Gå til innhold

Mistet førerkort.. Noen som vet hva straffen blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en telefon fra nevøen min som mistet lappen i helga.. ble 146kmt i 80 eller 90 sona, han var ikke helt sikker på fartsgrensa:P

Forøvrig så er dette med min tidligere M3 E36 som han kjøpte av meg.. hehe.. men noen som vet hvor mye straff dette blir om det er en 80-sone?

Skrevet

70- til og med 100-sone

Bøtesatser:

25 km/t over - 4900 kr

30 km/t over - 7800 kr

Lappen ryker ved.

70-sone Over 106 km/t (36 km/t over fartsgrensen)

80-sone Over 116 km/t (36 km/t over fartsgrensen)

90-sone Over 126 km (36 km/t over fartsgrensen)

90-sone (motorvei) Over 131 km (41 km/t over fartsgrensen)

Skrevet

Jepp, men tenkte mer på størrelse på boten og eventuelt fengsel..

Skrevet

det kan variere litt avhengig av veien.. men du kan godt regne med 10k det var hvertfall det de to kompisene mine fikk, så må han sone rundt 30 dager ish...

Skrevet
rimelig vanlig med bot og fengsel som straff...

Hmmm, er rimelig sikker på at ved fartsovertredelser, så gis det ikke både bot og fengsel.. Men mulig jeg er tar feil.

Skrevet

vel alt kommer an på. men er mest vanlig med bot eller fengsel i dene hastigheten jeg fikk 21 dager ubetinga å 15 måneder uten for 157 å kjøring forbikjøring på sperefelt i 80 sone

men er det 80 sone mister han sikkert lappen over et år er det 90 mister han sikkert 9 måneder

å 8-9k i bot eller 21 dager inne ca;)

de som får bot å fengsel får nesten altid betinga fengsel.

Skrevet

En bekjent ble tatt i omtrent samme hastighet. Han fikk null i bot, men må inn å snekre paller i 18 dager. Også mistet han lappen for 13 mnd.

Skrevet

Som itdligere nevnt så kommer det an på vei og om han ble tatt i laser eller av sivilbil som følge...

Er jo obvious at det er forskjell mellom 146 i snitt over et strekke, eller om han en sein og folkeløs kveld ble tatt i laser...

Vanskelig å si anyway, men snittet av de som allerede har sagt sitt er vel ikke så langt fra sannheten...

Skrevet

Han ble målt med snittfart av en Audi A4 sline stv. den slet med å henge på ifølge politiet.

Skrevet

Blir soning for little nephew det. Hvertfall om det var 80. En jeg jobba med ble kjørte i 136 i 80 dager og måtte sone 18 dager. Legge til at det var på e6 ved furuset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...