Gå til innhold

Alpine IVA-W505R og VSS (Vehicle Speed Signal)


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har ett lite problem med headuniten min. Den ser ikke ut til å ha input for VSS - Vehicle Speed Signal. Den forrige Pioneer Avic-F900BT hadde det som gjorde at navi ikke begynte å hoppe i tunneler siden GPS-signal ikke var til stede. Noen som vet hvordan jeg kan få VSS på spilleren min? Alpine kan ikke svare meg og Bilradiospesialisten i Bergen kan heller ikke svare på det. Det forbauser meg om at en så stor leverandør som Alpine som har drevet med navi i bil i evigheter ikke har tenkt på dette.

Har også litt suselyd i høyttalerene (Ikke dynamostøy siden det er tilstede selv om bilen ikke er i gang.) Har mistanker om noe forsterker-greier. Har en Alpine PDX 4.150.

HJELP!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at en slik henvendelse er kommet inn til oss.

IVA-W505R har ikke inngang for Speed Pulse. Dette er enkelt og greit fordi det ikke er en navigasjonsenhet. Det er en innebygget docking for PMD-B200P, som gjor bruken av denne enheten mer praktisk, men den har ingen innebyggede navi funksjoner. Hadde du valgt NVE-N099P, ville du hatt mulighet for Speed Pulse signal.

Det har derfor ikke noe med at Alpine ikke har tenkt tanken, dem har gjort det opp til flere ganger tidligere, men rett og slett at spilleren er en multimediastasjon med docking for en portabel navi.

Til tross for dette, fikk uansett denne pakken beste poengsum som noen gang er gitt i Tysklands ledende Navigasjonstidskrift.

Enheten du hadde fra Pioneer har innbygget navi,og da stiller det seg litt annerledes.

Den suselyden du snakker om, er den kostant, uansett lydstyrke og plate?

mvh

Glenn Solie

Audiocom AS / Alpine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susingen er konstant, og veldig merkbar ved 0 volum. Den er også til stede selv om motoren ikke er i gang. Jeg tror også det kan være noe galt med navi uniten siden den ikke spiller MP3. PMD-B200P. Tror jeg har vært i kontakt med deg tidligere vedrørende dette. Er det mulig å få sendt over en annen unit jeg kunne testet med til bilradiospesialisten i Bergen? Jeg bare trykker ut navi unit og tester med en annen. Når jeg var i kontakt med deg var det restordre på de navi unitene. Misforstå meg rett: Den Alpine uniten jeg har er det beste jeg noen sinne har hør på og lydkvaliteten er overlegen i forhold til Pioneeren jeg hadde! Jeg er selv service elektroniker og ser på meg selv som veldig stødig innen elektronikk, men denne susingen sliter jeg litt med å få eliminert vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte i susing i høyttalerene i E46 når parklysene står på når motor ikke er i gang. Sjekk om støyen forsvinner når du skrur av lysene. På den E46en jeg monterte i lå signalkablene for nær boksen hvor lysbryteren sitter.

Har montert flere PDXer og har aldri hatt problemer med støy fra forsterkerene. Spillere derimot er en annen sak.

Hadde selv en Alpine 9855R uten antydning til støy på min PDX 2.150. Bytta spiller til 9857R. Fikk da litt dynamostøy. Ikke mye men merkbar ved meget lavt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susingen er konstant, og veldig merkbar ved 0 volum. Den er også til stede selv om motoren ikke er i gang. Jeg tror også det kan være noe galt med navi uniten siden den ikke spiller MP3. PMD-B200P. Tror jeg har vært i kontakt med deg tidligere vedrørende dette. Er det mulig å få sendt over en annen unit jeg kunne testet med til bilradiospesialisten i Bergen? Jeg bare trykker ut navi unit og tester med en annen. Når jeg var i kontakt med deg var det restordre på de navi unitene. Misforstå meg rett: Den Alpine uniten jeg har er det beste jeg noen sinne har hør på og lydkvaliteten er overlegen i forhold til Pioneeren jeg hadde! Jeg er selv service elektroniker og ser på meg selv som veldig stødig innen elektronikk, men denne susingen sliter jeg litt med å få eliminert vekk.

Nå demrer det litt her. Husker vi pratet om musikkavspilling via B200'n, men ikke noe ang. Speed Pulse.

Når det gjelder denne enheten er det fortsatt leveringsproblemer på den. Den har blitt veldig populær i Europa, og derfor er det fordeling av enhetene hver mnd nå. Håper det endrer seg.

Det at den ikke avspiller filer via Navi'n er noe vi burde testet enheten for. Det beste er egentlig om du kunne levert enheten inn til Eirik eller René på BRS i Bergen, så vi kunne fått den inn for sjekk.

mvh

Glenn

Audiocom AS - Alpine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har vært borte i susing i høyttalerene i E46 når parklysene står på når motor ikke er i gang. Sjekk om støyen forsvinner når du skrur av lysene. På den E46en jeg monterte i lå signalkablene for nær boksen hvor lysbryteren sitter.

Har montert flere PDXer og har aldri hatt problemer med støy fra forsterkerene. Spillere derimot er en annen sak.

Hadde selv en Alpine 9855R uten antydning til støy på min PDX 2.150. Bytta spiller til 9857R. Fikk da litt dynamostøy. Ikke mye men merkbar ved meget lavt volum.

Susingen forsvinner ikke når lysene er av. Den er mer eller mindre konstant. Du hører den til og med i bakgrunnen når du skrur opp lyden, men selvsagt mindre dominerende. Når lyden er av, hører du den veldig bra, og den er så irriterende at da må jeg slå av hele spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat som jeg hadde det samme problemet med min blackbird, men det var en 100.. however er den vel inne hos alpine nå, og det ser ut som det kanskje blir en 200 på meg... har og en w505 spiller i e46 touring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat som jeg hadde det samme problemet med min blackbird, men det var en 100.. however er den vel inne hos alpine nå, og det ser ut som det kanskje blir en 200 på meg... har og en w505 spiller i e46 touring..

Tusen takk for tipset!

Tror nok jeg får sende den inn til BRS...

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...