Gå til innhold

Dunkelyd foran etter bytte til sportsunderstell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet til AC Schnitzer understell (byttet tårnlagerene i samme slengen) på min 320i E36, men fremme på ene siden får jeg en slags dunkelyd når jeg kjører over humper i veien osv (er selvfølgeli annen dunkelyd enn av ujevnhetene i veien). Kan høres ut som det er slark ett eller annet sted. Mener på lyden kommer fra høyt opp i "hjulbrønnen" et sted. Noen forslag? (ja, jeg har sjekket at mutteren i toppen av demperen og mutterene som holder topplageret er skrudd ordentlig til)

Skrevet

Men skal dette skje sånn VELDI plutseli da? Var liksom på første kjøreturen etter at jeg hadde montert det... Og hørte absolutt ingen ulyder med de gamle demperene. De nye er riktignok endel stivere da.

Hører ulyden forresten best når jeg kjører over ujevnheter i veien i lav fart. Kommer helt bort i større hastigheter.

Skrevet

Får se om jeg ikke får gjort det i morgen.

Vet forresten at det ikke ble montert en slik støvhette under topplageret og en pakning over topplageret, men dette kan da umulig lage så mye lyd?

Er jo tross alt likt på motsatt side, og der lager det ingen lyd...

Skrevet

Den pakningen som ligger oppå topplageret mot innsiden av dempertårnet. De gamle var for ødelagte til at det var vits i å ha de på, og hadde glemt å få tak i nye :oops:

Skal ikke mangle en skive der nei, dessuten er det helt likt montert på begge sider.

Tårnlager fra koed.

Innbiller meg at lyden kanskje kommer når jeg kjører ned i et hul, men ikke over en dump liksom (når demperen slår ut).

Skrevet

Du mangler pakning slik at det er stål mot stål? Vet ikke hvordan topplageret på e36 ser ut, men isåfall er det jo sannsynlig at det kan være årsaken til klunkelyd.

Skrevet
Kan godt være det er ulyd i en støtdemper. Du bør høre og kjenne mens noen gynger om du får frem lyden da.

Får få med meg noen å høre og kjenne i morgen! :)

Tusen takk for synspunkter alle sammen forresten!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...