Gå til innhold

Sende veiv fra sverige, hvordan?

Dan327t
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt en dieselveiv av en kar på ppf, men han har vært hos posten og de sier at de ikke kan sende den for de ikke sender pakker over 20 kg. Er det noen her som har kjøpt noe tungt derfra? Og hvordan har dere løst det?

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige fraktselskap som f. eks. Schenker, NorCargo/Bring, DHL, UPS og Tollpost/DSV kan frakte denne for deg.

Tror alle sammen har sammen har tjenester som oppkrav etc.

En av disse burde være det billigste alternativet og ikke lengre leveringstid enn 3-5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg låner denne tråden i stedet for å starte en ny for å spørre om det samme.

Jeg lurer da på fremgangsmåten for denne metoden. I mitt tilfelle har jeg også funnet en veiv i Sverige. Spurte da så selger om bussgods var et alternativ, og dette var greit. Nærmeste henteplass til meg blir Storlien. Jeg lurer da på hvordan dette skjer, og når og hvordan vet jeg at pakken er ankommet Storlien? Evt annet relativ informasjon som er greit å vite?

Stemmer også at Svenske Posten har en maksgrense på 20kg. Veiven ligger da noen kg over grensa for å kunne bli sendt med Posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om å få beskjed når han har sendt pakken, så ringer du Storlien og spør om den har kommet dagen etter. Hvis pakka ikke allerede har kommet så får du mest sannsynlig beskjed om ca. når den ankommer og kan ringe opp igjen senere for å få bekreftelse på at pakken har ankommet før du drar for å hente den.

Easypeasy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilsendt veiv til storlien i fjor vinter. Hvis du har vært der før, så er det første du kommer til en rimelig stor coopbutikk. Sving av der, så forstsetter du bare forbi den til en bensinstasjon ikke langt innover der.

Ta med navn på han som sendte den. Var slik han greide å finne fram rett pakke til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir sendt dit ja. Hvis du ikke finner frem drar du bare på coop å spør hvor bussgods ender opp. ;)

Er ikke mange byggene der, så skal ikke være noe problem å finne fram.

Edit: Ser at de har sporing på pakkene slik som posten i norge har.

Da er det jo bare å gå inn å se hvor langt den har kommet. De kunne visst være litt treige på å oppdatere sendingene sine.

http://bussgods.se/searchpackage/?MenuI ... 5033284380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...