Superbeetle Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Har bestilt TA Technix coilover til touringen og kommer til å ha 8,5*18 ET36 med 225/40 foran og 255/35 bak.Vil dette bli problem? Kan jo høres slik ut... I tillegg til at de vil subbe masse i hjulbuene bak.
Superbeetle Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 får vel gå ned til 235/40 eller 225/40 da. Vil fortsatt subbe om du har folk baki Gjorde iallefall det på min bil med 225/40-18 på 8.5*18 ET35
MGR Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 jeg har samme problemet på min e36, jeg har det billigste justerbare understellet de har på koed. som det bare står "gewind" på der. kjøpt 10mm spacere i dag uten sentrering, så spent på hvordan det vil funke:S
caaatooo Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 De fleste spacere som er 15 mm eller tykkere er med sentrering, men de som er tynnere har som regel ikke dette. Undersøkte hos Tromsø Dekksenter og de kunne skaffe spacere med sentrering ned i 8 mm tykkelse, men ikke til BMW. Momo kan kanskje skaffe dette, men det avhenger av om BBS felgene har et senterhull på 74,1 istedenfor 72,5.. skal sjekke opp dette i morgen. Krysser fingre og tær for at dem har det
kidneb Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Jeg har bestilt det billigste justerbare fra supersport. Og 9x18" felg bak og 8x18 forran. ET35 på begge. Vil dette gå? virker som dette kan bli litt problematisk etter hva jeg leser her
caaatooo Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Skrevet Mai 20, 2009 Jeg har bestilt det billigste justerbare fra supersport. Og 9x18" felg bak og 8x18 forran. ET35 på begge.Vil dette gå? virker som dette kan bli litt problematisk etter hva jeg leser her Bak vil jeg tro at det går helt greit i forhold til understellet (men hvis du har 255/35-18" dekk bak vil det kanskje subbe mot bakskjermen), mens foran kan det se ut til at du vil få samme problemet som meg, dessverre.
Spiff Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Jeg har noen momo felger jeg hadde på bilen den dagen jeg monterte mine kw coilovers. De er 8" brede 17" høye og har et innpress på 38. Disse tok i justeringsringen så det holdt, slik at jeg måtte justere dem opp så mye at justeringsringen kom over dekksiden. Så det er nok ikke bare supersport som har dette problemet. jeg har også samme problemet, så ikke noe annen løsning enn og justere opp og ta bort hjelpefjøre som sitter der, den har unasett ikke noen annen funksjon enn og gjøre at fjærer skal stå i spenn ved maks vandring
caaatooo Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Skrevet Mai 21, 2009 jeg har også samme problemet, så ikke noe annen løsning enn og justere opp og ta bort hjelpefjøre som sitter der, den har unasett ikke noen annen funksjon enn og gjøre at fjærer skal stå i spenn ved maks vandring Kan du da senke bilen så mye som du selv ønsker?
Polardego Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Som jeg sa ttil deg på mail, så er dette et ganske vanlig problem med coilovers siden de er noe tykkere enn de orginale fjærbeina. Å fjerne hjelpefjærene anbefaler jeg ikke både siden de er der av en grunn, nemlig holde hovedfjærene på plass. Normalt sett er spacere veien å gå, og valsing er jo standard på biler med litt felger på. Skrudde spacere får du fra 15mm og oppover, men jeg tror at 10mm er nok. Du skriver også på mail til meg at du er redd for att det skal bli for lite igjen av boltene slik at hjulene kan falle av under kjøring. På alt fra 10mm og oppover så anbefaler jeg deg å sette på lengre bolter, det har de aller fleste dekkforhandlere på lager. Når det gjelder tilgang på spacere så har jeg 10mm med og uten sent.ring samt 13mm med sent.ring på lager.
Thorleif Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Det problemet ville du ikke fått med Nitron sine sett for E36. Det er nå en bil i Rogaland med dette settet og han ikke problemet du her nevner.
Polardego Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Det problemet ville du ikke fått med Nitron sine sett for E36. Det er nå en bil i Rogaland med dette settet og han ikke problemet du her nevner. Nitron? Det har iallefall jeg ikke hørt om. Du har ikke tenkt tanken at kanskje han har et annet inpress på felga sin?
Wendel Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Jeg har også dette problemet med min nåværende e36 325 med FK Coilovers. Med et innpress på 40 så må jeg ha 8mm spacere for å ha klaring til dempern forran. Med min forrige m3 med Bilstein PSS9 hadde jeg ikke dette problemet i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå