Sveddi Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Endelig har jeg kommet igang med å bytte motor fra m20b20 til m20b25 som jeg kjøpte av Yngvejos her på forumet for snart 2 år siden, jaggu har tiden gått fort ja. Men nå skal den i. Bilen er 86 modell og motor er 88 mod. Samme årsmodell var bilen til Yngvejos som motoren kommer fra. Begynte igår i garasjen til svigers å har demontert radiator, ekspansjonstank og luftfilter og diverse slanger og ledninger. Motorrommet ser faktisk ganske bra ut. Trenger bare en vask, før ny motor går i. Har aldri gjort dette før, men klarer ikke uten og prøve...hehe. Sånn ser bilen ut før jeg begynner og sånn og her har jeg begynt litt og her er stolene jeg skal ha i e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 Så va det på an igjen idag å demontera mer for å gjør det enkelt og å ta ut motor. Får litt hjelp imorgen av Hankook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 så fikk jeg løsnet litt flere kontakter og ledninger idag. Satse på og få ut motor imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 ville fjernet frontfangeren før jeg begynte med motor. men men hvilke andre planer har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 se hva mer jeg får fjernet imorgen...planene er foreløpigt enkle med større motor og nye seter i bilen. når tatt ut motor skal jeg fjerne rust og lakke motorrom opp igjen... Dette vi kaller økonomi prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 setene må jeg lage nye fester til. har begynt, men prioterer motoren først... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Se der ja, det var påtide. Lykke til med motorbyttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Se der ja, det var påtide. Lykke til med motorbyttet. Merke eg aldri har gjort det før...Løsne på ting jeg ikke trenger og slikt, men lærer ikke uten at jeg prøver...hehe. men skal bli kjekt når motoren er i og får kjørt den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Hehe, 2 år går ganske bort når man ser tilbake på de, men ikke visa versa. Lykke til, bilen din var meget pen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Hehe, 2 år går ganske bort når man ser tilbake på de, men ikke visa versa. Lykke til, bilen din var meget pen! Trenge all den lykke jeg kan få, men med svigers så ikke trenge garasjen de neste ukene så ska jeg få det til, få ut motor og gjøre motorrommet litt finere før ny motor går i. Bilen ser ganske grei ut på bildene ja, men er jo alti litt småting på bilene som ikke vises på bildene...hehe...iallefall på en 86 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 Så er motoren ut av bilen, med litt hjelp av 2 jeg jobber med. Å så satse jeg på å vaske motorrommet å fikse det litt før ny motor skal på plass. En av medhjelperene mine...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 En liten update. Skjedd lite siste dagene, men var og hentet motor og diverse idag på jobb sånn at nå er jeg klar til og begynne og sette m20b25 i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveddi Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 Fant også diverse deler som jeg hadde liggende på jobb. Vet ikke helt tilstanden på dette Girkasse, tror det er til m20b25 Blokk med veiv, tror dette også er til m20b25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Toppen din er IKKE en 325 topp. Det ser du på serie nr, de 3 siste. 731, det er 320/323. 325i hadde 885 topp. Hvis resten av delene er ifra samme bil så er det enten en 320i eller en 323i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 fikk da så vidt meg bekjent 731 topp til 325. den 885 toppewn er vel en ettermarknadstopp fra bmw er den ikke. jeg har hatt begge toppene og ventiler og eksosporter osv var helt likt. er jo bare og finne delenummeret på toppen din og sjekke med etk det så finner du jo ut hva den kommer ifra. skal være ett 11 sifra nummer. mvh Thorbjørn R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå