2fast4u Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 holder på med en 520 m50b20 som har ujevn tomgang.. sjekket falskluft og det finnes ikke.. napper av kontakt til lmm så går den rent.. men den gløder jo så regnet med at det ikke var den.. får heller ikke opp noen feilmeldinger på hjernen plugger byttet bensintilførsel sjekket (går normalt ellers så) ikke falskluft ikke coiler gnist i alle gasspjeldføler er ok (omh`et) fatter ikke hva det skal være
2fast4u Posted May 23, 2009 Author Posted May 23, 2009 lmm gløder i 1 sek etter at jeg stopper den..virker den ikke da? ingen feilmeldinger på motor..kan det være lambda da? er jo på kald motor også at den går ujevnt. høres ut som noe stupes og så henter den litt turtall igjen.. shh.lyd fra innsug deretter høres det ut som den kveles. så henter den turtallet opp igjen..så faller det ned. slik holder den på hele tiden på tomgang alt dette tar 2 sek. jager mellom 700 til 1100omd ca.. går jo normalt under kjøring.. bare på tomgang igrunn.hmm
Haug530D Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 lmm gløder i 1 sek etter at jeg stopper den..virker den ikke da?ingen feilmeldinger på motor..kan det være lambda da? er jo på kald motor også at den går ujevnt. høres ut som noe stupes og så henter den litt turtall igjen.. shh.lyd fra innsug deretter høres det ut som den kveles. så henter den turtallet opp igjen..så faller det ned. slik holder den på hele tiden på tomgang alt dette tar 2 sek. jager mellom 700 til 1100omd ca.. går jo normalt under kjøring.. bare på tomgang igrunn.hmm Den skal gløde når du stopper motoren ja. Hmm kan nesten høres ut som tomgangsmotor spør du meg, eventuelt noen en vakumslange eller noe.
2fast4u Posted May 23, 2009 Author Posted May 23, 2009 lmm gløder i 1 sek etter at jeg stopper den..virker den ikke da?ingen feilmeldinger på motor..kan det være lambda da? er jo på kald motor også at den går ujevnt. høres ut som noe stupes og så henter den litt turtall igjen.. shh.lyd fra innsug deretter høres det ut som den kveles. så henter den turtallet opp igjen..så faller det ned. slik holder den på hele tiden på tomgang alt dette tar 2 sek. jager mellom 700 til 1100omd ca.. går jo normalt under kjøring.. bare på tomgang igrunn.hmm Den skal gløde når du stopper motoren ja. dro ut kontakten i tomgangsmotor..men da jaget den myyye mere.. opp og ned hele tia da.. så tviler på at det er den.. sjekket alle vacumslanger også.. er kompressor på denne bilen shø.. så har trykktestet systemet.. leker bare litt ut kontakten på tomgangsmotor. der stiftene er faktisk..men tviler på at det er det.. er så lite det at.. pussig at når jeg drar ut kontakten til lmm så går den normalt på tomgang..men går dårligere om under kjøring uten den tilkoblet Hmm kan nesten høres ut som tomgangsmotor spør du meg, eventuelt noen en vakumslange eller noe.
2fast4u Posted May 23, 2009 Author Posted May 23, 2009 Vet du hva den får av bensin på tomgang egentlig? målte bensintrykket.. ligger på 2,8 med vacum.. gir litt gass passerer den 3 bar.. full gass under kjøring med 0,4 i trykk er litt over 4 bar (ettermont btr) bare så rart når jeg drar ut kontakten på lmm så går den jevnt.. dette er ikke min bil husk.. er en m50 520 91mod
Azeton Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Tenkte på mer i lambda verdi? Sjekket, veiv/kam-sensor?
2fast4u Posted May 23, 2009 Author Posted May 23, 2009 Tenkte på mer i lambda verdi? Sjekket, veiv/kam-sensor? nei ikke målt afr nei.. kan d være nødvendig? mye jobb å sveise på plugg bare for å sjekke det på en bil som ikke er min å shø.. sjekke veiv kam/ sensor? måle verdiene mener du? henger meg opp i at dette er bare tomgang..skulle vel ha vært vanskelig under kjøring å da kanskje? om det er de følerene mener jeg?
Azeton Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Jeg vet ikke, har aldri hatt slike problemer selv.. Det kan være nødvendig med det, IOM at dere har justert på bensintrykk?
2fast4u Posted May 23, 2009 Author Posted May 23, 2009 Jeg vet ikke, har aldri hatt slike problemer selv.. Det kan være nødvendig med det, IOM at dere har justert på bensintrykk? er ikke justerbar den btrn.. koblet opp trykkmåler inn mot fuelrailen bare.. og fulgte med under kjøring..
Azeton Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 orginalt bensintrykk skal være på 3bar på tomgang. Vet ikke om 0.2 bar kan utgjøre så mye? Har dere tilgang på diagnose?
2fast4u Posted May 23, 2009 Author Posted May 23, 2009 orginalt bensintrykk skal være på 3bar på tomgang. Vet ikke om 0.2 bar kan utgjøre så mye? Har dere tilgang på diagnose? bruker carsoft.. ingen feilmeldinger.. 3 bar uten vacum ja sikkert?
ojstejn Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Har samme problemet med min m50(b20). Bilen min rister og vibrerer når bilen står på tomgang. Og ellers så går den dårlig jamnt over. Har jeg bare 15liter igjen på tanken, så greier den ikke å dra i motbakker! Har sjekka for falskluft med og får en sånn "sshh" lyd fra innsuget når jeg girer? Har ny lamda, veivsensor og enda oppfører den seg sånn. Har bestilt lmm også. Tomgangsmotor, hvor sitter den?
camxer Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Når det gjelder problemet ditt ojstejn, så skjedde nøyaktig det samme med bilen min og det viste seg å være en coil som var synderen. Verdt å sjekke hvis ny lmm hjelper fint lite.
Recommended Posts