oggy Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Frustrasjon over dekkspesialisten ! Jeg leverte 4 av sommer felgene mine for retting da jeg var sikker på at minimum 1 felg var skeiv og ante meg at en til var skeiv, derfor leverte jeg alle 4 slik at de skulle sjekke disse slik at det blei 100%. Dette var da det enda var snø på veien Etter over en uke etter de egentlig skulle vært ferdige ble de endelig ferdig med de. Var stor fornøyd og ble kjørt opp(da jeg er uheldigvis er utenlappen for øyeblikket) og hentet de hjem. Dagen etter fant jeg ut at en av felgene hadde blitt tomme for luft over natten og måtte da opp igjen for å finne ut av dette. Etter litt diskusjon om hvordan dette skulle løses skulle de ta det. Fikk hentet det samme dag så dette var jo positivt! Så kom det seg da slik av snarlig påvente av førerkort tilbake la jeg om til sommerhjula mine og fant da ut til min store forskrekkelse at det vibrerte like mye!! Satt derfor på noen orginale rette alpina hjul og da var alt som en drøm.. Er det noen som har vært i samme situasjon som jeg befinner meg i nå? Er stygt redd jeg må krangle til meg dette... Mitt inntrykk av Dekkspesialisten i Skien har gått helt ned til bånn og måtte bare få ut litt frustrasjon!! Skal opp på mandag og blir vel bare bedt om å reise hjem igjen da det har gått så lang tid men.. Edit: Tema navn, da jeg er fornøyd med GummiGran og dekkspesialisten og at han er villig til å hjelpe.
-Vegard- Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 har like dårlig erfaring med de jeg om ikke verre ang noen felger jeg kjøpte av de ifjor. det hele endte med at de måtte ta felgane tilbake etter mye krangling.
Ellingsen B. Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Kjøpt hundrevis av felger/dekk av de og bare gode erfaringer! Skjeive felger finnes jo overalt og spesielt på kopifelger.. Det er bare å ta en tlf til de på mandagen..Det ordner seg nok
Farrukh M Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Jeg er for fornøyd med de, det skajer at noen ganger treffer man rett inn i bjelk på åpen bane
///FredriK.S Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Er det de som holder til ved Hydro? Er stor fornøyd med de, bra service.
bård Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Unødvendig å gå ut med navn og såpass krass kritikk før du har vært å snakket med de. Kan jo være de har vært uheldige og at dine felger faktisk ikke har vært i rettemaskina, og dermfor ikke er blitt bedre enn før. De yter alltid topp service er min erfaring, får prøve forskjellige felger på bilen for å se hvordan det ser ut osv, samt hyggelige folk og bra på priser. Dra opp å ta en prat med de først, så skal du se det ordner seg.
oggy Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 Jeg leverte jo felgene mine der for sjekk av retting og de skulle rette de felgene som da var skeive og avbalansering av alle 4 dekkene. Der jeg betalte alt da jeg hentet de. Når jeg nå endelig får satt de på bil så er det en forferdelig risting som bare blir værre med hvor fort jeg kjører. Prøvd andre felger og da er den som en drøm å kjøre igjen. Det betyr jo at hvis INGEN av felgene har vært innom "rettemaskina" så har jeg da rett og slett blitt lurt!? Jeg har jo betalt for en tjeneste som ikke har blitt ordentlig utført og dette er frustreans... Det som er dumt av meg var og ikke å ha funnet ut av dette med en gang snøen forsvant da jeg trudde at dette ble gjort helt 100...
bård Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Ikke nødvendigvis blitt lurt, men de sender vel felgene til en annen som retter..?? Kan jo være at han igjen har trodd han hadde rettet de og satt de sammen med de andre han har retta eller noe i den gata, altså en glipp. Men tar du det opp med dekkspesialisten først blir det nok ordnet ganske kjapt. Felgene blir i allefall ikke rettere av å skrive her inne..
oggy Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 Enig "lurt" var et dårlig valg av ord. Men de burde vel merke at det var kast i felgene når de avbalanserete de? For det gjør de vel selv der? Det var vel et litt krast innlegg og håper de er imøtekommende og at vi finner ut av dette. For sist jeg var der var de ikke mye imøtekommende med å ta det hjulet som hadde blitt flatt over natta, samtidig som det nå ikke hjelper at det har gått så lang tid. Blir dette løst fort og bra så skal jeg endre dette til at det blir positivt. Men etter forje gang jeg var der oppe så ser det ut som om det blir vansklig.
bård Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 De ordner nok opp der, alle kan gjøre en feil, men seriøse aktører fikser alltid opp om det er problemer..
GummiGran Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 hei. På vegne av Dekkspesialisten skien synes jeg det er trist at du sitter med denne opplevelsen av jobben du fikk gjort hos oss. Tar jeg ikke helt feil her er det i dette tilfelle snakk om noen Proline felger i 17" farge grå med 5 eiker. Det at dekket ditt lakk luft var rett og slett det att felgene dine er såpass gamle/ikke tatt vare på at de hadde begynnt å irre i alu-felgen under lakken der som dekke sitter. dette slipte vi opp og satt inn med spesialmiddel uten ekstra kostnad for deg. Slike lekasjer er utrolig vanskelige og se at de skal oppstå. det som det kanskje ikke ikke har blitt opplyst godt nok om er at et dekk som har blitt kjørt med bulkete felg over litt tid, vil slit dekket URUNDT. altså har man da en kul eller haydekast på dekekt der hvor det var en bulk før retting.. dette vil ALDRI rette seg. (hvis man ikke tar en real burnout da ) husker det ble anbefalt å kjøpe nye dekk men siden prisen var en STOR faktor så skulle de gamle dekka beholdes. men heg håper du tar kontakt med oss så får vi klarhet i hva som er årsaken til risting i din bil. du kan selv bli med ut å se dekket i balanseringsmaskine hvis det er ønskelig for deg. men å komme med påstander om at du har blitt LURT synes jeg ikke er på sin plass når jeg som er butikksjef ikke har hørt noe som hels fra deg. det er ikke stor vanskeligere og skrive en mail til meg som å skrive innlegg her. mail til meg er forøvrig morten@dekkspesialistenas.no hilsen Morten GummiGran Dekkspesialisten skien 35527290
PenguiN- Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Endelig en butikksjef som tar ansvar! flott! enig at ord som lurt,stjålet,svindlet og misbrukt er ord som alt for lett brukes. Det kan faktisk anmeldes som æreskrenkelse. Med mindre noe annet er tydelig sagt eller gjort så burde man i alle tilfeller slik som dette da en service jobb på felg,bil,motor osv ikke blir gjort skikkelig at det er ett spm om dårlig kommunikasjon osv. IKKE at man har blitt lurt...mener nå jeg da..
S.Nilsen Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Bra du tar ansvar "gummigran"men..du la vekt på at nye dekk burde kjøpes,og at prisen VAR av STOR betydning?kansje fyren ikke hadde penger da vet du? ikke alle som kan bare rive ut nye dekk til bilen..dær og da.
GummiGran Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 joda. koster LITT å kjøpe nye dekk. men nå har det seg sånn at vi kan dele opp beløpet rentefritt opp til 9 mnd. og har egne student/lærling finansiering. så det skulle ordnet seg det også. men håper og høre fra han så vi får enda en fornøyd kunde. hvis ikke jeg bare spore han opp på pc'n på jobben og ringe han selv..husker saken såpass godt (Gummigran=56% autist) oppsøkende reklamsjon/oppklaring må vel også regnes som god service??
Torek Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 det som det kanskje ikke ikke har blitt opplyst godt nok om er at et dekk som har blitt kjørt med bulkete felg over litt tid, vil slit dekket URUNDT. altså har man da en kul eller haydekast på dekekt der hvor det var en bulk før retting.. Nemlig, og dette kan også ordne seg av seg selv bare man får kjørt litt på dekket
Recommended Posts