Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte meg en bmw 320 2000 modell for snart 2 måneder siden. Tok NAF test på den, sto ingenting om rust på den, eneste de hadde bemerka var at det var vanskeli å bedømme karoseri pga at den var skitten. MEN nå har jeg sett at det er rust både her og der, første jeg så var under dørene, det mente NAF at de ikke kunne se pga skitten bil.. men det er også rust på innsiden av panseret, å da kan de jo ikke skylde på at bilen var skitten!

Litt surt å ha kjøpt bil og rett etter må ut med masse avgifter på rustfjerning:( NAF testen er jo for at man ska være sikker.. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre?

bilen er kjøpt fra privat person og det står "bilen selges som den er" på papirene..

Skrevet

Synd rustgarantien er godt ut (6 år) for BMW dekker den typen rustangrep (under panseret er ganske vanlig på E46) men jeg tror ikke NAF kommer til å erkjenne noen skyld for dette.

Siden de bemerket at bilen var skitten kan de falle tilbake på at bilen har vært dårlig vedlikeholdt...

Siden det bare er 2mnd. siden kan du jo prøve deg på selger igjen...

Skrevet

føler med deg her.. var og kjøpte brukt bmw for litt siden.

da jeg begynte og demotere, fant jeg mye "hymseri" som selger ikkje hadde nevnt noe om. selv om jeg hadde spurt.

det var ikke rust jeg fant, men dårlie løsninger og snarveier på tidligere arbeid. som utgjør mer kostnad fra min side.

surt med det må man regne med når man kjøper brukt uten garanti. =(

tror ikke du kommer langt med hverken NAF eller selger hær.

Skrevet

Derfor er det vel kjekt å gjøre en innsats selv å sjekke bilen litt nøye å ta en vask så man får en grunndig sjekk,å har man ikke så mye peil tar man med noen man kjenner som regel,men er ting man ikke kan se også så klart.. Rimelig kjipt er det :/

Skrevet

Er den solgt som den er og i tilegg til at du har fått Naf test så kommer du nok ikke så langt her nei.

Skrevet

Fikk meg et lite sjokk ved første vask av min 98 mod E46. Rust overalt. Lærepenge: Vask bilen før du undertegner kontrakten og for all del kjøp i dagslys :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...