Gå til innhold

Ulovelig med 17" forran og 16" bak

Anbefalte innlegg

Skrevet
men hvorfor skal man godkjenne det? får bilen andre kjøregenskaper med andre felger? bortsett fra litt større topfart/aks. er det ikke noe med 5% +/- på rulleomkretsen?

ikke kom med, herregud du er dum. er allerede klar over det :D

må jo lære en gang.

Han var involvert i en ulykke, og da hadde han sikkert på 2* 17" og 2*16". Derfor lurer han på om det er ulovlig.

Regner jeg med da, kan jo være andre årsaker, men tror det er derfor :)

Skrevet

Aner ikke... er som sagt veldig individuelt fra hvem du møter, og hva som er gjort med bilen etc..

Vil tro de fleste kun blir kalt inn til visning hos trafikkstasjonen.

Jeg ble stoppet av politiet en gang med 8.5 og 10*17, etter jeg hadde forklart at dekkdimensjonene var levert til bilen orginalt(m3) så anbefalte han meg bare å få det godkjent i vognkortet tilfelle jeg kom bort i en ulykke eller noe..

Skrevet

Så lenge rulle omkretsen ikke har avikt med mer en 5% pluss eller minus, og du har dekk med tilnærmet likt mønster og samme dekk stamme akselvis, skal de ikke kunne ta deg.

Skrevet
Så lenge rulle omkretsen ikke har avikt med mer en 5% pluss eller minus, og du har dekk med tilnærmet likt mønster og samme dekk stamme akselvis, skal de ikke kunne ta deg.

Stemmer dette?

Skrevet
Les avsnitt 6.1 i posten jeg la ut så ser du at de kan det!

de skal ha samme dim ja, og så lenge rulleomkretsen er riktig har du riktig dim i følge vognkortet. Hvorfor tror du biler kan leveres originalt med 18 sommer og 16 vinter.

Skrevet

Ja når du legger til at de har samme dim (dvs. lik dim. forann og bak) så begynner jeg å bli enig med deg. Ta i tillegg med at du ikke skal øke sporvidden mer enn 7,5mm på vær side så tror jeg vi er i mål utifra det jeg kan skjønne...

Skrevet
Ja når du legger til at de har samme dim (dvs. lik dim. forann og bak) så begynner jeg å bli enig med deg. Ta i tillegg med at du ikke skal øke sporvidden mer enn 7,5mm på vær side så tror jeg vi er i mål utifra det jeg kan skjønne...

Skulle tru det ja.

Skrevet

sa ikke noe med dekka så ja e vet ikkje helt. får svar i morgen\onsdag må bare vente å se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...