Dan327t Skrevet Mai 19, 2009 Share Skrevet Mai 19, 2009 Hei! Har kjøpt en dieselveiv av en kar på ppf, men han har vært hos posten og de sier at de ikke kan sende den for de ikke sender pakker over 20 kg. Er det noen her som har kjøpt noe tungt derfra? Og hvordan har dere løst det? Mvh Dan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 20, 2009 Share Skrevet Mai 20, 2009 Det kan du sende som bussgods, men da må du hente det i f.eks. Strømstad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Mai 20, 2009 Share Skrevet Mai 20, 2009 Vanlige fraktselskap som f. eks. Schenker, NorCargo/Bring, DHL, UPS og Tollpost/DSV kan frakte denne for deg. Tror alle sammen har sammen har tjenester som oppkrav etc. En av disse burde være det billigste alternativet og ikke lengre leveringstid enn 3-5 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 20, 2009 Share Skrevet Mai 20, 2009 Er det svenske fraktselskap som er sære da? Går fint ann å sende veivakslinger i Norge, på over 20 kg. Har gjort det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 21, 2009 Share Skrevet Mai 21, 2009 trodde grensen var på 35kg? Ihverttfall i norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Mai 21, 2009 Share Skrevet Mai 21, 2009 Dan327t snakket om at svenske posten har en grense på 20kg, Ikke noe fraktselskap. Norske posten har vel 26kg som max vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 21, 2009 Share Skrevet Mai 21, 2009 35kg er maks med posten i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Jeg låner denne tråden i stedet for å starte en ny for å spørre om det samme. Jeg lurer da på fremgangsmåten for denne metoden. I mitt tilfelle har jeg også funnet en veiv i Sverige. Spurte da så selger om bussgods var et alternativ, og dette var greit. Nærmeste henteplass til meg blir Storlien. Jeg lurer da på hvordan dette skjer, og når og hvordan vet jeg at pakken er ankommet Storlien? Evt annet relativ informasjon som er greit å vite? Stemmer også at Svenske Posten har en maksgrense på 20kg. Veiven ligger da noen kg over grensa for å kunne bli sendt med Posten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Du ber om å få beskjed når han har sendt pakken, så ringer du Storlien og spør om den har kommet dagen etter. Hvis pakka ikke allerede har kommet så får du mest sannsynlig beskjed om ca. når den ankommer og kan ringe opp igjen senere for å få bekreftelse på at pakken har ankommet før du drar for å hente den. Easypeasy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Takker for svar, og så herlig! Men hvor i Storlien er det dette kan plukkes opp, da? Aldri gjort dette før, så har null peiling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Jeg fikk tilsendt veiv til storlien i fjor vinter. Hvis du har vært der før, så er det første du kommer til en rimelig stor coopbutikk. Sving av der, så forstsetter du bare forbi den til en bensinstasjon ikke langt innover der. Ta med navn på han som sendte den. Var slik han greide å finne fram rett pakke til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Aaah, så pakken dukker opp på den bensinstasjonen som er litt lenger inn der forbi coop-butikken? Er det noe selger spesifiserer, eller skriver han bare ned "Storlien" på fraktpapiret? Igjen, takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 jeg har mottat ting på den måten.. og jeg blei oppringt av svensken der jeg kunne hente det og sa den hadde kommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Den blir sendt dit ja. Hvis du ikke finner frem drar du bare på coop å spør hvor bussgods ender opp. Er ikke mange byggene der, så skal ikke være noe problem å finne fram. Edit: Ser at de har sporing på pakkene slik som posten i norge har. Da er det jo bare å gå inn å se hvor langt den har kommet. De kunne visst være litt treige på å oppdatere sendingene sine. http://bussgods.se/searchpackage/?MenuI ... 5033284380 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Oktober 21, 2010 Share Skrevet Oktober 21, 2010 Takker for svar folkens! ble litt klokere på dette nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå