Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

I utgangspunktet er "Frode" navnet på forrige eier. Så han har ingenting med dette å gjøre, han hadde visst problemer med at noen prøvde å bruke annonse på autodb.no mens han hadde sin på finn.no selv. - til en langt lavere pris - noe a la det som den dere finner på finn.no er nå.

Nummeret som er å oppdrive på annonsen kan være et heeelt tilfeldig nummer som svindleren har brukt for å villede. - Videre satser på kontakt via mail. Men da igjen, merkelig at han satser så mye på at folk tar kontakt alene på mail, og ikke ringer for nærmere avtale når det evt gjelder den "beleilige" overføringen for å ta over bilen, fordi han sier han skal ut å reise som nevnt ovenfor her. Det er ofte det de pleier å si, som får folk til å bite på kroken.

Men om så han ikke sier overfør mer enn si 1000 kroner i håndpenger... så er det ganske sure kroner å miste, og kan bli mye penger om han lurer mange. Selv om man skal virkelig være i stand til å stusse over en bil til 99.000,- som er verdt lett det 3 doble.

Jeg skal anmelde saken, og har sendt han en mail om at jeg har tenkt til det. Osv..

Men om noen er interessert i å være privatdetektiv og skaffe kontonummer, for så å gi det videre til finn.no/ politiet så er det bare å slå seg løs! Sånne svin som dette, bør virkelig taes. før dere vet ordet av det, er det dere selv som er utsatt for det samme, eller noen dere kjenner/ familie. Dette er en økende problem, etter hva jeg har skjønt. Og man må ta tak i problemer som dette, selv om det for meg ikke er så ille, bortsett fra at det er litt ubehagelig og kjipt at det får folk til å kontakte mine besteforeldre, siden det er det eneste nummeret som dukker opp ved litt undersøkelse på nettet.

Skrevet

Ja, jeg skal ta kontakt med finn.no etter 12.00 imorgen.. (etter dåpen til nevøen min)

Passe kult å få telefoner av kjøpere av min bil, fra en falsk annonse når man er midt i dåpforberedelser.

Skrevet

Har jo sent mail da :)

Fikk svar nå.. Lukter ikke svindel i det hele tatt... Tror jeg bare skal slå til på det gode kjøpet, før noen andre kjøper bilen.. he he..

Her er svaret jeg fikk :

Hi,

Thank you for being interested in buying my car .The price I am looking for my car

is 99.000Kr including the shipping costs As you can see in the pictures the car

looks perfectly, works like new, no damage, no accidents, comes with 2 sets of

wheels (alloy + normal - brand new winter tires and 1 month used normal tires).NO

mortage,

debts or monthly payments (NO finnes heftelser), you will just pay the car price.

For the past two years I have worked in Norway and I have purchased the car there.

My company wanted me back home, so currently I'm in London, Uk and I brought the car

home with me. Since the car is still registered in Norway (NO plate numbers) I

decided that it's bether to sell the car back in NO to a norwegian person, so it

will be like you are buying locally. To simplify the transaction I already made

transportation arrangements to deliver the car from UK to NO and I allready paid for

the transportation fee, so you will only pay the

car price. I allready have tons of emails, so if you are still interested please let

me know and I will send you an email with the step by step procedure of the

transaction.

Thank you and have a nice day!

Skrevet

Lukter litt Nigeria av dette..

Høres jo både litt uvant og trygt ut dette :roll:

Hello,

As I mentioned in previous mail the car will be delivered with a transportation

company - (www.eurospedition.4t.com).

Before we take any action we must read and accept the following terms of the

transaction:

The car: BMW 3-serie 2002

The price to be paid is: NOK 99,000

Delivery time (UK to NO): 3 days

Return policy: 5 days

The transportation company will handle the paper transferation, the agent that will

deliver the car to your addres will be empowered to complete the sale. In order to

start the transaction I will need the following details from you:

Full Name:

Full Address: (where the car will be delivered)

Birth Day/month/year: (just for verification reason)

After I will receive the requested details (name and address) from you, the

reservation will be transferred on to your details with you as the intended receiver

and the transaction will be started. Next you will receive a confirmation message in

your email address. In this confirmation message you will receive a tracking number

to track your order online, return policy information (after the receiving moment

you have 5 days to inspect and test the car, if the car will not be as described you

can return it and you will get your money back), and payment instructions. They work

as an escrow financial service and will hold the payment in a safe account until the

car is received, tested and accepted. In conclusion, I am sure that I will receive

the payment without any problems and you are able to test the car before I get paid.

If you are still interested to buy the car I will wait for your email with the

requested details (name and addres).

Thank you!

Iht IP adressen sitter personen i USA og svindler.. Hvis ikke det er en uskyldig som har en trojaner på PCn sin..

Tror nok ikke det er fare for at bilen blir solgt. Men for de som biter på, så mister de nok pengene sine..

Received: from [172.158.62.196] by web28213.mail.ukl.yahoo.com via HTTP; Mon, 01 Jun 2009 00:26:51 GMT

Received: from [172.158.62.196] by web28203.mail.ukl.yahoo.com via HTTP; Sun, 31 May 2009 21:33:51 GMT

Skrevet

Han bruker nok garantert proxy server, og jeg vil banne på at han egentlig er fra Norge.

Men ja, annonsen er borte. Men det er bare for nå, og hvor mange andre vil oppleve dette faenskapet!

Skal på turnusuke nå snart, så jeg får ta en tur innom den lokale politistasjonen og anmelde saken der når jeg kan.

Videre så mener jeg at finn.no og andre seriøse aktører bør gjøre noe ala dette:

Sørge for at bilsalg / eiendom blir utført med BankID (som de fleste vet er dette den digitale signaturen som skal være like gyldig som den underskriften du gir på papir) Dette er noe alle burde ha, og det hadde sikret at folk ikke kan bare logge seg inn fra hvemsomhelst sted, navn adresse osv.

Altså, man må da binde opp en konto man skal bruke for å kunne selge noe av verdi, dette ville vært en LANGT sikrere måte enn dagens kriterier.

Et annet sted er å kreve mobil verifisering som gjør at man må ha den riktige mobilen for å kunne motta kode til å aktivere kontoen (mange som bruker det på forum og andre nettsteder rundt omkring)

Og sist men ikke minst, kunne man gitt en svartelisting på biler som blir solgt via nettet. Om du har nylig solgt bilen din blir den svartelistet og ny eier har en kode for å oppheve denne for å selge bil..

Nå. det er ihvertfall noen av mine synspunkter, og jeg kommer til å fremme det for politiet og finn.no..

(Dette er faktisk 3. gangen denne bilen (med 2 forskjellige eiere) har vært igjennom såkalt scamming som dere har vitnet til nå.

Skrevet
er vell en av våre nye landsmenn dette?

Faktisk ikke, dette er faktisk utført av en nordmann. Spør du meg er jeg ikke så veldig overrasket, tendensene ved sånne svindler tilfeller er at nordmenn i mye større grad er tilbøyelige til å begå slike lovbrudd.

Jeg begynner å vurdere og rett og slett passe meg og være skeptisk til annonser som er lagt ut av nordmenn ved kjøp av bildeler og diverse. En liten advarsel til dere i bimmers.

Hvordan vet du at det er en "etnisk" norsk nordmann ?

Selv om det i utgangspunktet er helt irrelevant. Det som er relevant er jo å få tak i disse folkene, og sette eksempler, så de ikke kan fortsette i evigheten.

:roll:

Skrevet

Jeg også, sendte en epost på den bilen med en gang bilen ble lagt ut...

Her er det jeg skrev:

Hei.

Hva er reel pris på denne bilen?

Hvis det er rett pris så kjøper jeg den omgående :) hehe

Her er svaret jeg fikk:

(Sikkert samme som de før meg uten at jeg har sjekket så mye)

Hi,

Thank you for being interested in buying my car .The price I am looking for my car is 99.000Kr including the shipping costs As you can see in the pictures the car looks perfectly, works like new, no damage, no accidents, comes with 2 sets of wheels (alloy + normal - brand new winter tires and 1 month used normal tires).NO mortage,

debts or monthly payments (NO finnes heftelser), you will just pay the car price. For the past two years I have worked in Norway and I have purchased the car there. My company wanted me back home, so currently I'm in London, Uk and I brought the car home with me. Since the car is still registered in Norway (NO plate numbers) I decided that it's bether to sell the car back in NO to a norwegian person, so it will be like you are buying locally. To simplify the transaction I already made transportation arrangements to deliver the car from UK to NO and I allready paid for the transportation fee, so you will only pay the

car price. I allready have tons of emails, so if you are still interested please let me know and I will send you an email with the step by step procedure of the transaction.

Skrevet
Jeg også, sendte en epost på den bilen med en gang bilen ble lagt ut...

Her er det jeg skrev:

Hei.

Hva er reel pris på denne bilen?

Hvis det er rett pris så kjøper jeg den omgående :) hehe

Her er svaret jeg fikk:

(Sikkert samme som de før meg uten at jeg har sjekket så mye)

Hi,

Thank you for being interested in buying my car .The price I am looking for my car is 99.000Kr including the shipping costs As you can see in the pictures the car looks perfectly, works like new, no damage, no accidents, comes with 2 sets of wheels (alloy + normal - brand new winter tires and 1 month used normal tires).NO mortage,

debts or monthly payments (NO finnes heftelser), you will just pay the car price. For the past two years I have worked in Norway and I have purchased the car there. My company wanted me back home, so currently I'm in London, Uk and I brought the car home with me. Since the car is still registered in Norway (NO plate numbers) I decided that it's bether to sell the car back in NO to a norwegian person, so it will be like you are buying locally. To simplify the transaction I already made transportation arrangements to deliver the car from UK to NO and I allready paid for the transportation fee, so you will only pay the

car price. I allready have tons of emails, so if you are still interested please let me know and I will send you an email with the step by step procedure of the transaction.

Skulle bilen min havne for salg, vil den også dukke opp her på forumet før den kommer ut på finn.no o.l.

Så om dere skulle noen gang se min bil til salgs, så gi meg beskjed straks. Den er så absolutt ikke til salgs med det første!

Og 99.000,- ja.. det er jo bare latterlig ;-)

Skrevet

Og da er bilen på vei til meg..Eller til en annen tilfeldig person.. Brukte ikke mitt eget navn.. Har heller ikke betalt noe..

Hi,

I just come back from the shipping company and this is the tracking number:

UT888284496M77

You can go and track it on their website www.eurospedition.4t.com (Adminedit: mulig virus på denne linken!)

Please let me know after they have contact you regarding our transaction and follow

their instruction in order to recive it soon.All transportation fees was paid so you

don;t have to worry about paying extra.

Thanks

Skrevet
Og da er bilen på vei til meg..Eller til en annen tilfeldig person.. Brukte ikke mitt eget navn.. Har heller ikke betalt noe..

Hi,

I just come back from the shipping company and this is the tracking number:

UT888284496M77

You can go and track it on their website www.eurospedition.4t.com

Please let me know after they have contact you regarding our transaction and follow

their instruction in order to recive it soon.All transportation fees was paid so you

don;t have to worry about paying extra.

Thanks

Men når er det du blir lurt til å betale da?

Han har vel ingenting igjen for å fake en forsendelse av bilen, uten at "kjøper" setter over penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...