aottesen Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Hei, Noen som har en formening om hva det vil koste å forsikre en 523iA sedan, 97 mod. Den har gått ca. 175.000 km Jeg er forøvrig 24 og har pr. idag ingen bonus siden bilen min har stått på pappa. Jeg har kjørt feilfritt siden 18 årsdagen, men det spiller vel ingen trille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schviiin Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Dei fleste forsikringsselskap har slike kalkulatorer som du kan skjekke ut sånn ca hva det vil koste, surf litt rundt så finner du det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunamgu Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 prøv kalkisen til codan,så får du cirka pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Fikk 6K for ansvar og 18K for kasko på Gjensidiges kalkulator ut ifra din info v/16 000km i året, men bare du kan finne ut av hva du skal betale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 prøv kalkisen til codan,så får du cirka pris. Codan krever at du skal være over 25 år så de funker ikke... Jeg har inntrykk av at Gjensidige stort sett er billigest hvis du er ung og ikke har mange andre forsikkringer... Jeg betaler 7000 for 525 tds 97'. Er da 21 år med 50% bonus og 16000 km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2009 Kom frem til 13 laken inkl. Kasko og 12.000 km hos Gjensidige når jeg regnet det ut der (m/all info). Eller evt. 5.000 uten Kasko. Hvor viktig er egentlig Kasko, og hva innebærer det egentlig? Det bør jo være helt magisk, med tanke på at det utgjør en økning på over 8.000 kroner årlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Det høres ganske "riktig" ut. Tror ikke du får den no lavere hvis du ikke har andre forsikkringer du også kan flytte til gjensidige eller no annet du kan presse prisen med(fagforening ol.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2009 Har alt annet i If, som forøvrig kunne tilby meg mega-kvantum-super-rabatt - 19.800 årlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Jeg betaler 5900kr for full kasko på min 523ia 1997 mod hos IF Dette er med 60% bonus og 8.000km kjørelengde. Jeg er forøvrig 29 år. Codan liker verken ungdom eller BMW, de ville ikke engang forsikre meg som nærmer meg 30år og min E46 328 Touring med 75% bonus over 6 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Hehe, ja If er rimlige Ville tatt en tlf til Gjensidige å hørt hva du ville havne på med alle forsikringene der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Kom frem til 13 laken inkl. Kasko og 12.000 km hos Gjensidige når jeg regnet det ut der (m/all info). Eller evt. 5.000 uten Kasko.Hvor viktig er egentlig Kasko, og hva innebærer det egentlig? Det bør jo være helt magisk, med tanke på at det utgjør en økning på over 8.000 kroner årlig. Kasko er den delen av forsikringen som dekker skader på DIN bil hvis DU skullle være uheldig. Delkasko dekker brann, tyveri og glasskader Ansvar dekker kun skade på annen manns eiendom.(det du evt skulle være uheldig å treffe med din bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 En 97 mod sedan bør være veldig spesiel om du skal ta kasko på den. Er ikke mange åra før du har hivd halve bilens verdi rett til forsikringa. Har du råd til å "tape" 80.000 så tar du delkasko. Selv har jeg delkasko på min bil. Har kjørt skadefritt siste 6 årene. Skal jeg betale kasko koster det meg nesten 6000 ekstra. Eneste gangene jeg vurderer kasko er når jeg skal til utlandet, eller vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk_AA Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Hei, Jeg har kasko på min bil, da jeg ikke har lyst til å se 100'000kr forsvinne ut av vinduet der jeg braser inn i autovernet. For en såpass uerfaren sjåfør som meg, er det nok lurt. Er på 75% og pappas bonus, så det går greit. Etterhvert blir det nok en bil som er verdt mindre, så jeg kan bygge opp litt bonus jeg og. Hawk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Har CODAN eg. Blei ltt småforbanna når gjensidige absolut skulle ha meg til å ta opp mer forsikringer enn eg trengte, for å få mer rabatt. (Reforhandling av forsikring) Så "tilbudet" de kom med var 8600,- med 75% på 2.året, 31 år og kjørt skadefritt. 16000km. Fullkasko og 8000 i egenandel. Akkurat samme opplysningene til Codan: 3600,- for samme forsikringa. valget var enkelt. Men tror det er viktig å snakke med personen som gjer deg forsikringa. Iflg kalkulatoren til codan, skulle eg betalt over 11k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Ja codan er nok rimelig for de som har kjørt skadefritt i mange år for det er de de satser på. De er ikke inntresert i ungdomen med lite bonus og få år på baken.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå