Gå til innhold

Montere double DIN spiller i e39?


Anbefalte innlegg

det er en som jeg vet om som har gjort det. men husker ikke nicket hannes.. han skriv sikkert snart her. :)

Men man må vist skjære i varmeapp røran bak. og legger ramma der så det blir tett. Men han kan nåkk si mere. Tentke tanken selv å gjøre det..

men når eg fant ut att jeg måtte kutte i plastrøran bak så la eg det totalt fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, det går ikke ann å montere dobbel din i de første årgangene av E39, har en 99 mod E39 og skulle gjøre det samme selv, men det var ikke nok plass bak dekslet på oversiden. Jeg var hos Strømmen bilradio, så det ble en Kenwood med skjerm som kommer ut istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bumper dette emnet i håp om å få inspirasjon til å ta opp prosjektet igjen :P

Ifølge det emnet som Erik S. linket til så kan det se ut som at man kun må skjære i plasten og ikke i noe varmeapparatrør. Noen som vet om dette stemmer? Å få bort litt plast går sikkert, men å skjære i varmeapparatrør uten å vite helt hva man driver med tror jeg ikke er noen god ide :P

Håper de som har erfaring med dette kan komme med info! Har så jævli lyst på en double DIN-spiller... :/

Jeg har ikke denne monteringsrammen, og jeg har heller ikke greid å få ut den gamle business spillern ennå, så vet ikke helt åssen det ser ut baki der og hvordan ting passer ennå... men har en '97, så blir nok større problem enn på de nyere e39'ene...

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min tråd som er linket til :)

Kan kort fortelle litt om dette...

Bilen min er 97 modell og man må kutte i AC anlegget. Metallplaten jeg la inn bak får du med fra Janus sammen med en god DIY manual.

Eneste jeg måtte kjøpe i tillegg var en dremmel og så gjorde jeg alt på en kveld med en skøyteledning ut til bilen.

Nøkkelen er tolmodighet, ellers bare kos.

Skruer, skum, metall, alt fulgte med fra Janus. Janus var også flink på e-post da jeg gjorde dette for 1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, Er ny på forumet, Er det noen som har bestilt 2DIN monterings kitt for E39 som vet når du bestiller det monterings kittet fra Janus, får du da også med det svarte dekselet/ frontpanelet rundt spillern, eller bare ramme :?:

På Janus sin hjemme side virker det slik, at du får med bare ramme, og må bestille deksel også (ekstra) ..??

http://www.janus-design.net/english/e39doubledin/e39doubledinkit/index.php

Mvh Jonas :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte ut den originale spillern i min e39 snart...

Hvordan er det å montere en double DIN-spiller? Hvor kan jeg få tak i en ramme? Er det mye vanskeligere å montere en slik spiller enn en vanlig spiller?

Har montert 2 din i et par e39:

Pioneer HD3

3dwu0wswxsxhvnms2har.jpg

Pioneer F80BT

97lo2lzwn88w5ihnyeoj.jpg

Monteringsjobben tar jeg 4999.- for.

Er det multifunksjonsratt i bilen kommer det 998.- i tillegg

Begge disse er montert uten å skjære i varmeapparat.

I e46 må man skjære. Trenger der også ny ramme for klimapanelet, hvis det må flyttes ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Skal bytte ut den originale spillern i min e39 snart...

Hvordan er det å montere en double DIN-spiller? Hvor kan jeg få tak i en ramme? Er det mye vanskeligere å montere en slik spiller enn en vanlig spiller?

Har montert 2 din i et par e39:

Pioneer HD3

3dwu0wswxsxhvnms2har.jpg

Pioneer F80BT

97lo2lzwn88w5ihnyeoj.jpg

Monteringsjobben tar jeg 4999.- for.

Er det multifunksjonsratt i bilen kommer det 998.- i tillegg

Begge disse er montert uten å skjære i varmeapparat.

I e46 må man skjære. Trenger der også ny ramme for klimapanelet, hvis det må flyttes ned.

Hvor dype er de spillerne? har bestillt meg en sånn ramme fra Janus samt en spiller som er 165mm i dybden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! (min første post her wohoo :P)

Jeg byttet ut min originale cdspiller i min e39 96 modell med en 2DIN spiller fra kenwood for ei stund sia, og må si det var ufattelig enkelt (har ingen erfaring med bilaudio fra før).

Alt du trenger er en dremel (ja du må desverre redusere noen rør baki der)

en bunke med tålmodighet og være litt forsiktig med dremeln så du ikke skjærer ut for mye.

Kjøpte settet som wabby et stykke opp i posten brukte, monteringssett 2din fra Janus Design, kostet flesk men var jammen verdt det!

Fikk full monteringsanvisning på ei pdf fil i email, her fulgte det med monteringsramme og ei fin ramme som flukter med listene inni bilen (genialt)

Kjøpte også en iso-overgang og en overgang til antennekontakten da det her ikke passer uoriginale spillere.

Alt var gjort på sammenlagt 4 timer ca, og jeg har ingen erfaring whatsoever med bilelektronikk, og jeg kommer aldri til å bytte det ut med originalt igjen, lyden ble 10ganger bedre i bilen og det ser faktisk pent ut i tillegg.

Har ikke bilde av sluttresultatet på pcen men det kan sikkert ordnes om ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...