Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og da er bilen på vei til meg..Eller til en annen tilfeldig person.. Brukte ikke mitt eget navn.. Har heller ikke betalt noe..

Hi,

I just come back from the shipping company and this is the tracking number:

UT888284496M77

You can go and track it on their website www.eurospedition.4t.com

Please let me know after they have contact you regarding our transaction and follow

their instruction in order to recive it soon.All transportation fees was paid so you

don;t have to worry about paying extra.

Thanks

Men når er det du blir lurt til å betale da?

Han har vel ingenting igjen for å fake en forsendelse av bilen, uten at "kjøper" setter over penger.

Er vel heller det at hvis han sender denne mailen til (la oss si) 150 stk så er det kanskje ingen som betaler, men hvis bare en betaler har han jo faktisk tjent 99 000 kr...

Han skulle vel ha betalt nå for det var jo avtalen at han skulle betale når bilen ble sendt mener jeg?

Og dessuten når en godtroende fyr ser at bilen faktisk er på vei, så tenker han kanskje at nå er det på tide å betale for å holde min del av avtalen :wink:

Skikkelig surt for den stakkars jævelen som faktisk biter på........

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Et lite hint, på finn.no så er det en link helt helt nederst der det står "regelbrudd" trykk på denne og skriv det du føler er et regelbrudd på annonseringen på finn. At prisen er for lav i forhold til andre biler av samme type, at navn på selger og tlf.nr ikke henger sammen osv. Så går det relativt fort at den annonsen blir slettet/stengt. Har selv gjort dette et par ganger sist gang etter 1600 en ettermiddag og annonsen ble stengt før 1200 dagen etter.

Og husk alltid: høres det for bra ut til å kunne være sant, så er det som regel svindel. Du har mere igjen ved å satse en ekstra hundrings på lotto (kanskje)......

Skrevet
Et lite hint, på finn.no så er det en link helt helt nederst der det står "regelbrudd" trykk på denne og skriv det du føler er et regelbrudd på annonseringen på finn. At prisen er for lav i forhold til andre biler av samme type, at navn på selger og tlf.nr ikke henger sammen osv. Så går det relativt fort at den annonsen blir slettet/stengt. Har selv gjort dette et par ganger sist gang etter 1600 en ettermiddag og annonsen ble stengt før 1200 dagen etter.

Og husk alltid: høres det for bra ut til å kunne være sant, så er det som regel svindel. Du har mere igjen ved å satse en ekstra hundrings på lotto (kanskje)......

Ja det er jo klart. Men i dette tilfellet så er det MIN bil som står til salgs, så det er jo ingen tvil. Det er vel mer at jeg vil at andre skal få opp øynene sine om dette, for dette har visst blitt et langt større problem enn jeg selv har vært klar over inntil nylig.

For alt du vet, så ligger flere av våres biler på dette forumet ute for salg, uten at vi vet det!

Skrevet

Og det som verre er - holder følge med på heftelser for å se hvilken adresse biler oppholdes på....

Skrevet

Jeg klarer ikke la vær å trykke når folk sier sånt :((

Heldigvis har jeg mac :D

Har du fått konotnummer til duden? Hvis så, bør det jo være mulig å finne ut hvem faenskapet er? eventuellt sette onkel på saken?

Skrevet

Her har du enda et svindelforsøk:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17700878

Sendte mail til selger og fikk dette til svar:

Hello and thank you for your email.

The car is in new condition, immaculate interior (no smoking), no accidents or damage.

The car is registered on my name (Jan ********** - Reg.nr DL*****).

In the search for a better job I decided to move in Great Britain in 2008, and I took the car with me for my personal use. This month I took a bank loan and I decided to buy a new car (British model). Since the AUDI is registered in Norway the smartest thing for me to do is to sell it back to Norway, to a Norwegian customer.

Because the car is located in Great Britain (East Sussex were i live now) we have two options to close the deal:

1 - You come to Great Britain and buy the car in person.

2 - We use a transportation company to get the car back to Norway.

Because I am very busy with my work, my cousin (Daniel) will answer to your emails. I will appreciate if you can reply in English because he does not speak Norwegian.

Please tell me what is your preferred option to buy the car (1 or 2) and Daniel will give you more information (detailed pictures, ownership papers..).

Jeg er lei meg for ikke å kontakte deg på norsk. Min fetter vil du svare på spørsmål og fordi det må kommunisere på engelsk (for alt skal være klart). Jeg er sikker på at dette ikke er et problem fordi det meste av nordmenn snakker engelsk.

Takk for forståelsen.

Jan ****************

Home address:

10 VERNON AVENUE

BRIGHTON

EAST SUSSEX

BN2 6BF GREAT BRITAIN

Har rapportert den til finn.no for regelbrudd. Ihht. annonsen bor vedkommende i Kristiansand S, men sjekket navnet på selger ihht. mailen jeg fikk (navnet er fjernet her med hensyn til ev. uskyldig nevnt person) og han bor i Oslo. Merkelig egentlig at så fort man flytter ut av Norge så må man skrive engelsk, for så å skrive litt gebrokkent norsk.... Ja og ikke nok med det, hvis dere leser teksten så er plutselig bilen blitt en Audi også, hehe!

Så er dere advart ;-)

Skrevet

er ikke så altfor lenge siden jeg så tilsvarende annonse, med identisk tekst fra "selger". Dette er nok et fast skjema de bruker for å svindle folk. vet ikke om noen andre husker det, men brukeren her som tok kontakt med "selgeren" bodde i "dulurerikkemeg veien 13" xD noen andre som husker det?

uansett, blir provosert av sånne ting som dette. Det er helt forkastelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...