mrbatnes Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 shit så spennedes sitter bare å hopper på stolen her EVIG BRA BIMMERS!!
eravne Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Ser nå hvor uvurderlig ett GPS system i en dyr bil er, og hvor sykt bra det fungerer! God stemning at så mange er med, viser at alle brukerne bryr seg! Og nok en gang til eier av bilen, gratulerer. Du hadde skaffet seg den beste forsikringen og hjelpen som finnes ! =) Håper alle med dyre biler tar seg en tanke eller 2 , og vurdere ett tilsvarende system i bilen sin hvis de ikke har det fra før.... Guard Systems = priceless!
Polardego Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Bra jobba, kjempebra at det ble en lykkelig slutt på en sånn historie for en gangs skyld. Leste ikke dette før nå eller så hadde det vært en lavtflyvende T4 i området også...
Pelton Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Utrolig bra! GPS er good shit ja! Godt at bilen kom til rette så fort! Var spennende lesning mens det stod på Men... hva hjelper det å bulke og ripe og ødelegge en tilfeldig volvo? Å konfirmere tyven en gang for alle er en annen sak! Det støtter jeg. Men å ødelegge materielle ting er vel ikke akkurat noen god løsning, selv om man kan få lyst. Da er man jo kriminell selv.
Gunnar Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Hvis du er veldig uheldig, så følger han i Volvoen med på forumet her, og vet at du ser etter ham. Hvis ikke hadde han nok trodd at du ikke hadde anelse om at han var synderen, ergo større sjanse for å få tak i fyren... Ser nå hvor uvurderlig ett GPS system i en dyr bil er, og hvor sykt bra det fungerer! Trackguard (fra GuardSystems) er såvidt jeg vet et VHF-basert system, ikke GPS. Det kan nemlig ofte peiles selv om bilen står i en garasje.
Olelink Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Så er VHF-basert (radio) å foretrekke framfor GPS? Vil tro det ja, mest pga det som Gunnar sier da GPS signalet litt for lett kan blokkeres om bilen havner i en container/parkeringskjeller osv. Men så er det vel lettere å spore bilen med gps da man så lenge senderen har dekning får "live" possisjonering og man da kan se hver eneste bevegelse. VHF må vel peiles inn noe som gjør at man ikke vil få en fult så detaljert posisjonering hvis bilen er i bevegelse. Men uansett hva man skaffer seg er det definitivt verdt det. Og det er bedre å ha enn å ikke ha, være seg GPS eller VHF peiler. Dette blir (etter denne episoden med Johnny's M3) noe av det første min skal få når jeg får skilt på den. (Nå står den låst og med startsperra på i låst garsje på unknown location).
morteym Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Man får også litt rabatt på forsikringen. Dette er en ting som sto på lista før jeg fikk bilen, jeg har rett og slett glemt det. Får en fin lønning nå, så skal skaffe meg vhf tracking snarest!
hillmar Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 En annen fordel med VHF er at den ikke trenger en antenne med fri sikt, den kan altså gjemmes hvor som helst på bilen. Den trenger heller ikke no ekstern strøm siden den ligger innaktiv til den blir kalt opp... Edit: Ja du får også ofte rabatt på forsikring. Det er også en del selskaper som krever at dette monteres på spesielle biler...
morteym Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Jeg titta også litt på IR-kamera forrige uke. Det hadde jo vært en artig gadget sammen med vhf-systemet. Men det er kanskje litt mye jobb å få til tråløst kamera og opptak på hardisk?
Skogly Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Konge å sjå at TrackGuarden fungerar. Har sjølv ein slik i bilen, men har aldri (heldigvis) fått bruk for den. Til dei som no vurderar å invistere i TrackGuard, så viser jo dette at det er verdt pengane. I tillegg til litt redusert forsikringspremie, får BMWCCN medlemmar rabatt
Skogly Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Trond Johannessen: 33 48 28 19 Edit: http://www.guardsystems.no/category.php?categoryID=145
ESveen Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Så med track guard må du anmelde tyveriet før politiet tar kontakt med guardsystems, de finner posisjonen og politiet tar seg av å finne bilen? Hvordan fungerer dette med politiet? Tar det ikke alt for lang tid før de har ledig mannskap til å finne bilen, eller du må vente mange dager til du får levert anmeldelse på stasjonen etc. Risikerer man at bilen forlater landet før dette går i boks? Hvordan gikk denne biten for seg i denne saken? Gir politiet fra seg posisjonen fra guardsystems til anmelder? Dritbra at bilen kom til rette eier igjen!
JE Motorsport Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Bra du fikk igjen bilen Bui Men ikke forvent at den eller de som var innvolvert blir straffet...desverre . De 2 som kjørte min gamle sorte 328 da den ble stjålet (som heldigvis kom til rette med god hjelp fra Bimmers medlemmer) Slapp ustraffet fra det pga "bevisets stilling". Kan det bli særlig klarere enn når politiet pågriper de i bilen med 30 vitner inkl meg selv..... De hadde jo "bare" lånt bilen av en kompis, som hadde "lånt" den av en annen kompis som igjen hadde "lånt" den av en annen kompis osv..... Da hadde ikke Politiet ressurser til å følge opp saken sa de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå