Iv3rs3n Skrevet April 9, 2010 Skrevet April 9, 2010 Prøvd å starte opp igjen nå etter at du og Bjørnar monterte sammen motor?
kevine30 Skrevet April 9, 2010 Forfatter Skrevet April 9, 2010 Prøvd å starte opp igjen nå etter at du og Bjørnar monterte sammen motor? jepp, men hørest ut som ventilan fortsatt tar nedi men den starta nå da kjem film av den litt seinar. men bjørnar har filmen på mobilen sin sjø, så må få tak ti den først
Iv3rs3n Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 Hørtes ikkje nå særlig ut, har du forresten henta den motoren som ligg i gammelverkstedet? Den 2,5'en? Om du e usikker på om alle ventilene tar nedi, eller om du vil finne ut hvilke spesifike ventiler som tar nedi, så gjør som sagt tidligere, legg slik skolekjitt/barnekjitt i et tynt lag på hver sylinder, å monter sammen, å dra rundt for hånd..
Frode_E30 Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 Mener å huske at z45 kammen har originalt løft?? Var det etter montering av kam at ventilene tok i stempel? Har du justerbart kamdrev?
stensheim Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 du må ha dypere ventiluttak i stemplene for at ventilene ikke skal ta i stemplene!
Frode_E30 Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 du må ha dypere ventiluttak i stemplene for at ventilene ikke skal ta i stemplene! Det er jo ganske tydelig da, men hvorfor??
kevine30 Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 Hørtes ikkje nå særlig ut, har du forresten henta den motoren som ligg i gammelverkstedet? Den 2,5'en? Om du e usikker på om alle ventilene tar nedi, eller om du vil finne ut hvilke spesifike ventiler som tar nedi, så gjør som sagt tidligere, legg slik skolekjitt/barnekjitt i et tynt lag på hver sylinder, å monter sammen, å dra rundt for hånd.. alle ventilan på eksos sia tar nedi
kevine30 Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 Mener å huske at z45 kammen har originalt løft?? Var det etter montering av kam at ventilene tok i stempel? Har du justerbart kamdrev? veit ikke om det er samme løft, har ikke prøvd orginale kammen. har justerbar kamdrev. det var det jeg brukte første gangen, så da trudde vi at det va årsaken for dette. så vi skiftet topp pakning og gikk over alle ventilene. så satt vi på ny topp pakning. så hadde vi på orginale kamdrev. men ble det samme.... einast vist det går annt å ha på justerbare kamdrev å få justert det bra da???
saure89 Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 ka type stempel du hadde? kat stempel eller gammle "typen"?
kevine30 Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 ka type stempel du hadde? kat stempel eller gammle "typen"? 89 modell, ganske sikker på at det er kat stempler:)
Frode_E30 Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 Kjøpte du kammen ny, altså du er 100% sikker på at det er en Z45 Turbokam du har?
Frode_E30 Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 M20 Z45 turbo 4,000Kr Klicka för förstoring 280 grader. 11mm lyft. 112 graders lobseparation. Ventilfjädrar bör bytas. Mycket bra gatkamaxel med bra vakuum. Brukar ge max effekt 6000-7000 rpm. M20 Z58 turbo 4,000Kr Klicka för förstoring Ger max effekt runt 7000-8000rpm. 296 grader. 12.3mm lyft och 112 graders lobseparation. Går ngt ryckigt på låga varv. Ventilfjädrar måste bytas.
kevine30 Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 kjøpte kammen heilt ny på pure-pf.com dem spurt om æ ikke skulla ha z58 først men æ sa at æ villa ha z45 turbo kam. så dem sendte den og jeg byttet ventil fjørene til stage 2! merkelige saker
kevine30 Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 oppstarts film, ikke så go lyd som dåkker høre
stensheim Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 du må nok bare bite i det sure eplet og gjøre noe med stemplene dine! var ikke noe pen lyd det der nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå