Blyfri Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Liten update: Har vært den ene forsinkelesen etter den andre på denne bilen, men det eneste som gjenstår nå er tenn-plugger som kommer i morgen tidlig, også er det oppstart... Så lenge det ikke dukker opp (mer) uforutsett så bruker jeg timene jeg har fått bestillt: Gokjenning først på dagen og Eu-kontroll ett par timer etter, dette skjer Torsdag 10.09, så da får vi se om det blir årning med skilt:D
Blyfri Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Da starter bilen og er kjørbar, men: Bilen går dårlig på tomgang, ligger på ca 900 rpm og kan stoppe uten forvarsel, går litt ujevnt.. Merker det best om man kommer inn mot et kryss, bremser ned og clutcher inn, så stopper den. Må holde litt gass for at den ikke skal stoppe igjen når du da starter den... ALLE forslag mottas med takk! Bilen skal på godkjenning for ombygging nå på torsdag kl 9.00 Så alle evnt. deler jeg trenger må jeg bestille i morgen før kl 15.00 Det eneste jeg har gjort hittentil er å fikle litt med justerings-skruen ved LMM, (tror ikke jeg fikk den på plass der den stod, men hjelpte lite uansett) Stod konfilter på bilen når jeg kjøpte den om det har noe å si... Som sagt: alle forslag, erfaringer osv. mottas med stor takk! MÅ få til denne innen torsdag:S
Blyfri Skrevet September 12, 2009 Forfatter Skrevet September 12, 2009 De var meget positive og fornøyde med alt helt til det kom til vekt, så de skulle ringe meg på mandag med "avgjørelsen"... Får jeg nei gir jeg ikke opp, bare så det er sagt;) Gikk gjennom Eu-kontroll samme dagen med 0 feil forresten;) (denne blir ikke registrert før jeg får svar fra BT da men...)
Blyfri Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Update: Da har jeg oppdatert info litt, tenkte også å legge ut noen bilder jeg tok her om dagen. Men får vel først fortelle at jeg har nå funnet feilen med tomgang og hvorfor den stoppet: temp-føler på kjølevannet gir pluttselig -50 verdier, og da slår bilen på choken:P Har ikke blitt mer enige med BT, de krangler om vekt og jeg blir mer og mer irritert!
Wendel Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 Lykke til med godkjenninga! Pen bil Men hadde du ribbet bilen for alt unødvendig utstyr når du veide bilen? Som f.eks å bare ha et par liter bensin på tanken? (Tank måleren kan jukses med slik at den viser fult selv om det bare er et par liter på tanken.) etc?
Blyfri Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Takker;) Nei, gjorde ikke det, hadde ikke kommet til å få hentet inn nok uansett:S Egenvekt med fører er 1515 på vogkortet til 520'n og denne veier 1700 uten fører:S Orker ikke bytte ut alle elektriske vinduene med manuelle, samme med takluka... Og elektrisk 2+2 sporst stoler med varme er vel så godt som det tyngste interiøret også:S Grunnen til at jeg ikke gjorde det var fordi jeg ikke skal trenge det! Rammen er jo identisk med en M5 ramme, og det har jeg skriv ifra GS om, også har jeg en liste om at bilen kan godkjennest som M5 dersom alle delene som står der byttes og sjekkes på et BMW verksted, og det er gjort. På det arket står det også hva tillatt total, front- og bakaksel vekt er på en M5. Så jeg syns ikke de har noen invendinger, men der er de ikke enige med meg:P
MGR Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 få tak i papirer ifra noen som har fått det ombygd før, 520 til m5. da kan de ikke nekte deg godkjenning:)
Blyfri Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Ja, har prøvd å høre litt rundt men, ingen napp... Har også en tråd på det her på forumet;)
Andusy Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Så en X5 med fin sortfarge i dag, la en lapp på frontruta, oppga mobil og spurte etter fargekode/navn:) Bilen var rubinschwarz metallic, og hadde visst kostet 24000 ekstra:O Noen som vet hvordan det er å få tak i denne da det er BMW individual lakk?Kom forresten over denne i dag: http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... es_bmw.htm Snakk me Dupont, de har alle fargene du kan tenke deg så de fixer det.
jon///M Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 hvordan fant du ut at tempgiveren måler -50? for min har også litt høy tomgang.. men den er borret og stroket 0.4liter også da..
Blyfri Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 Andusy: Takk, men har allerede ordnet meg;) Kommer bare ikke til å gjøre noe mer før skilt er i boks, dumt å bruke penger på ting du ikke får igjen for om du ikke får skilt;) jon///M: Vi koblet bare til en liten håndhold feilsøker, får ingen feilkoder på det da bilen ikke kan vite at det faktisk ikke er -50 i vannet. Derfor må du inn så du ser verdiene på alle sensorene, og da så vi at tempgiveren var helt klikk;)
Andusy Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Andusy:Takk, men har allerede ordnet meg;) Kommer bare ikke til å gjøre noe mer før skilt er i boks, dumt å bruke penger på ting du ikke får igjen for om du ikke får skilt;) jon///M: Vi koblet bare til en liten håndhold feilsøker, får ingen feilkoder på det da bilen ikke kan vite at det faktisk ikke er -50 i vannet. Derfor må du inn så du ser verdiene på alle sensorene, og da så vi at tempgiveren var helt klikk;) Okey ja den fergen btw er rå fin:). ja du sier noe der, forbanda skipt dette he. Du får ha lykke til så håper vi at bt kommer til ved. du får ha go jul da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå