Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 570
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

da blir det danmark for alle pengen i påsken :P jeg å dama og en kompis skal til danmark i påska for å skru :D reiser på onsdagen! så nå har jeg bestilt deler, råde-lager veiv-lager, og pakninger å diverse i motor. + topp pakning! da har jeg alt jeg trenger trur jeg :P måte bare kjøpe alt, for litt kjipt vist jeg finner ut at det ikke er bare rådelager eks. siden det er påske å alt er så si stengt! nå skal jeg vell være på den tryge siden :P

har dere trua??? :P

• 2 weeks later...
Skrevet

no e påska over :( og har reist hjem fra danmark nå. men har nå fått skrudd litt bmw da. vi har tatt av toppen, og ventilene har tatt i stempla på eksos sia og vi så en liten antydning til at ventilene på innsugs sia har tatt nedi og. og det va vann i olja, dette er fordi vi har spent topp boltene for mye å når vi slakka på dem igjen da så ble topp pakninga for liten!

og vi kjøpte sprit 99,7% og helt ned i toppen på ventilene, og alle var 100% tett FAKTISK :D der var vi heldige. så satt vi på ny topp pakning å satte sammen, reg reima står 100% rett. og vi prøva å start opp igjen, og det kommer kakle lyd i fra toppen igjen, så da prøvde vi å justere ventilen, med 0,20 følerblad. og prøver å starte igjen, det kommer samme lyd. så da trur vi at stempla tar oppi ventilene igjen....

noen som veit koffer? for stor kam(Z45)? dreide stempler 3-4mm. eller skal vi justere med 0,25 følerblad?

takker for hjelp :)

kommer filmer i kveld og bilder :)

Skrevet

Du må ha et par Mm ventil klaring. Altså de hundredelene som du kan justere på vippene betyr lite. Du får sjekke klaringen med å legge kitt på stempeltopp og dreie motor en runde for hånd. Evt er tykkere pakning eller kam med mindre løft løsmingen

Skrevet
Du må ha et par Mm ventil klaring. Altså de hundredelene som du kan justere på vippene betyr lite. Du får sjekke klaringen med å legge kitt på stempeltopp og dreie motor en runde for hånd. Evt er tykkere pakning eller kam med mindre løft løsmingen

okei :) trur annen kam som blir løsningen, for jeg har +0,3mm på topp pakninga.

men har aldri hørt at z45 kammen blir for høye løft...

Skrevet

det har komme vann i olja

z72lwge7mtld5lliue9y.jpg

3z6y77u4umqpku2dmy96.jpg

wyah1d3t2csohbadg33r.jpg

der brukte vi 99,7% sprit for å sjekke om ventilen var tett, og det var de 100% tett.

j93f1jsnj0jlzs50m0n6.jpg

såtte på toppen igjen nå:

qiq6t4yg8my9ezcn8ri5.jpg

Skrevet
Står stempla rett vei då`? setter du stempla feil vei so tar ventilane ned i me z45 kammen. største ventillomma ska stå mot innsugsventilen.

det skjer nå ut som dem står rett vei :P

Skrevet

hadd på eksos bandasje på eksosen.

nxmup6o0ut6bx6of9uye.jpg

gitbyv1jbkm0bfgqxx08.jpg

montert vifta bak radiatoren for bedre kjøling.

rfz4vkm8g2f7toosytze.jpg

og dette er en opel coil :P

piqh6pbkvrusc873gynb.jpg

spesial laga vertøy :P hadde ikke rikti verktøy til arp boltene!

vqnx6hp02ohokj86qyjp.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...