Gå til innhold

Har jeg tråkka i salaten?

Fr4nk
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det denne 320 i Askim. Ved siden av "Lidl" til 159000

Så strøken ut, så jeg håper inderlig at det ordner seg for dere.

Det stemmer godt! Tenkte jeg skulle unngå å bruke navnet dems før "det motsatte" er bevist! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den brukbilforhandleren i Askim jeg tror du sikter til, virker de som noen luringer.

Som alle andre sier og; frys overføringen og gjør en grundig sjekk på de heftelsene.

Googlet dem nettopp og fant litt "grums". Bla. Km triksing. Blir en tur til bmw forhandler på mandag og gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer godt! Tenkte jeg skulle unngå å bruke navnet dems før "det motsatte" er bevist! :)

Vet ikke om du er klar over det, men det stedet i Askim der du har handlet bil, heter Hurrahølet, vet ikke om du synes det akkurat nå. Men det er faktisk sant.

Har hatt mye morro med det navnet.

Vi bor ikke langt unna, skjønner du. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket heftelsen på brønnøysund registrene på nett da?og står det det hvem som har pant i bilen??

Sjekket det faktiske regnr på bilen etter vi hadde signert kontrakt siden selger hadde oppgitt feil regnr. I brreg så står det 307.000,- i pant hos DnB Finans med dagbokdato 27.10.2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du er klar over det, men det stedet i Askim der du har handlet bil, heter Hurrahølet, vet ikke om du synes det akkurat nå. Men det er faktisk sant.

Har hatt mye morro med det navnet.

Vi bor ikke langt unna, skjønner du. :D

Hehe, Hurrahølet faktisk.... :)

Nei er ikke akkurat hurra-stemming i stua nå, men jeg skal rope tre ganger hurra når dette er ute av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR GUDS SKYLD, BRA DU IKKE OVERFØRTE DE PENGENE!

Fy faen så vondt jeg hadde hatt inni meg om jeg var i din situasjon... Har ingen råd å komme med, men får håpe dette løser seg... Pappa kjøpte "ny" bil til mamma, en yaris som lå på finn.no under den klengende annonsen "Norges billigste Yaris". Det viste seg faktisk at bilen var meldt stjålet fra en biforhandler på Jessheim.. De 2 vedkommende vestlendingene som solgte bilen til min far hadde prøvekjørt den, og stukket av, lagt den ut på finn og baaaaaang... Han betalte bittelitt cæsh, og overførte resten på nettbank. Har forresten ikke fått tilbake noe av pengene som ble overført til selgeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 1: Ring politiet og sjekk hvem som faktisk eier bilen.

Punkt 2: Stopp overføringen. Informer selger om at du har stoppet overføringen inntil du har fått bekreftelse fra DNB Finans på at lånet er utbetalt og at de har sendt heftelsen for sletting hos Brønnøysundregisteret. Dette er mest sannsynlig heftelse fra forrige eier (ettersom selger kun har hatt den i 10 dager). Det kan ta inntil et par uker å få heftelse slettet hos Brreg, så alt KAN være på stell.

Hvis det fortsatt gjenstår heftelse hos DNB Finans, så kan det hende dette er mindre enn de resterende 100k du skal betale for bilen, i så fall betaler du inn rett til DNB Nor. Med forutsetningen at bilen faktisk er solgt av rettmessig eier og at du har salgsmelding underskrevet av rettmessig eier og med riktig regnr. Hvis du ikke har en salgsmelding (det skal du alltid ha!!), så vent til salgsmeldingen er registrert hos BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den det ev. er registrert heftelser på eller forrige eier er kanskje også verdt en tlf for å sjekke hva km.stand var på da de solgte den.

En selger skal jo sørge for at en handel går glatt og skal opptre ærlig, min erfaring er at lukter det litt svidd så er som regel noe svidd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...