hvor tung man er på foten.. Visst jeg skulle ha kjøpt en fin komprimiss bil så måtte det bli 528i, Lite forbruk og greit med guff.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Jeg har en e39 tds. Og nå med sommerdekk og en del bykjøring ligger den på opp mot 1l/mil. På rolig langkjøring oslo-porsgrunn med vinterdekk havna jeg på 0,69... Ville tenkt meg om to ganger før jeg valgte td'en. Vet ikke hvor mye tyngre e39 er en e34, men jeg ville ikke hatt mindre krefter en tds'en i min e39 med automat iallefal, det ville blitt alt for lite... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Byttet fra Mercedes til BMW 525i for et halvt år tilbake. I begynnelsen angret jeg på at det ikke bli Mercedes igjen. Men har etter hvert begynt og like BMWen bare bedre og bedre. Det er en fantastisk kjøremaskin. Synes heller ikke at forbruket er spesielt høyt, selv om det er et ikke tema for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Har selv 523 og synes ikke den bruker noe særlig med bensin egentlig, fyller tanken en gang i mnd ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå