Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 30/30 senkefjærer, også har jeg original-lengde Bilstein AC SChnitzer dempere foran. Det virker som om det er veldig lite som skal til for at demperene foran bunner, ennå bilen er ganske høy. Hva skal jeg gjøre med det? Er det normalt at det bare er 2 cm igjen av "stanga" på demperen når bilen står stille?

Skrevet

Denne vil jeg gjerne følge med på da jeg også har Bilstein sine AC Schnitzer dempere (og originale AC Schnitzer fjærer foran). Altså komplette understellet til Ac Schnitzer...

Skrevet

Vil anbefale deg å bytte dempere, bilen kommer til å bli mye bedre å kjøre. En generell regel er at man kan bruke originale dempere inntil 40mm senking, har prøvd det selv og aldri blitt fornøyd. Hører folk skryter av Bilstein B8, som er beregnet for senkede biler, ellers så finnes det gule Koni, som jeg personlig har hatt erfaring med og kan anbefale på det varmeste. Dette er ikke det biligste man får, det finnes også FK-dempere å få tak i, en type som er ganske stiv og en som er mykere (AKX tror jeg den heter), hos Koed til hyggelige priser.

Skrevet

FK- og Bilstein B8-dempere er fysisk kortere, Koni er ikke kortere. Kan ikke si noe om de førstnevnte, kjørte den gangen med Jamex-fjærer som senket 60/40 sammen med gule Koni-dempere innstilt på det mykeste, var nesten som å kjøre original bil med den bonusen at bilen så mye bedre ut.. Det skal som tidligere nevnes at Koni er ganske kostbart.

Skrevet
FK- og Bilstein B8-dempere er fysisk kortere, Koni er ikke kortere. Kan ikke si noe om de førstnevnte, kjørte den gangen med Jamex-fjærer som senket 60/40 sammen med gule Koni-dempere innstilt på det mykeste, var nesten som å kjøre original bil med den bonusen at bilen så mye bedre ut.. Det skal som tidligere nevnes at Koni er ganske kostbart.

Sikker på dette?

På e30 er ivertfall koni demperene (tror du får dem i både original og kort utførelse) kortere enn bilstein sprint.

Koni til høyre.

IMG_1628Large-1.jpg

Skrevet

Mulig man kan få både/og, desto bedre.. :wink: Husker ikke hvordan det var i 2001.. :oops: Mine dempere var ikke kortere enn standard og fungerte som bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...