Sveddi Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Denne kontakten skal ikke brukes. Den 3-pins kontakten du har i bilen, skal kobles inn på 3 pinner i den store runde i motorrommet. Nå tror jeg at jeg begynner og fatte her Så ledningene fra denne kontakten da jeg skal koble på stikk 3, 9 og 17 så hva skal jeg gjøre med den kontakten som ikke skal brukes. Den blir bare hengendes der den då forstår jeg deg rett.
Yngvejos Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Denne kontakten skal ikke brukes. Den 3-pins kontakten du har i bilen, skal kobles inn på 3 pinner i den store runde i motorrommet. Nå tror jeg at jeg begynner og fatte her Så ledningene fra denne kontakten da jeg skal koble på stikk 3, 9 og 17 Jepp, men det er vel 3,9 og 15 mener jeg. Du trenger bare grønn til pinne 3 for å få start på motoren. De andre er turteller og forbruksmåler. Den ubrukte kontakten var klipset fast i den ramma som hjernen er skrudd i.
Sveddi Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Skrevet Juni 12, 2009 Har du fått gang på motoren? Nærmer meg, men lurer på 3 ledninger som er ilag meg ledningene til motorstikket der 2 ledninger er koblet i sammen og en alene. Tror det har med pluss og jord og gjør, men er ikke sikker lurer på hva som er pluss og jord på motorstikk
Sveddi Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 noen som vet hva som er jord og va som skal til pluss på motorstikket?
Sveddi Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Så har jeg hatt start på bilen, startet på 1 forsøk. Ganske bra etter 1,5 år på lager.
Sveddi Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 Trenge hjelp. Bilen går fint på tomgang, men når gir gass jukser den. Har som overskrift sier skiftet motor fra m20b20 til m20b25
Sveddi Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Fant feilen hvorfor bilen juksa når ga gass. Nytte jo ikje å setta på luftmengdemåler fra m20b20 på m20b25
Sveddi Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Endelig har jeg kommet igang med å bytte motor fra m20b20 til m20b25 som jeg kjøpte av Yngvejos her på forumet for snart 2 år siden, jaggu har tiden gått fort ja. Men nå skal den i. Bilen er 86 modell og motor er 88 mod. Samme årsmodell var bilen til Yngvejos som motoren kommer fra.Begynte igår i garasjen til svigers å har demontert radiator, ekspansjonstank og luftfilter og diverse slanger og ledninger. Motorrommet ser faktisk ganske bra ut. Trenger bare en vask, før ny motor går i. Har aldri gjort dette før, men klarer ikke uten og prøve...hehe. Sånn ser bilen ut før jeg begynner og sånn og her har jeg begynt litt og her er stolene jeg skal ha i e30
loffen85 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 hei jeg har det samma probleme her. men jeg hadde ikke noe stikk i nr 3:( den var tom:/
Sveddi Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Skrevet Februar 20, 2011 Nå har jeg fått egen garasje i mitt eget hus der e30 er parkert og skal pusses opp
Sveddi Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Nå har jeg såvidt begynt på mitt e30 prosjekt. Dette er ett laaaangtids prosjekt der jeg i første omgang vil få bilen fri for rust. Den kommer nok ikke på veien igjen før den er veteran...Har foreløpigt bare tatt ut seter og bakre del av teppe og løftet på teppe på gulvet. Ser lovende ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå