Gå til innhold

Sveddi's e30 prosjekt. vurderes solgt

Sveddi
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg kommet igang med å bytte motor fra m20b20 til m20b25 som jeg kjøpte av Yngvejos her på forumet for snart 2 år siden, jaggu har tiden gått fort ja. Men nå skal den i. Bilen er 86 modell og motor er 88 mod. Samme årsmodell var bilen til Yngvejos som motoren kommer fra.

Begynte igår i garasjen til svigers å har demontert radiator, ekspansjonstank og luftfilter og diverse slanger og ledninger.

Motorrommet ser faktisk ganske bra ut. Trenger bare en vask, før ny motor går i. Har aldri gjort dette før, men klarer ikke uten og prøve...hehe.

Sånn ser bilen ut før jeg begynner

2y8vfh9zeq8z8hnejcir.jpg

og sånn

3iogyz0bo6zzm8kwktbt.jpg

og her har jeg begynt litt

33a05qaphrroy7hg8hlv.jpg

cg54amm9afz1jigoclsh.jpg

og her er stolene jeg skal ha i e30

0rm3lh3rc5puip5wudhl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

se hva mer jeg får fjernet imorgen...planene er foreløpigt enkle med større motor og nye seter i bilen. når tatt ut motor skal jeg fjerne rust og lakke motorrom opp igjen... Dette vi kaller økonomi prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det var påtide. ;)

Lykke til med motorbyttet.

Merke eg aldri har gjort det før...Løsne på ting jeg ikke trenger og slikt, men lærer ikke uten at jeg prøver...hehe.

men skal bli kjekt når motoren er i og får kjørt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 2 år går ganske bort når man ser tilbake på de, men ikke visa versa. Lykke til, bilen din var meget pen!

Trenge all den lykke jeg kan få, men med svigers så ikke trenge garasjen de neste ukene så ska jeg få det til, få ut motor og gjøre motorrommet litt finere før ny motor går i.

Bilen ser ganske grei ut på bildene ja, men er jo alti litt småting på bilene som ikke vises på bildene...hehe...iallefall på en 86 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk da så vidt meg bekjent 731 topp til 325. den 885 toppewn er vel en ettermarknadstopp fra bmw er den ikke. jeg har hatt begge toppene og ventiler og eksosporter osv var helt likt. er jo bare og finne delenummeret på toppen din og sjekke med etk det så finner du jo ut hva den kommer ifra. skal være ett 11 sifra nummer.

mvh

Thorbjørn R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...