Gå til innhold

BMw E39 M5 5.0l Hvordan Låse Vanosen.. Noen som kan dette??


Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å putte e39 m5 motor i en e30.

trenger hjelp til å låse vanosen og blokerings lokk..

skal kjøre på gatebil i helga....

å evntuelt hjelp til å koble Autronic Sm4

Hadde vært super med noen tips eller hjelp til å gjøre dette fort..

Skrevet
holder på å putte e39 m5 motor i en e30.

trenger hjelp til å låse vanosen og blokerings lokk..

skal kjøre på gatebil i helga....

å evntuelt hjelp til å koble Autronic Sm4

Hadde vært super med noen tips eller hjelp til å gjøre dette fort..

http://store.nexternal.com/shared/Store ... otors&All=

Kit for vanosen iaf.

Limmet i Sverige kan vel komme med tips om montering av sprut. Ellers er det vel en her inne som jobber med å putte S62 nedi en e34 med Autronic SM4.

Skrevet
I følge PPF i Sverige låser vanos seg i "høyt turtall" stilling om du bare napper av kontakten.

Dette gjelder M50

Har m50 vanos? :?

TRodde m50 hoppa over tü og gikk rett til m52 jeg :oops:

Skrevet

De kom ved vanos ja. Men ikke TÜ. Det er dobbel vanos. M5 motoren har det, så vet ikke om det virker på den motoren. Ikke M50 heller for den saks skyld, quota fra PPF det her

Skrevet
De kom ved vanos ja. Men ikke TÜ. Det er dobbel vanos. M5 motoren har det, så vet ikke om det virker på den motoren. Ikke M50 heller for den saks skyld, quota fra PPF det her

Stemmer det :) Vanos kom i 93, da heter den m50tü. Er den lik som m52 utseende messig? den kan jo ikke være lik m50, da vil det jo ikke være plass til vanosen.

M52tü er dobbel vanos :)

Skrevet

den er lik med unntak av lokket foran kamdreva. Der sitter nemlig vanosen. Selvsagt små forskjeller som oljeuttak osv. til vanos på oljefilterhus f.eks. Innvendig samt innsug og eksos vet jeg ikke

Skrevet

OT

Nå er det jo ikke lik vanos på m og s motorer...

M motorer (f.eks. m50 vanos) har en veldig enkel utgave av vanos, vanosen har vel egentlig bare to trinn som er av og på.

S motorer derimot (f.eks s50) har multivanos, altså trinnløs vanos som justerer seg trinnløst etter turtall.

Er en grunn til at vanos enheten til S motorer koster 4-5 ganger så mye som vanos enhet til m50/m52 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...