Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på lyden fra et åpent filter.

Testa en liten tur uten luftfilter i stad og det ble fet lyd :D

Finnes det no billig konfilter ala det de har på torshov til 300 spenn som funker uten å ødelegge motoren?

Skrevet

Mål LMM-en og finn et filter som passer. De i butikken kan sikkert hjelpe.

Ødelegger ikke motoren ved å kjøre uten luftfilter en liten tur, men selvfølgelig ikke bra i lengda...

Skrevet

Kjørte selvfølgelig bare en liten tur for å høre på lyden. Filteret er på igjen nå ;)

Jeg spør fordi jeg har lest mye ymse om de forskjellige konfilterne at de slipper gjennom store sandkorn osv osv... Er det bare tull?

Synes det høres en smule rart ut at de skal slippe gjennom sand... Sett på det torshov filteret og det ser ganske så tett ut!!

Men må vel kanskje ha varmeskjold ellers så vil jeg miste masse hester?

Poengterer at jeg ikke er ute etter masse ekstra HK for det vet jeg at jeg ikke får.. det er lyden jeg vil ha :) Og greit at jeg ikke får mindre hester også selvfølgelig =)

Skrevet

Billige filter til rundt 200-lappen er vell kun farget bomullsnetting. F.eks rødt/rosa osv. (Lookalike KN) uten tilsatt olje.

Det er oljen i de dyrere filtrene, som KN, Green, Pipercross osv som stopper støv og drit. Så, kjøper du billig-filter slipper du nok inn mer drit enn f.eks et KN-filter ville gjort.

Jeg har KN filter med varmeskjold på min bil, har sjekket med jevne mellomrom, og kan konstatere at det ikke lå noe mer møkk/støv på nettingen før/etter LMM på min bil. Man får det man betaler for :wink:

Skrevet

Ja jeg regner med K&N o.l filtrerer bedre, men er det skadelig å for motoren at man bruker de billigfiltrene?

Jeg er litt skeptisk til disse filterne med olje da jeg støtt og stadig hører at om man har luftmassemåler så skal man ikke bruke filter med olje da oljen dras inn i LMM og brenner seg fast i den slik at den går til hælvette... Er det noe i det eller er det bare tomme rykter?

Skrevet

Tja... Jeg har renset og oljet mitt filter 2 ganger uten at LMM har tatt kvelden. Det viktigste er at man følger veiledningen nøye og ikke overdriver påsprayingen av olje. La filteret stå en stund slik at oljen trekker inn i bomullen. Sett gjerne av en hel dag+natt til rensing av filter. Da er man hvertfall helt sikker.

Skrevet

kjøp et kn eller green disse varer mye lenger å de er som regel tilpasset bilen..å skal du ha rå lyd i 323 så kjøper du green til m3. rens å sett inn med olje en gang i halvåret.Dette er bedre enn å kjøpe nytt filter annehver måned hehe

Skrevet

Får man ikke lyden om man bestiller green konfilter til E46 323Ci? Må det være til M3?

Passer filter til E36 M3 på E46 323 Ci ?

Skrevet

så ikke det var e46 hehe ja det som er er att m3 filter er en del større.(mer lyd)

men det funker jo med filter til 323 å.

jeg ville hatt m3.noen små justeringer å det passer.

Skrevet

Da har jeg fått meg green filter kit til bilen min (ikke til m3 nei ;-))

Et spørsmål: Er det oljet inn fra frabrikk? Vanskelig å kjenne det synes jeg. Det var innpakket i plast.

Skrevet

Dersom du røker rulletobakk kan du jo bare ta ett sigarettpapir å legge oppå filteret, ser det ut som det trekker til seg olje er det nok oljet inn, gjør det ikke det er det nok ikke oljet.

Hvorfor Sigarett papir tenker du? jo for det er så tynt at det trekker til seg det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...